Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Die zijn er nog niet 

Stond er een in de opfok, maar weet ff niet meer wat voor afstamming dat was. Drie jaar, een grote brede schimmelreus. Een Cavalier? Weet het niet meer. Was van oorsprong wel zwart 

Munnie schreef:Hallo,
Omdat ik het zelf even niet meer weet kom ik hier maar om hulp vragen.
Ik wil volgend jaar een veulen kopen die net van de merrie mag. Hierbij zit ik te denken aan een prijs tussen de €2.000,- en €4.000,- maar lieverd toch rond de €2.000,- natuurlijk.
Nu ben ik best veel eisend.
- Ze moet zwart zijn.
- Rond de 1,75m.
- Allround, voornamelijk spring.
- Pittig.
- Goed karakter.
- Een goede sprong hebben dat is wel het belangrijkste maar wil ook een leuke dressuur proef kunnen rijden.
- Toch wel bekende lijnen.
- Niet te lang maar dus wel groot.
- Voldoende / veel massa.
Nou als de rest me te binnen schiet dan zet ik het erbij.
Dus wie kan mij helpen om geschikte lijnen te vinden.
Ik zat zelf aan Goodtimes te denken. Ik vind bijv. de hengst Vleut leuk maar die is echt te klein.
Groetjes Simone

Het is te begrijpen dat je een jong dier wil, sowieso kan je die nog geheel naar je eigen hand zetten wb omgang en later ook kwa rijden.. 
Vandaar dat ik je waarschuw, het komt niet vaak voor maar het kan dus wel voorkomen dat een zwarte alsnog schimmel word...
Dus houd daar wel "rekening" mee dat het als je net de verkeerde hebt wel kan zijn. Zeker als een van beide ouders schimmel is zou ik toch goed opletten

En ik wil gewoon een heerlijk paardje waar ik alles mee kan en alvast een vervanger voor als mijn moppie oud is die is ook niet meer de jongste helaas.... 12 jaar dus veulen volgend jaar kopen met 4 wil ik denk ik beginnen met rijden. Dus lekker jong laten een hele tijd en dan is die van mij ook al 17 jaar.
Volgend jaar een PB lijkt me makkelijker