[WN] Ervaringen One Time Pepto

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flashyjac

Ervaringen One Time Pepto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 12:53

Na een tripje Amerika ben ik erg onder de indruk geraakt van de hengst One Time Pepto (Peptoboonsmal x One Time Soon).
Aangezien ik volgend jaar mijn merrie wil laten dekken, ben ik toch even alle opties op een rijtje aan het zetten. Echter geldt voor One Time Pepto een selectieprocedure wat betreft in aanmerking komende merries en zou ik, in het geval ik voor hem kies, voor half oktober een formulier in moeten vullen: http://www.oswoodstallionstation.com/pd ... cation.pdf waarin ik mijn merrie aan de eigenaar Jeffrey Matthews voorstel. Hij kiest jaarlijks welke merries in aanmerking komen voor een dekking aangezien ze jaarlijks niet meer dan, ik meen, zestig veulens van One Time Pepto op de wereld willen laten komen.

Mijn vraag bij deze: Heeft iemand al ervaring met deze selectieprocedure? Ik kan even niet bij zijn records komen op de AQHA site, omdat ik mijn PIN niet kan vinden, maar misschien dat hier toevallig mensen zitten die weten waar nakomelingen van hem te vinden zijn in Nederland/Europa?

crazycactus

Re: Ervaringen One Time Pepto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:59

Hmmmm ze weten bij de AQHA hun prijzen ook wel intussen... Ik heb niet genoeg tegoed om een lijst met alle veulens te zien (kost tegenwoordig 13 dollar!!!)

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 13:04

Jeetje wat vragen ze daar een geld voor! Zou ik een dergelijke lijst trouwens niet gewoon van de eigenaar kunnen krijgen? :)*

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:22

Je kunt in ieder geval zien dat hij in 2007: 135 geregistreerde veulens heeft gehad en in 2008: 121.
In 2009 zijn het er tot nu toe 5, maar het is nog vroeg.
Hoeveel APHA veulens hij heeft kan ik niet nakijken.
Dus als hij zegt max. 60 per jaar dan klopt er iets niet... ;)

Verstuurt hij trouwens wel sperma naar Europa? Dat wil ook niet iedere hengstenhouder.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 13:25

Hij dekt maximaal zestig merries 'over de grens', begreep ik, dus de helft van zijn totaalaantal van 120 dekkingen per jaar. Vorig jaar zou hij honderden aanvragen hebben gekregen, dus gewild is hij zeker, wat ongetwijfeld ook de reden is waarom ze het dekgeld toch behoorlijk op kunnen voeren.
Hij shipt naar Europa -gelukkig- anders had ik hem meteen af kunnen laten vallen. Dacht bij een fantastische hengst dat ik de kosten wel op me zou nemen voor het invriezen als ik echt heel graag een veulen van hem wilde hebben, maar kwam bij een vrijblijvende navraag naar de kosten even bedrogen uit...

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:43

Het is een super bok maar wat zou je met zo 'n cutter doen in europa, er is niet een show hier in europa met waarde.
Ik bedoel het niet l.lig maar als ik een one time zou hebben verwacht ik wel van mij zelf dat ik de cutting in Mooslarqe ga winnen alles daar onder zou ik voor mij een mislukking vinden, en zeker voor een one time pepto.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 13:48

Ik krijg sowieso heel veel pb's met kritiek binnen op mijn smaak sinds ik dit topic heb geopend, maar ik denk dat mensen vergeten dat 1. One Time Pepto voor mij nog allesbehalve vast staat (want inderdaad, een reiner zou passender zijn), 2. ik alleen maar informatie aan het inwinnen ben en 3. het veulen voor mezelf is, dus niet voor de verkoop. Dat ik heel eventueel de gok zou nemen mijn merrie te laten dekken door deze hengst is dus voor mijn eigen rekening.
Het is de enige cutter tussen alle reiners in mijn lijstje en nee, ik zou zeker niet teleurgesteld zijn als ik er geen show mee win. Sterker nog, voor het dekgeld van 7500 dollar (plus chute fee) koop ik hier over het algemeen nog geen goedgefokt veulen, en mijn veulen zal uit mijn eigen merrie komen, die uiteraard voor mijzelf veel waarde heeft. Het gaat mij ook niet om de shows: mijn paard is zes en heeft nog geen show kunnen lopen omdat we nog steeds met voorbereidingen bezig zijn, en die verlopen gewoon wat minder vlotjes met een paard met sterk karakter, maar dat betekent niet dat ik niet van het rijden geniet. Ik heb geen paard om het showen en fok niet om het winnen ;)

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:53

Meid als je de centen er voor hebt zou ik het altijd doen hoor!!! Als het voor eigen gebruik is en de kosten zitten je niet in de weg is het toch alleen maar leuk om wat bijzonders te hebben? Ik vroeg me wel af hoe het zit als de merrie gust blijft.......

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 14:15

Nou ja, je moet iets hebben om voor te sparen.. toch? En bovendien denk ik dat het direct het laatste veulen wordt van mijn merrie, want verkopen dat wordt niets met mij :o
Overigens heb ik nog geen HERDA resultaten e.d. van deze hengst gezien, en ook inderdaad nog niets gehoord over een eventuele live foal guarantee...

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:37

gera schreef:
Ik krijg sowieso heel veel pb's met kritiek binnen op mijn smaak sinds ik dit topic heb geopend

Waar bemoeit men zich toch mee...... :z

Je hebt groot gelijk als jij dat ziet zitten, volgens mij is het een superhengst.
En krijg je zeker iets aparts!

