heeij,, ik heb net een merrie veulen gekregen en die wil ik graag een naam volgens de rgels geven.. maar ik weet niet met welke letter de naam moet beginnen en kon daar ook nergens iets over vinden.. kan iemand mij misschien uitleggen hoe dat zit bij haflingers.
ze is erg lief, maar net als haar moeder heeft ze wel veel energie.. gister ging ik haar aaien en toen ging ze de hele tijd weg rennen en weer terug rennen..
_Bitje_
Geplaatst: 30-08-09 19:22
Vera, Vera (Fr.), verina. Afgeleid van het Russische 'wjera' wat vertrouwen of van het Latijnse 'veritas' wat waarheid betekent
Viviana, Bibiana, Bibiane (Fr.), Vivian (Eng.); Vivian (Eng.). Afgeleid van het Latijnse 'vivus' wat levend betekent, de naam is dan 'levendig'
ik vind Vera wel lief klinken ! ik denk dat ik haar zo noem, want ik ga best vaak bij moeder en dochter kijken, en volgens mij herkent ze me al redelijk. en vertrouwen heeft ze zowiezo wel ! heel erg bedankt !:D
elvara
Geplaatst: 02-09-09 19:44
Wat leuk dat je een veulen hebt gekregen! Je bent niet verplicht om dezelfde letter als de moeder te nemen, in een aantal haflingerfokstallen wordt dit wel gedaan maar het hoeft dus niet. Vera is wel een leuke naam.
Lyonesse
Geplaatst: 02-09-09 19:46
Maar ze wil wel een naam volgens de regels geven Zelfde beginletters als de moeder is dus de originele regel
racekater
Geplaatst: 03-09-09 11:25
Dezelfde beginletter als de moeder is een onbeschreven regel die niet vastgesteld is. Bij hengsten is dit wel een vastgestelde regel, bij merries echter niet. De meeste fokkers houden deze onbeschreven regel aan bij het kiezen van een naam voor hun merrieveulens. Dus als je een naam wilt kiezen 'volgens de regels' dan kies je een naam die begint met de eerste letter van de naam van de moeder.