Armani (United x Jazz) informatie gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sandradeboer

Armani (United x Jazz) informatie gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 10:54

Op het web kan ik nog weinig informatie vinden over Armani (United x Tuzla v. Jazz, de volle zuster van Parcival x Ulft x Roemer).
De Roemer bracht in combi met Bismarck de LT merrie Grenoble.

Op de site van Uytert en Veninga staat het één en ander.
Daarom vraag ik eigenaren van Armani veulen iets te vertellen over de nafok en eventueel foto's te plaatsen.

Als iemand video of fotomateriaal van Armani zelf heeft, is dat ook leuk om te plaatsen.
Zelf zal ik een foto en het onderzoeksrapport plaatsen.
Laatst bijgewerkt door sandradeboer op 25-06-09 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

sandradeboer

Re: Armani (United x Jazz) informatie gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 10:55

Verrichting Ermelo 2008 (12-03 t/m 21-05)
Armani is een eerlijke en betrouwbare hengst met een goede instelling die van nature ruim voldoende looplust heeft.
De hengst heeft ruim voldoende bereidheid tot werken en laat zich goed bewerken.
De stap is zuiver en ruim voldoende van ruimte. De draf is goed van ruimte. Het achterbeen mag nog meer tot dragen komen. De galop is bergop, goed van ruimte en gedragen. Armani heeft een goede houding, goede balans en goede souplesse.
Als dressuurpaard heeft Armani veel tot zeer veel aanleg en geeft hij zijn ruiter een goed gevoel.

Stalgedrag: Eerlijke betrouwbare hengst, makkelijk in de omgang en rustig op stal.
Veterinaire opmerkingen: Bij aanvang onderzoek verwonding van de neusrug. Na wondhechting volgt een vlot herstel.
Spermaonderzoek: Verwacht bevruchtend vermogen klasse: goed.

verrichtingscijfers 2008
stap x 2 15
draf x 2 16
galop x 2 17
souplesse 8
houding & balans 8
rijdbaarheid & instelling 8
aanleg als dressuurpaard 8.5
totaal 80.5
plaatsing 2e van 3

Paringsadvies 2008
Armani kan maat en formaat toevoegen aan de dressuurpaardenfokkerij. Merries dienen te beschikken over een sterke bovenlijn.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:09

Armani geeft hele hoogbenige veulens. Veulens beschikken over veel beweging, langgelijnd en een goed karakter! Op kraamstal-itp staat een heel gaaf Armani veulen, zou je ook even kunnen kijken!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:13

Zijn er al Armani veulens dan? Dacht dat dit z'n eerste dekjaar zou worden :?

hmm nee toch niet voorjaarsverrichting gedaan :)

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 15:11

liliputter schreef:
Armani geeft hele hoogbenige veulens. Veulens beschikken over veel beweging, langgelijnd en een goed karakter! Op kraamstal-itp staat een heel gaaf Armani veulen, zou je ook even kunnen kijken!

Je bedoelt vast Exclusive Armani. Dat is ook wel een hele gave hoor!

Op de site van Riekus Veninga staat ook een mooi gemodelleerde zwarte Armani x Houston. Ook een gaaf veulen.
Ben erg benieuwd of er nog meer veulens van hem geboren worden dit jaar.

Hoeveel heb jij er gezien? En waarop stoel je het goede karakter? Dat vind ik namelijk wel heel erg belangrijk. Zou wel fantastisch zijn dat er een hengst is uit een Jazz moeder die fijne karakters door lijkt te geven. Maar ja, United en Armani zelf schijnen ook fijne beesten te zijn.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 15:14

Sammie schreef:
Zijn er al Armani veulens dan? Dacht dat dit z'n eerste dekjaar zou worden :?

hmm nee toch niet voorjaarsverrichting gedaan :)

Je zou best gelijk kunnen hebben, maar misschien zijn er een paar 'avonturiers' geweest die alvast met hem gedekt hebben.

Er zijn immers ook dit jaar al een aantal merries gedekt van Bordeaux (United x Gribaldi) en hij moet ook het verrichtingsonderzoek nog lopen.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:34

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 19:22

Sannah schreef:
Fijne hengst uit een superstam, laat zich goed bewerken en is heel braaf op stal.
Anders bij Veninga langsgaan, daar is ie te bewonderen :-)

Leuk die laatste foto en dat hij in Stuifzand staat, dat wist ik niet. Dan ga ik daar eens langs!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:26

Aantal veulens weet ik zogauw niet meer, maar genoeg! United zelf heeft een ontzettend fijn karakter, evenals zijn zoon Armani. Jazz in de 2e lijn is vaak al heel anders! Wij hebben vandaag ook een merrie (de chronos) met Armani laten dekken.

