Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.
doe er dan maar 3 Jazzen bij
er zit wel een koppie op! Heb mijn handen echt vol aan hem gehad

)

Mooi beestje was het. Stond ook aardig wat info bij over hoe het paard zelf is 

Chilly schreef:De topic die bestond over de Karla (de echte Karla stam!!) is al verouderd dus hier een nieuwe oproep voor mensen die ook een paard uit de Karla stam hebben.
Ik heb een 3,5 jarige Tygo x Dutchboy x Purioso. De moeder is Judith Karla. Groot paard met voldoende front, iets minder beenwerk.
Lief knuffelpaard, wil best werken. Hoe zijn de andere paarden uit de stam, wie kan er meer over vertellen?
Emski schreef:Chilly schreef:De topic die bestond over de Karla (de echte Karla stam!!) is al verouderd dus hier een nieuwe oproep voor mensen die ook een paard uit de Karla stam hebben.
Ik heb een 3,5 jarige Tygo x Dutchboy x Purioso. De moeder is Judith Karla. Groot paard met voldoende front, iets minder beenwerk.
Lief knuffelpaard, wil best werken. Hoe zijn de andere paarden uit de stam, wie kan er meer over vertellen?
De voor het leven goedgekeurde dekhengst Jupilot (Epilot x Triton, stal Groenewoud) is een uitmuntende nakomeling uit de Karla-lijn. Bijzonder fraai exterieur, goed aan de maat, veel vermogen en werklust, voorzichtig maar niet schrikachtig, absoluut eerlijk karakter. Ik heb hem persoonlijk gekend, maar toen hij naar het buitenland vertrok ben ik hem uit het oog verloren. Inmiddels is hij weer terug in NL, ik hoop dat hij nog even onder ons mag blijven, dat heeft hij echt verdiend.
De Karla-stam brengt (o.a.) een goede maat en veel springvermogen voort. Superbloed!
Henkjan schreef:Bij de Karla-stam moet je zeker wel rekening houden met een hengst die niet verkleint! Goede stam, beste paarden.
Emski schreef:Henkjan schreef:Bij de Karla-stam moet je zeker wel rekening houden met een hengst die niet verkleint! Goede stam, beste paarden.
En bekijk ook de volledige stambomen, van vaders en moeders. Dus niet Pietje x Jantje X Klaasje (V, MV, MMV), maar bekijk ook eens de lijn van de vader, daar gaan veel mensen aan voorbij, er komen veel verrassingen uit voort!
Zocarla was een krappe 1.60 Mocarla ook en die van mij 1.63.. Met een hengst die vergroot heeft Mocarla wel een maat veulen gegeven, meen ik...