Over het algemeen zie je Silver Dapple (is dit nu hetzelfde als zilverappel?) met als basis kleur zwart, maar ik ben wel eens benieuwd naar paarden die dit op de basiskleur bruin hebben.
Voor onze bruinbonte merrie zitten we nl. te denken om een keer te fokken met een silver dapple bonte hengst. Nu willen wij hem kiezen vanwege zijn bouw e.d., maar zijn kleur is waar je het hogere dekgeld voor betaald. Nu vind ik de kleur Silver Dapple eigenlijk niet eens zo geweldig
, maar ik ken maar weinig paarden met deze kleur. En deze allen zijn eigenlijk als basiskleur zwart volgens mij. Eerlijk gezegd ben ik een beetje bang dat deze combi helemaal niet leuk uitpakt, maar wellicht weten jullie mij te overtuigen / gerust te stellen dat dit wel meevalt
Een goed paard heeft tenslotte geen kleur, dus de betreffende hengst prijkt nog wel bovenaan de lijst met geschikte hengsten.

Sommigen vind ik nog wel mooi eigenlijk! 

weer wat geleerd
ken diverse paarden die met verkeerde kleur in paspoort staan...
Dus passport terug met bijlage info over kleuren genetica van paarden mn creme gen ... kort van lang verhaal = meer dan 6 maanden later krijg ik een passport met correcte kleur melding!