nakomelingen royal bravour

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

danielle1983

nakomelingen royal bravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 15:53

Hallo allemaal,

Ik heb een nakomeling van de hengst royal bravour (helaas is deze er niet meer) ;(
Nu was mijn vraag wie heeft er nog meer een nakomeling er van??
zouden jullie hem of haar willen omschrijven en van welk jaar ze zijn ben wel benieuwd mijn merrie is nu 6 jaar en het is een schimmel

gr danielle

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:35

Ik heb een royal bravour. Een vos met vier witte benen en een brede bles. :D Heb hem zelf gefokt. In sommige opzichten lijkt hij op zijn vader, die stond destijds bij mijn collega op stal.

M'n vosje is vier en afgelopen zomer heb ik hem zelf zadelmak gemaakt. Geen enkel probleem. Alleen als er iets aparts is loopt die mafkees er met een boog naartoe. Ik lach elke dag weer om dat paard met zijn aparte dingetjes.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:45

Ik heb een merrie van Royal Bravour. Enorm pittige merrie, wil heeeel graag lopen, geeft eigenlijk nooit op. Het is een keur merrie en loopt Z1 dressuur en is M springen. Ook een vos.. 3 lage sokjes. Ze is erg braaf en makkelijk in de omgang maar met rijden moet je geduld hebben.. Volgend jaar krijgt ze een vol broertje of zusje (haar moeder is opnieuw gedekt met Royal Bravour, van het laatste sperma van hem)
Ze heeft 3 nakomelingen. Een Karandasj, erg leuk beest. Een stermerrie van Onze fons, deze rijdt ik ook in het L1 en een veulen van Namelus. Deze gaat volgende week naar de veulenveiling van Weert.

En ja, die van mij springt wel sloten! ;)

Afbeelding

http://94.100.113.219/358350001-358400000/358371001-358371100/358371072_5_QJbC.jpeg

Afbeelding

danielle1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 00:35

Hallo leuk voor jullie reactie!!
Wat grappig om te horen, dat jullie geen schimmel hebben, mijn Paardje is een schimmel ze is nu 6 jaar ze is nog mooi donker, haar moeder was een donker bruine merrie met zwarte manen, ik zie toch wel meer van haar vader in mijn merrie, Water vind ze maar niks in het bos nee daar gaat ze niet door heen!!
Maar de wasplaats vind ze heerlijk lekker helemaal wassen van top tot teen. Ik ga deze winter oefen parours springen, eerst eens kijken hoe ze er op reageert op de club doet ze het goed.
Het is echt een schatje!! en luisterd goed. ze is erg leergierig, en probeerd daarom ook soms een uitweg te vinden, daar moet je snel mee handelen ja soms ben ik daar te laat mee......
Heeft ook wel weer de leuke dingen hoor. Ze is niet snel bang of schrikkerig.
Ik hoop nog meer reacties te krijgen!! ik zal eens een foto proberen erop tezetten als mijn dat lukt.......

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 10:26

Houden die van jullie de benen aan de grond tijdens het brok eten?
Het viel mij nl. op dat Bravour dat zelf niet deed en de mijne doet het dus ook niet. Hij staat altijd met een voorbeen in de lucht te schrapen net als zijn vader deed.

Nog een apart trekje: Bravour was altijd op zoek naar dingen om op te staan om zijn blikveld te verruimen. Binnen een dag had hij ontdekt dat als hij in de voerbak ging staan, hij precies over de tussenmuur kon loeren naar zijn buurpaard. :D De voerbak verhuisde dan ook snel naar de schuine achterwand.
Ik moest dus ook vreselijk lachen toen ik na twee weken mijn veulentje exact hetzelfde zag doen op het drinkbakje om uit het raam te kunnen kijken.

danielle1983

Re: nakomelingen royal bravour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 17:00

Mijn paard doet zijn been ook omhoog als hij eten krijgt en schraapt dan ook. En overal opgaan staan dat ook ik ging haar invlechten stond ik op een krukje ff elastiekjes pakken uit mijn kast zie ik ineens me paard met het krukje ervandoor gaan in zijn mond en zetten ze het neer en toen probeerde ze haar been erop te zetten. en graag over de rand kijken wie er achter of naast hem staat in de stal

Zijn jullie paarden ook zo makkelijk met andere paarden in de wei?
vind het leuk om te horen dat er gewoon aparte trekjes zijn van onze royal bravour!!

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 10:28

Wat zit er verder voor bloed achter jullie paarden?

De mijne zet idd zelf zijn been bij de hoefsmid op het bokje, heel handig.

Met rijden laat hij zich niet dwingen maar als je het lief vraagt en hem de hemel inprijst doet hij alles heel fanatiek.

Naar andere paarden is hij vrij onderdanig. Hij kauwt nog steeds als een veulen als hij mijn andere ruin begroet in de wei.

danielle1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 11:21

mijn merrie haar moeders vader is rico de hengst ( goed gekeurde nrsp dekhengt) weet niet of jullie hem kennen die staat nu bij ons op stal we gaan regelmatig samen na buiten ja samen met opa!!

met rijden ja dan moet je haar soms de hemel inprijzen ze doet het dan wel graag.

