zijn jullie arabiertjes ook zo bang voor bussen en trams?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vanilla02

zijn jullie arabiertjes ook zo bang voor bussen en trams?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 13:41

Aladin is als de dood voor bussen, vrachtwagens, tractors, trams en wielrenners die van achterlangs komen.
Meteen wegspringen en er vandoor willen gaan, weg willen vluchten van dat gevaarlijke monster. :+
Herkennen jullie dit bij jullie arabjes en hebben jullie tips?

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 13:45

Nou, dit niet direct. Maar Syl is dan ook geen volle arabier maar een kruising. Hij is bang voor alles zowat, en kan dan ook niet voorop lopen.. :Y)
Hindernissen, struiken, bomen, bladkorven..alles 8)7

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 13:45

Ja die van mij wel (al is dat maar een halve bier).
Ze is normaal nergens bang voor, behalve voor bussen/vrachtwagens en paraplu's.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 13:48

nee die van mij (wel kruising) is niet heel bang, tip: gewoon uitlachen als ie bang is. oftewel zelf vooral niet druk maken

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:43

Die van mij heeft het niet op lege aanhangwagens, maar een vrachtwagen of bus die passeert is dan weer geen probleem :+
Heel grote landbouwvoertuigen zijn wel ook net iets enger...

anneliesdj

Re: zijn jullie arabiertjes ook zo bang voor bussen en trams?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:45

Nee juist niet, Bayro is nergens bang voor, mocht hij toch eens schrikken dan blijft ie staan om te kijken wat het is.
Maar ja, hij is dan ook een echte hengst.

Charis404

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:44

mijn arabier schrikt soms als er iets van achter komt, maar gaat dan alleen beetje dribbelen en zal niet zo snel wegrennen. Maar soms komt er een vrachtwagen van achteren en loopt ze vrolijk door :) Denk dat de enige manier is om van die angst af te komen, veel buiten wandelen is, succes!

Triquetra3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 16:19

Nee, Baikal is eigenlijk nergens bang voor. Als hij al iets eng vindt dan blijft hij staan kijken, als ik dan zeg dat het oke is, vertrouwd hij daarop. Mijn stoere vent :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:58

Belangrijk is om vooral zelf rustig te blijven, je paard voelt aan jou of er iets engs is.
Vraag een ander ervaren persoon er eens mee te lopen/rijden, dan kun je zelf makkelijk zien waar het mis gaat.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:45

Mijn volwassen paarden zijn daar niet bang voor alhoewel ik t van een tram niet zeker weet natuurlijk, moet ik lang rijden om die tegen te komen! Ik kom ieg veel landbouwverkeer, bouwverkeer en gewoon verkeer tegen. Ook langsracende brommertjes/racefietsers. Gaat goed! Veel oefenen met een mak paard. En anticiperen zodat het veilig blijft.
Maar een wit geverfd rotsblok met het huisnummer erop is dan weer doodeng....

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 00:15

die van mij kijkt niet op of om voor een bus, vrachtwagen, trein, hijskranen, trekkers of wat dan ook.. Echter een wit bloemetje in de berm is natuurlijk wel levensgevaarlijk!! -O-

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 00:31

Haha ik ben eraf gevallen voor een struik met paarse bloemen!!
Die van mij vindt grote dingen wel eng, bussen, tractors, vrachtwagens.. Trams weet ik niet, want ik ga nooit in de woonwijk rijden (in Amsterdam, is wel 10 minuten rijden maar ik verkies toch het bos boven de stad hoor ;)). En als de tractor de wei in rijdt, gaat meneer ervoor staan, maar als hij er buiten één tegen komt.. of reigers! Als die opeens opvliegen buiten, superrr eng!

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 13:18

Nee absoluut niet :P hoe groot het ook is het maakt hem niets uit, evenals gekken op scooters en motor rijders gaat allemaal perfect.

Maar oooeeehhh dat kleine plasje water op de grond, en die koe die 100m verder staat wie weet zegt ie wel boe :P :D juist de stomste dingen vindt mnr eng....

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 20:26

Wij hebben geen trams :o maar we rijden wel lang het spoor dus van de trein heeft hij niks :D ;)

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 15:53

Mijne is nergens bang voor. :) Nouja, ze is nog nooit van iets echt geschrokken. :D Laatst vloog er wel een duif onder haar benen door, en toen had ze wel zoiets van: 'Wow, wat is dit?'. Het enige wat ze deed was een stapje opzij zetten en kijken waar die duif/ding nou gebleven was. :Y)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:30

Falco is overal bang voor :+ Meestal zegt men dat je een paard ook niet mag laten kijken als het bang is, maar bij Falco werkt dat net wel. Als hij zo'n bus oid ziet naderen, terwijl ik hem ook echt laat stilstaan en kijken, is het probleem veel kleiner dan als ik het negeer. Dus ja...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:35

Aan de hand vond mijn arabier niets eng, en of is makkelijk over te halen en gewoon doorlopen en of langslopen.

