) pony bij het huis hebben. We hebben en eigen stal met drie boxen en 3000 m2 weiland dus dat moet ruim voldoende voor de pony zijn. Nu het "probleem": de pony (een welsh van 14 jaar oud) heeft nog nooit alleen gestaan en we willen er dus een paardje/pony bij kopen.Nu heb ik vroeger (in een ver verleden toen ik nog jong en onbezonnen was) wel paard gereden en dit was dan voornamelijk "lekker hobbelen" in de natuur op buitenritten (stap, draf en een galopje op z'n tijd)
Nu is het natuurlijk leuk als ik dat recreattief rijden weer op zou kunnen pakken om samen met mijn vrouw van de buitenritten te kunnen genieten.
Na deze lange inleiding mijn vragen aan de deskundige lezers hier op dit forum:
Ik ben 1.90 lang ..... wat zou een acceptabel schofthoogte van een aan te schaffen paard/pony moeten zijn?
De bedoeling is recreatief rijden - dus zeker geen dresuur of springen- en wat zou dan een geschikt ras voor mij kunnen zijn?
De pony/paard moet uiteraard wel overweg kunnen met onze lieve, zachtaardige Welsh merrie
En dan nu de hamvraag ...... wat is een redelijke prijsindicatie voor zo'n paard/pony?
Bij voorbaat mijn dank voor het beantwoorden/reageren
)