[H] Welke hengst voor Gribaldi x Blanc Rivage?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

[H] Welke hengst voor Gribaldi x Blanc Rivage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 11:34

Aangezien ik hier zoveel topics voorbij zie komen waarbij ik zelf ook hengsten aanraad, ben ik eens benieuwd welke hengst jullie voor onze merrie aan zouden raden. De merrie is keur, moeder keur pref, daarachter weer keur enz..

Sterke punten van de merrie:
- Merrie voldoende maat (1.71)
- Sterk achterbeen
- Sterke draf.

'Min'punten:
-erg sensibel karakter
-voorbeen mag langer zijn
-zou meer front door mogen fokken
-Galop zou iets verbetert kunnen worden.

Punten die de hengst dus moet verbeteren:
- Langer voorbeen
- Front doorfokken
- Ongecompliceerd karakter
- Achterbeen moet behouden blijven
- Galop
- Niet 'iel' doorfokken.

Welke hengsten raden jullie nou aan? Natuurlijk hebben we zelf al een idee welke hengst het gaat worden voor aankomend jaar, maar dit is pure interesse wat jullie zouden doen! De merrie is eventueel te koop.

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

sarabande

Re: [H] Welke hengst voor Gribaldi x Blanc Rivage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:07

Je hebt mijn antwoord al, maar ik heb op mijn bloedje Westenwind gezet. Met name om het karakter de mooie frontjes die hij doorgeeft en het bewezen bloed erachter.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:09

Ik reageer vooral even omdat ik erg benieuwd ben welke hengst je voor haar in gedachten hebt :). Ze lijkt trouwens sprekend op een Gribaldi merrie die wij hebben. ;)

Zelf denk ik dat ze wel een goede combinatie met Uphill zou vormen. Volgens mij kan hij de punten die je aangeeft verbeteren en ook met het karakter van hem zit je wel goed.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 12:10

De hengst die ik in gedachte heb laat ik nog even achterwege... Ben benieuwd of hij hier toevallig voorbij komt :)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:17

Zou Sandreo een leuke zijn? Langbenige tiepes (mijn letter tussen de t en de u doet het helaas niet), en je krijgt een mooi front.

Eventueel zou je ook Johnson kunnen gebruiken, mooi front, mooi achterbeen.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 12:19

Sandreo is ze nu dragend van, maar we willen dit keer een andere hengst...

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 12:20

Oh, oke ben wel benieuwd naar het resultaat dan ;)

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:02

Ik ben eigenlijk op zoek naar dezelfde hengst dus ik ben ook heel erg benieuwd wat er geadviseerd wordt. Bij mij staat ook Sandreo op het lijstje.

Misschien dat er een Vivaldi zoon goedgekeurd wordt met een aansprekend front :-)

San Remo....? Fokt uniform op het front, niet te bloederig en doet het goed icm Gribaldi. Als ze genoeg achterbeen heeft.... Weet niet of hij de lengte van het voorbeen verbeterd.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:08

Ik vond overigens de Tango uit haar Krack C dochter (neem ik aan) een erg aansprekend veulen. Is dat geen optie? Of Zizi top, jullie fokken graag met Painted Black en dan heb je die moederlijn weer erin.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 19:33

Die krack c dochter komt uit haar volle zus :)!

Westenwind lijkt ons tot nu toe een hele goede optie, met name de redenen die Sarabande noemt.
Van Vivaldi komt er een zeer leuke zoon, alleen denk ik te bloederig voor deze merrie...

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:36

Rhea schreef:
Ik ben eigenlijk op zoek naar dezelfde hengst dus ik ben ook heel erg benieuwd wat er geadviseerd wordt. Bij mij staat ook Sandreo op het lijstje.

Misschien dat er een Vivaldi zoon goedgekeurd wordt met een aansprekend front :-)

San Remo....? Fokt uniform op het front, niet te bloederig en doet het goed icm Gribaldi. Als ze genoeg achterbeen heeft.... Weet niet of hij de lengte van het voorbeen verbeterd.