_Sunshineee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 18:26

Mijn vader had ook een merrie van royal bravour:) Geboren in 2003 was een geweldig lief paard alleen is nu helaas bijna een jaar geleden verkocht. Met rijden was hij wel druk alleen niet gemeen of zo. Ik heb er een aantal keren op gereden.:) Moeder van de merrie was een Voltaire.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 07:53

:= Mijn vos lijkt toch net zo'n hekel aan water te hebben als zijn vader. Hij moest vorige week tussen een plas en een trailer door lopen. Hij kroop zowat over het spatbord van de trailer om maar geen natte voeten te krijgen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 07:55

van de Royals die ik gereden heb vond ik hun moed erg opvallend. Fijn werkwillig karakter :)

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 08:57

KiWiKo schreef:
van de Royals die ik gereden heb vond ik hun moed erg opvallend. Fijn werkwillig karakter :)

:D Ja, die van mij loopt overal in een boog opaf. Hij is gruwelijk nieuwsgierig. Dat werkwillige karakter moet ik hem tegen beschermen want hij is nog maar pas in training en onder het zadel. Zo gauw ik merk dat hij er echt moeite mee krijgt stap ik hem rustig uit. Balken en hindernisjes vindt hij heel leuk en trekt hij ook steeds naartoe ookal stuur ik hem er bewust langs. Hij kijkt dan echt met zo'n schuin oogje opzij van: "baas, daar hadden we ook wel over gekund hoor" Hij heeft nu twee keer onder het zadel gesprongen en dat voelde heel goed. Geen rare noodsprongen, fijn door het lijf en lekker ontspannen.

:+ Hij heeft ook een trekje van zijn moeder overgenomen: als er iemand met de handen in de zak staat wil hij toch graag even kijken of er ook wat lekkers uit die zak komt als hij de kans krijgt.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 15:21

:D De vos heeft zijn buitenrij-debuut achter de rug. Zeer braaf maar wel wakker. Alle aparte kleuren koeien werden belangstellend gade geslagen. Rare vervoermiddelen ook maar hij heeft geen pas verkeerd gezet.

Alleen toe de rest het water door liep had hij zoiets van: "euh, baas, d'r kunnen wel krokodillen in dat water zitten, als de rest in de sloot springt hoef ik dat toch niet? Denk dat ik maar naar huis ga, dit lijkt me helemaal niet goed"

Heb hem rustig langs de kant laten staan kijken en verder nergens op aangedrongen. Komt wel, hoop ik :=

Normaal rijden gaat per keer gruwelijk vooruit. Heb zoveel plezier met dat paard... :+:

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:30

Afbeelding

:D eindelijk rijfoto's gekregen...

Afbeelding

Hier zag ie een bakkabouter maar de foto heeft zo'n blije uitstraling dat ik hem toch plaats. :D

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:21

Ik heb weer een domme actie uitgehaald...

:o Ik had bedacht dat ik wel even langs die enge shetjes enzo kon gaan wandelen met vos. Afijn, zo gezegd, zo gedaan. Geen probleem bij de shetjes want als ik er dom langs loop gaat hij wel mee.

Een stukje verder in het bos staan een bankje om de hoek. Daar is hij zich al een aantal keren een hoedje van geschrokken omdat er soms ook weleens iemand op zit. Dus hij kwam al enigszins argwanend die hoek om. Bankje was leeg maar hij stond wel te snurken naast me. Toen bedacht ik dat ik wel even dat bankje kon gaan testen en zo aan hem kon laten zien dat dat ding je niet opvreet. Dus ik ga op dat natte bankje staan, glij uit want hij was heel glad en pleur zo over de leuning van dat bankje heen in de struiken erachter. Paard schrok zich te pletter natuurlijk en rende een 15 meter weg. Toen ik weer opstond schrok hij weer en draafde nog een rondje om vervolgens me met :wow: zulke ogen aan te kijken met de staart omhoog.... Hij is er nu definitief van overtuigd denk ik dat bankjes je opvreten. :+

_O- Ik was blij dat er niemand met een camera in de buurt was....

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 01:47

Hahaha
ik heb echt ff in een deuk gelegen om jou verhaal!
geweldig! Dacht je het goed te doen, haha, is het nog niet goed:P

groetjes

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 15:56

Volgens mijn paard kan je in de trailer prima achterom kijken, ook al staat hij vast met twee touwen aan beide kanten.... Hij wurmt zich in allerlei bochten om van zich af te kunnen loeren.

Misschien moet ik de raampjes van de trailer eens wassen. :+

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 16:05

Gomir en ik hebben een kleindochter van Royal Bravour, de vader is Royal Highness :)
We hebben haar zelf gefokt ze is nu 6 :), het is een erg fijn dier, makkelijk in het karakter en super simpel springen :j

danielle1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 23:57

erg leuk om alles te lezen wat de royal na komelingen doen!!! en zijn!

ik herken mijn paard er veel in voor foto s kijk op mijn hyves daantjuh83 vraag dan of ik je vriend wil worden dan ascepteer ik je!

gr danielle

angelynnxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 12:19

Heey, wij hebben een nakomeling van Royal Bravour, Royal Highness. Een NRPS-goedgekeurde dekhengst. Springt 1.45, erg fijn karakter. Zie http://www.stoeterijdeen.nl Hengsten Royal Highness

danielle1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 16:36

hey angelnnxx,

ik was gisteren bij paard en koets en bij de stand van de nrps stond op een grote poster van royal highness, we hebben er bij gestaan kijken van jeetje wat een gafe hengst en een mooie nakomeling van royal bravour!!
rij jij er zelf ook op?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:09

Ik ben echt nog steeds fan van die hengst :j Nowie doet het ook erg goed en heeft het fijne karakter van Highness :j
Wat is het ook een plaatje he die Highness :+:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Goldie op 22-11-09 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

danielle1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 20:12

wauw wat een foto !!!! gaaaaaaf!! ik moet ook eens wat foto s neer zetten van mijn paardje maar hoe doe ik dat he hihih ff uitvogelen

danielle1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 20:14

danielle1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 20:15

nou hier is alvast 1 foto van mijn hyves weet nie zo goed hoe ik foto s kan plaatsen op bokt... dat moet ik nog even uitzoeken.
maar voor een foto kijk naar deze link hier boven!!