Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kekaro schreef:dekgeld verschilt inderdaad per hengst,
je kan een mooie hengst uitzoeken via de fokkers op internet, daar staan meestal de dekgelden wel bij.
waarom wil je je haf laten dekken door een kwpn of fries ?
niet flauw bedoelt hoor, gewoon nieuwsgierig
edit http://www.stalwijdewormerkwadijk.nl/ deze zit toevallig bij mij in de buurt en heeft verschillende mooie dekhengsten staan
fries en kwpn....met prijzen etc. misschien leuk om eens te kijken
Henkjan schreef:Koop een leuk veulen, scheelt je een hoop geld, tijd en verdriet!
liliputter schreef:Waarom wil je kruisen? Je weet niet wat voor veulen je krijgt + je komt het veulen aan de straatstenen niet kwijt. Ga niet fokken als je er geen verstand van hebt of omdat je het leuk vindt bij jouw merrie...
Wildgirl schreef:liliputter schreef:Waarom wil je kruisen? Je weet niet wat voor veulen je krijgt + je komt het veulen aan de straatstenen niet kwijt. Ga niet fokken als je er geen verstand van hebt of omdat je het leuk vindt bij jouw merrie...
Nou nou, met de huidige markt raak je een middelmatig zuiver haflingerveulen ook niet zonder verlies kwijt.
Ik heb mijn duitse haf laten dekken door een kwpn gefokte appaloosa, bewust aangezien zij door haar duitse papieren en bouw totaal niks toevoegd aan de nederlandse haflingerfokkerij.
ik wou graag iets groters fokken met het goede karakter van beide dieren, de ruimere gangen van paps en hopelijk een gaaf kleurtje.
Het veulen blijft in principe aan; iets wat de ts ook wil volgens mij.
wat is er mis eme dan?
Wildgirl schreef:Het veulen van mij merrie kan trouwens nog steeds in het NAS stamboek komen met 3 jaar als het maar de kenmerken van een appaloosa heeft.
kekaro schreef:zij hebben kwpn merries en laten dekken door? een kwpner neem ik aan ? of een fries? ze zullen er geen haflinger opzetten denk ik.
dan heb je dus weinig aan zijn nakomelingen nu, als je jou haf met diezelfde hengst wil kruisen, compleet andere combinatie.