San Remo fokt niet al te gemakkelijke karakters heb ik al meerdere keren ervaren. :\
Westenwind vind ik geen verkeerde optie. Uphill ook niet btw.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 19:37

Uphill stond inderdaad ook op ons lijstje... Maar volgens mij heeft die wel wat zwaardere merries nodig?! Heb een aantal nakomelingen in combinatie gezien met Cabochon en Koss en die deden het erg goed!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:39

Mwoa ik denk dat dat wel meevalt. Wat wel een minder punt is dat hij af en toe wel eens een bol hoofd wil geven net als paps.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:40

youngster schreef:
San Remo fokt niet al te gemakkelijke karakters heb ik al meerdere keren ervaren. :\

ik eigenlijk ook :o

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 19:40

Oscar een bol hoofd?? Deze merrie heeft wel in combinatie met United een iets wat bol hoofd gegeven.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:41

liliputter schreef:
Oscar een bol hoofd?? Deze merrie heeft wel in combinatie met United een iets wat bol hoofd gegeven.

met United is dat niet moeilijk...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 19:45

Nee klopt, United heeft merries zouden die vrij chique zijn...
Wat is eigenlijk het aanparingsadvies van zowel Westenwind als Uphill? Kan dat namelijk nergens terug vinden...

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:47

Paringsadvies 2006
Westenwind kan een goed karakter, houding en schoudervrijheid toevoegen. De aan te bieden merries moeten een sterke rug- en lendenpartij hebben.

Uphill lijkt geschikt voor merries die uitstraling missen en waarvan de hals te horizontaal is aangezet. In beweging kan de hengst zelfhouding toevoegen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:12

liliputter schreef:
Die krack c dochter komt uit haar volle zus :)!

Westenwind lijkt ons tot nu toe een hele goede optie, met name de redenen die Sarabande noemt.
Van Vivaldi komt er een zeer leuke zoon, alleen denk ik te bloederig voor deze merrie...

En nog even vergeten te melden dat de combi Trakehner x Holsteiner heel veel goede paarden heeft opgeleverd. Niet alleen zijn de eerste vaders in Westenwind Holsteins gefokt, maar daarnaast behoren ze tot de meest succesvolle dressuurverevers en zit er een mooie moederlijn achter.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:05

ik vind zizi top een heel leuk beest, super karakter, goed achterbeen en fokt zeker niet iel.. wat je bij veel hengsten al snel hebt natuurlijk.

tuurlijk is vivaldi geweldig maar word echt te iel!

wat ik wel grappig vind is dat iedereen nu een "andere" hengst wil en iedereen naar oscar of uphill rent :D uphill zou zeker wel passen denk ik maar toch :D

en ook ik ben het eens met de keuze westenwind, vind hem zooo mooi gefokt! , fijn beest om te zien onder het zadel en aanparings advies lijkt ook goed, al wil ik daar niet altijd vanuit gaan ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:08

Sja vaste koek op Bokt Oscar of Uphill.
Oscar is te ouderwets voor deze merrie en ik zou haar niet matchen met een hengst waar zo dicht volbloed achter zit, dat heeft ze niet nodig.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:10

sarabande schreef:
Sja vaste koek op Bokt Oscar of Uphill.
Oscar is te ouderwets voor deze merrie en ik zou haar niet matchen met een hengst waar zo dicht volbloed achter zit, dat heeft ze niet nodig.

ja je moet wat he ;) hahaha maar straks lopen er weer 10000 uphills rond en dan is het weer iedereen heeft een uphill ik wil wat anders haha ik ben zelf niet zo van het achter een mode hengst aan lopen :D

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 14:12

Klopt Sarabande!

Oscar en Uphill geven ontzettend fijne paarden, maar inderdaad niet in combinatie met deze merrie.

Zizi-top hebben we ook overwogen, vanwege het niet 'íel' doorfokken. Echter lijkt ons Westenwind nu de best passende combi.

Essiesilly: Het gaat er niet om dat je wat anders wilt, omdat er al 1000 van zijn maar het gaat erom of de combinatie past. Vivaldi heeft al tig nakomelingen lopen, maar wij denken dat hij super combineert met onze Chronos merrie, dus die dekken we daar aankomend jaar mee.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 14:31

daar heb je gelijk in ja! toch zou ik er 3x meer over nadenken omdat er al zoveel van zijn, maar! als het goed past is de keuze idd gemaakt

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:50

Rhea schreef:
youngster schreef:

ik eigenlijk ook :o

Ik heb een San Remo x Gribaldi en dat is het makkelijkste dier wat ik ooit gehad heb. Wel in de omgang druk en nerveus, maar onder het zadel echt heel mak.