Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Onder de kenmerken van een Appaloosa worden verstaan een paard/pony met een vlektekening welke op een redelijke afstand, ca 5 meter, zichtbaar is. Tevens dienen minimaal 2 van de navolgende kenmerken aanwezig te zijn:
a) gevlekte geslachtsdelen
b) gevlekte mond
c) vertikaal gestreepte hoeven
d) een witte rand om de iris van één of beide oogbollen.
stef schreef:allemaalivm twijfel over de kleur van mijn paard de volgende vragen aan appaloossa/pintaloossa eigenaren:
Wat voor hoofdpatroon heeft jou paard? (leopard, marble, blanket, snowflake, etc) leopard 2x, few spot, snowflake
Heeft jou paard gestreepte hoeven? allemaal behalve is erboven een witte aftekeningen hebben (sok oid)
Heeft jou paard een gemarmerde neus? allemaal
Heeft jou paard gemarmerde oogranden? allemaal
Heeft jou paard gemarmerde geslachtsdelen? allemaal
Heeft jou paard een menselijk oog?
stef schreef:ivm twijfel over de kleur van mijn paard de volgende vragen aan appaloossa/pintaloossa eigenaren:
Wat voor hoofdpatroon heeft jou paard? geen idee(leopard, marble, blanket, snowflake, etc)
Heeft jou paard gestreepte hoeven?ja, 2, maar dat komt gok ik door het bont
Heeft jou paard een gemarmerde neus? [b]nee, binnenkant lippen wel
Heeft jou paard gemarmerde oogranden? nee
Heeft jou paard gemarmerde geslachtsdelen? nee
Heeft jou paard een menselijk oog?nee
stef schreef:ivm twijfel over de kleur van mijn paard de volgende vragen aan appaloossa/pintaloossa eigenaren:
Wat voor hoofdpatroon heeft jou paard? leopard
Heeft jou paard gestreepte hoeven? nee
Heeft jou paard een gemarmerde neus? ja
Heeft jou paard gemarmerde oogranden? ja
Heeft jou paard gemarmerde geslachtsdelen? geslachtsdelen zelf niet, directe omgeving wel
Heeft jou paard een menselijk oog? ja
Orlando_ schreef:Zijn er ook foto voorbeelden van de kenmerken?
Ik begrijp niet alle termen maar vind het wel interessant omdat ik zelf een schimmel bont appaloosa achtig ponyveulen heb lopen. (papierloos)