Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
boeflover schreef:Op mijn welsh A ligt een 18 inch Knight Rider. ja idd een groot zadel, echter mijn pony heeft een vrij lange rug en een kleinere inch maat lag daardoor niet lekker.
kan je dus aanraden, kijk niet naar de gemiddelde maat, maar laat gewoon een zadelmaker komen die kijkt niet naar gemiddeld maar precies naar jou pony... succes!
dion1anouk schreef:boeflover schreef:Op mijn welsh A ligt een 18 inch Knight Rider. ja idd een groot zadel, echter mijn pony heeft een vrij lange rug en een kleinere inch maat lag daardoor niet lekker.
kan je dus aanraden, kijk niet naar de gemiddelde maat, maar laat gewoon een zadelmaker komen die kijkt niet naar gemiddeld maar precies naar jou pony... succes!
Ik vind een 18 inch nog al groot hoor voor een welsh a. Dan kan ie wel lang zijn je pony maar als het goed is moet er in dat zadel een kindtje zitten dat nog niet zo'n groot zit vlak heeft en als het zadel te groot is voor een kind om in te zitten zal ie nooit lekker kunnen rijden. Op onze pony ligt een Wintec met verstelbare boom 16 inch.Prima zadel, oke het is wel verstandig om naar een goede zadelmaker te gaan die kan je dan ook goed adviseren wat het beste is.
IcePrincess schreef:capopjekop schreef:Nou mijn westernzadel past gelukkig wel, ik kan juist totaal geen engels zadel vinden helaas, want ik wil graag weer springen. Maar ik zie idd dat ik het verwarrend op heb geschreven, in mijn hoofd was ik al verder.Wat voor merk westernzadel heb jij nu? En hoe zwaar is die?