Onder het zadel, als ie iets eng vind staat ie gewoon stil, en is zelfs braaf als er een rotjong met een brommer keihard langsrijdt, dan doet het m niks, als ik er niet eens op reageer.

Maar van een tractorretje met een kar erachter vol met aardappelen en die rammelen heeeel erg en die rijdt hard ja dan wordt mijn arabier bang, maar dat is logisch, toch is hij makkelijk bij je te houden.

partouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:00

Ja, heel herkenbaar.
Vooral de traktoren vind hij ongelovelijk eng... Ook opeens een kleurverschil op de grond (van bos naar straat of andersom) en van donker naar licht (van een bos naar een minder bebost gedeelte)
soms kijkt hij ook wel op van wielrenners...

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 20:27

Mijne (kruising) is als de dood voor tractors en vrachtwagens en bussen (trams weet ik niet want ben ik nog nooit tegengekomen). Het is wel beter als vroeger, maar doordat ik met haar bijna verongelukt ben met een vrachtwagen ben ik zelf ook als de dood voor die machines. Daar help ik haar dus niet echt mee vooruit.
Als je geen angst hebt zou ik je aanraden om vooral erg kalm te blijven en je arabje te steunen in het overwinnen van zijn angst.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:18

hoi,
Geen idee of m'n arabieren bang zijn voor bussen ...die rijden hier niet....... en trams???? ik zou het niet weten ik rij er niet mee in hartje Amsterdam, ook niet toen ik er nog woonde.
Ik snap trouwens ook niet helemaal waarom een paard daar mee geconfronteerd moet worden?...hebben jullie geen uitrij mogelijkheden in een buitengebied of een bos? daar heb je dan iig geen trams.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:28

Tieneke schreef:
Falco is overal bang voor :+ Meestal zegt men dat je een paard ook niet mag laten kijken als het bang is, maar bij Falco werkt dat net wel. Als hij zo'n bus oid ziet naderen, terwijl ik hem ook echt laat stilstaan en kijken, is het probleem veel kleiner dan als ik het negeer. Dus ja...

Hier hetzelfde!
Ik heb ook zo'n platbroek-bier... :') Alles is eng, meestal wel maar soms ook niet. Ik laat mijn paard ook altijd stilstaan en er naar kijken. Dan zeg ik dat het allemaal ok is en dan loopt hij ook weer verder. Als ik het 'gevaar' negeer dan wordt paardlief een bommetje.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:32

Mijn arabpoowney is niet voor veel dingen bang, zo ook niet voor trekkers en bussen.
Andere arabier die ik zo nu en dan rij voor een vriendin is een stuk zenuwachtiger maar ik denk dat dat onder andere te maken heeft met de leeftijd. Dat is nog een echt jonkie namelijk.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 11:01

dakhilah schreef:
hoi,
Geen idee of m'n arabieren bang zijn voor bussen ...die rijden hier niet....... en trams???? ik zou het niet weten ik rij er niet mee in hartje Amsterdam, ook niet toen ik er nog woonde.
Ik snap trouwens ook niet helemaal waarom een paard daar mee geconfronteerd moet worden?...hebben jullie geen uitrij mogelijkheden in een buitengebied of een bos? daar heb je dan iig geen trams.

we moeten langs de tramremise in scheveningen als we naar het strand willen. de trams staan op een afstand en komen niet heel erg dichtbij maar dat piepen ooow dat is eng. maar ik mag sindskort in mn eentje met hem buitenritjes maken en dan kan ik hem rustig laten kijken naar die enge trams en hem gerusstellen ipv snel langs moeten met de groep.

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 12:02

Aladinnetje schreef:
dakhilah schreef:
hoi,

we moeten langs de tramremise in scheveningen als we naar het strand willen. de trams staan op een afstand en komen niet heel erg dichtbij maar dat piepen ooow dat is eng. maar ik mag sindskort in mn eentje met hem buitenritjes maken en dan kan ik hem rustig laten kijken naar die enge trams en hem gerusstellen ipv snel langs moeten met de groep.

Hi,
Aaaaach ja tuurlijk dat heb je daar wel......ben je dan ook niet echt happy mee maar goed naar het strand gaan is natuurlijk wel heel lekker rijden met je arabkind...nou veel plezier en schriktrain succes toegewenst ...doe alles met rust en doe het wel overwogen dan komt het helemaal voor elkaar.
gr,sas.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 19:02

Bij EZA de stal waar Barc gefokt is,zaten we vlakbij de tram halte in schiedam.
Ging regelmatig daar met hem wandelen.

Op de nieuwe stal waar ik staat,als je daar een stuk de weg uitrijd komt je bij een varkensstal langs.
Het schijnt dat over het algemeen de meeste paarden daar altijd reageren.
Barc liep netjes door het andere paard wilde eigelijk omkeren maar omdat Barc doorliephad dat paard ook zoiets van oke.

En vorig jaar in kootwijk hoorde we een paar meter naast ons opeens een heel hard bulderend geluid.
Zat achter de bosjes een trein spoor waar de intercity langkomt:D
Batc flapperde nog geen eens met zijn oren:D