Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
qt_shetties schreef:Waarom fijner voor de pony? En wanneer ga jij scheren?
Ik had bedacht als ik nu ga scheren, dan heeft ze als het écht koud is, weer een klein vachtje, en ik heb dan een 300 grams deken is dat genoeg ?
kan evt nog een fleece dekentje onder als t echt koud is
ZusJacobs schreef:qt_shetties schreef:Waarom fijner voor de pony? En wanneer ga jij scheren?
Ik had bedacht als ik nu ga scheren, dan heeft ze als het écht koud is, weer een klein vachtje, en ik heb dan een 300 grams deken is dat genoeg ?
kan evt nog een fleece dekentje onder als t echt koud is
Omdat jij ook niet graag in je winterjas een zware training loopt..
hij droogt wel
en ziek worden ze er evenmin van

ik wil mn paardje niet drijf nat van t zweet buiten zetten... Dus daarom zoek ik een oplossing
qt_shetties schreef:sja ok, ieder zijn keusik wil mn paardje niet drijf nat van t zweet buiten zetten... Dus daarom zoek ik een oplossing
Nu beginnen de dagen juist zoveel korter te worden dat paarden beginnen met het maken van een wintervacht, dus iets dikker is nu normaal maar volledig in de winterjas echt niet hoor. pluklief schreef:Ik geloof dat jij voor jezelf al hebt besloten dat je wilt scheren. Dus dan zou ik toch maar scheren en eerst een 200 grams deken opleggen.
Ik zelf zou eerder liever geen geschoren paard (ookal is het dan met deken) op het land zetten, stel dat het plenst van de regen dan word z'n hals toch wel ijskoud.
Wat ik trouwens weleens doe als mijn ijslander echt heel erg bezweet is en het is slecht weer, dan gooi ik haar weleens mijn bucas regen deken op. Die deken is aan de binnenkant gevoerd met een heel klein laagje fleece. Daardoor heeft ze geen last van de wind of regen op haar bezweete lijf.
Dennis schreef:Alle shetten die ik tegen kom zijn al goed bezig hun vacht te ontwikkelen hoor. Zou mij raar lijken als echt richting de 100 pony's niet goed in hun vel zitten zonder uitzondering.
Die van mij worden alleen op hun borst geschoren over een tijdje en blijven zonder deken buiten.
Ik vind nu scheren wel erg vroeg, dan moet je deze winter nog 3x.