De eerste veulens zijn dit jaar geboren.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 22:03

.
Laatst bijgewerkt door sandradeboer op 25-06-09 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 22:03

.
Laatst bijgewerkt door sandradeboer op 25-06-09 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 22:05

liliputter schreef:
Aantal veulens weet ik zogauw niet meer, maar genoeg! United zelf heeft een ontzettend fijn karakter, evenals zijn zoon Armani. Jazz in de 2e lijn is vaak al heel anders! Wij hebben vandaag ook een merrie (de chronos) met Armani laten dekken.

De eerste veulens zijn dit jaar geboren.

Ik bedoelde met hoeveel je er gezien hebt, het aantal Armani's. Uit bovenstaand op te maken, lees ik dat jij over Uniteds spreekt?
Voor zover ik weet zijn er nog maar maximaal 10 jonge Armani's geboren dit jaar.
Op paardenfokken.nl staan er 6 meen ik mij te herinneren.
Hoeveel Armani's heb jij al mogen aanschouwen dit jaar?

Hoop dat je mooie Chronos drachtig is en wat is die Bravour toch een plaatje zeg! (las je profiel)

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 22:06

Let niet op de stipjes, gaat niet helemaal goed aan deze kant :o?

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:07

De veulens die ik tot nu toe gezien heb zijn erg leuk en hebben flinke stelten :-)

Waar ik veel van verwacht is de bijna volle broer van Armani, die is aangewezen en als het goed is het najaarsonderzoek loopt.
Afbeelding

foto van Foktfanaat

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 22:09

Sannah schreef:
De veulens die ik tot nu toe gezien heb zijn erg leuk en hebben flinke stelten :-)

Waar ik veel van verwacht is de bijna volle broer van Armani, die is aangewezen en als het goed is het najaarsonderzoek loopt.
Afbeelding

foto van Foktfanaat

Mooi, mooi! Even opgezocht; Brentano (United x Orleans v. Jazz). Deze merrie is een volle zus van Tuzla. Dus idd hele naaste familie.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:16

United x Jazz. Komt uit de tweelingzus van de moeder van Armani.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:20

Gelukkig hebben we Jazz en Flemmingh/Krack bloed nog niet voldoende voor handen in de dressuurfokkerij... :+

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:28

Ja, en?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:31

Niks Ja en.. Vind het gewoon jammer. Dan heb je straks 'twee' interessante paarden die zodanig nauw verwant zijn. Niet alleen aan elkaar, maar ook aan de andere paarden. Vivaldi en Zhivago hebben precies dezelfde afstamming. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de andere Jazz'en en Krack'en en Ulft'en.

Goed verder beetje offtopic voor dit topic. Maar ik had eerder gehoopt dat dit een paard was met gewoon een 'andere' vader :)

Heb overigs wel het idee dat de rug van deze iets weker is zo op deze foto.

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:46

Dit is een normalere reactie.

Ik vind het ook jammer dat er straks waarschijnlijk twee interessante zeer nauw verwante ggk hengsten zijn.
Maar de vos is m.i. wel een heel andere hengst dan Armani.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 09:53

Vind deze ook zeker geen verkeerde! Inderdaad, de afstamming... maargoed dat zul je toch wel blijven houden denk ik. Stel dat hij wordt ggk moet hij zich ook nog in de fokkerij maar eens bewijzen, we zullen zien.

Ellen_vs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 09:59

Als er behoefte aan is kan ik wel voor filmmateriaal en foto's van Armani als veulen zorgen, aangezien hij bij ons geboren is.
Moet ik wel even zoeken hoor...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:00

Graag :)!! En van zijn zusje toevallig ook :o

Ellen_vs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:05

Hier wat foto's en een filmpje. Zijn wel van een erg slechte kwaliteit, maar iets beter kon ik niet zo snel vinden.

Armani als veulen:
http://s686.photobucket.com/albums/vv225/Ellen_vs/Armani/?action=view&current=hengstveulenUnitedfilm.flv

Élysée, zusje van Armani, dit voorjaar geboren. Op de foto's is ze ongeveer 2 weken oud:
http://i686.photobucket.com/albums/vv225/Ellen_vs/Elysee/annieckenelis021.jpg?t=1246006713
http://i686.photobucket.com/albums/vv225/Ellen_vs/Elysee/annieckenelis023.jpg?t=1246006916

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 12:00

Wat was Armani al gaaf als veulen zeg! Ben nu wel heel benieuwd hoe zijn zusje uitgroeit!