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:54

Mooie hengst en als jij daar een veulen van wil zou ik het zeker doen!! Een goede cutter doet het vaak in de reining ook goed dus daar zou ik me al helemaal geen zorgen om maken. Als het goed voelt moet je het doen. Hij moet natuurlijk ook bij je merrie passen.

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:41

met je smaak is niets mis en het is van mijn kant geen kritiek, alleen een mening.
als ik het zou kunnen heb ik er het liefst een uit die docs hickory van vannes, dat zou helemaal een super cross zijn.
maar peptoboonsmal is er ook nog dus die zou jk eerder nemen.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 22:55

MidnightPSan schreef:
met je smaak is niets mis en het is van mijn kant geen kritiek, alleen een mening.
als ik het zou kunnen heb ik er het liefst een uit die docs hickory van vannes, dat zou helemaal een super cross zijn.
maar peptoboonsmal is er ook nog dus die zou jk eerder nemen.

Je bedoelt voor mijn merrie een match met de hengst uit Docs Hickory van Vanessa? Dus Hickory Moonshine?
Peptoboonsmal is er zeker nog, en hoe (want hij is altijd mijn favoriet geweest), maar wel 18.000 dollar en alleen on farm breedings. Nou werden me een hoop opties voorgelegd o.a. embyro transplantatie en mijn merrie overvliegen, maar dat wordt me toch een beetje te gortig :o

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:23

Nee , ik bedoel een One time uit die DH merrie van Vanessa.
ja pappa Pepto beetje duur, maar ja als het een hengstje is dan$$$$$ voor dekkingen.

dunnit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:27

als je even geduld hebt gera dan weet ik nog wel een reining gefokte roan :-)

:D

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:27

Sorry, even wat offtopic maar op die Oswood website vind ik Walla Walla Whiz ook echt een plaaaaatje! Viel in dat overzicht gelijk voor zijn uitstraling. :~

Succes met het maken van je keuze Gera! :-)

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:38

Zijn ook heek aardige mensen, we hebben December jl op de NCHA futurity uren met ze gesproken en ik heb alle dvds mee gekregen,die dame heeft na de vlieg ramp in de Bijkmer voor slachtofer hulp mee gewerkt. and she looooves Holland.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:41

MidnightPSan schreef:
Nee , ik bedoel een One time uit die DH merrie van Vanessa.

Dat zou zeker een goede breeding zijn,..In de USA!! waar het nut heeft om een cutter te fokken, van die waarde. :P (goed, meteen mijn mening hier) ...maar Hickorys Gynn is verkocht dus dat houd al op.

En ben dan toch al kritisch bezig, Gera denk je dat jou merrie door de selectie komt, even relativerend naar het aantal aanmeldingen? (kijk even naar het eerste blokje vragen)

Oh ja , je vraag: nee, ik denk dat hier in europa niemand ervaring mee heeft, misschien fokkers in Italië wel.....
Laatst bijgewerkt door _Vanes_ op 23-06-09 23:47, in het totaal 2 keer bewerkt

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 23:45

Welke mensen bedoel je, van Oswood, de eigenaren van Walla Walla Whiz (Arcese) of de fokker van Walla Walla Whiz? Met de laatste kwam ik bij toeval in gesprek tijdens een show ;)

Walla Walla Whiz is wel een heel gaaf paard, maar niet voor Scarlett. Heb hem uitvoerig bekeken, maar het gaat geen match worden. Ga niet uitwijden waarom, smaak is persoonlijk ;) Laten we zeggen dat ik mijn lijstje van 25 hengsten al heel gauw tot zes had beperkt tijdens mijn USA reisje... foto's kunnen heeeeeeeeel vertekenend werken.

@dunnit: Haha, het gaat me niet om de kleur hoor, sterker nog: kleuren doen me echt helemaal niets in de zoektocht en uiteindelijk selectie van een geschikte hengst. Het gaat mij puur om dat ik mijn merrie in een aantal punten wil verbeteren ;)

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 23:46

_Vanes_ schreef:
En ben dan toch al kritisch bezig, Gera denk je dat jou merrie door de selectie komt, even relativerend naar het aantal aanmeldingen? (kijk even naar het eerste blokje vragen)
Wat betreft earnings niet, wat betreft pedigree hebben ze haar al genoteerd tijdens mijn bezoek.... dus het is dan de vraag hoeveel aanmeldingen ze krijgen, want earnings zullen in de eerste instantie boven de pedigree gaan. Maar goed, dit was de enige hengst met kanttekeningen -als in een selectieprocedure- en eeeeigenlijk denk ik toch dat ik er uit ben

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:47

Oh ja??? :P

*edit*
wat zijn eigenlijk de punten van je merrie ,die je wilt verbeteren?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:53

Gera: Oow, dat geloof ik meteen. Daarom ook verstandig om niet alleen aan de hand van een plaatje te beslissen.
Ik heb dan ook 0,0 verstand van fokken, maar zijn 'portret' sprong er voor mij gewoon uit. ;)

Laat je het wel weten welke het wordt?

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:57

Gera: Was DEZE niet leuk? :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:58

peptoboonsmal is een geweldige hengst! dus wat dat betreft: altijd doen zou ik zeggen!
of je merrie erdoor komt is idd een 2e... breeding is leuk en prima maar volgens mij niet de absolute topper maar dat is ook smaak (ze is wel erug mooi hoor!)

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:59

Ja van oswood, die dame(weet haat naam niet meer) regeld de dek contracten voor Jeff,en de promotie.