[H] 5-jarige San Remo x Gribaldi

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

[H] 5-jarige San Remo x Gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 19:56

Ik zou graag willen weten wat jullie voor ideeen hebben qua hengstenkeuze voor mijn merrie. Ik heb een lichte voorkeur voor duits bloed, maar sta (bijna) overal voor open. Ben alleen niet weg van Ferro-bloed.

Dit is haar volledige afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=336584

Afbeelding

Afbeelding

Helaas een beetje wazig...
Afbeelding

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:51

Misschien even de + en - punten van je merrie vermelden,
en wat je eisen verder nog zijn.

Toch zou een Ferro nazaat nog niet zo gek zijn op deze merrie,
vooral omdat San Remo en Gribaldi niet echt bekend staan om een sterke achterhand te door te geven.

Anoeska27

Re: [H] 5-jarige San Remo x Gribaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 07:19

+ en - heb ik niet echt. Het is gewoon een erg fijn paard.

Ze heeft wel degelijk een sterke achterhand, deze combinatie geeft gewoon erg fijne paarden (zou er nog wel 10 willen hebben). En ik ben juist niet weg van Ferrobloed vanwege de achterhand...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:05

Met de achterhand wordt oa. een goed (snel/sterk) achterbeen gebruik bedoeld... Nou.. Daar hoef je echt niet bij Ferro (nazaten) over te klagen hoor! Dát is aanwezig.

En dat heeft niks met 'fijnheid' te maken :n

En dat was ook wat door mijn hoofd schoot toen ik de afstamming las.. Dat kan haast geen goed achterbeen gebruik of sterke achterhand hebben.

De meeste Duitse (Dressuur) paarden zullen dat helaas ook niet verbeteren.. Misschien een Donnerhall zoon, maar zeker geen rubistein, weltmeyer of sandro hit bloed..

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 17:48

Sammie schreef:
Met de achterhand wordt oa. een goed (snel/sterk) achterbeen gebruik bedoeld... Nou.. Daar hoef je echt niet bij Ferro (nazaten) over te klagen hoor! Dát is aanwezig.

En dat heeft niks met 'fijnheid' te maken :n

En dat was ook wat door mijn hoofd schoot toen ik de afstamming las.. Dat kan haast geen goed achterbeen gebruik of sterke achterhand hebben.

De meeste Duitse (Dressuur) paarden zullen dat helaas ook niet verbeteren.. Misschien een Donnerhall zoon, maar zeker geen rubistein, weltmeyer of sandro hit bloed..

Het heeft weinig zin om hier een discussie van te maken of mijn paard wel of niet een sterke achterhand heeft. Om dat te beoordelen zul je een keer langs moeten komen, of anders moet je maar een filmpje opvragen. Ik heb dit topic ook niet geopend om die discussie te voeren, maar om een fokadvies te krijgen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:50

En om dat fokadvies zo onafhankelijk mogelijk te krijgen is die discussie er dus... Overigs... ik noem het geen discussie er wordt wat opgemerkt... Ik zou juist blij zijn als er opmerkingen gemaakt worden over de afstamming en de voor- en nadelen ervan :) (maw ookal heeft jouw merrie (wel of niet ijo ogen) een goede achterhand... de afstamming nodigt hier niet toe uit!) Alles ten goede van een zo'n best mogelijke hengst lijkt mij...

Maar als je zo kortzichtig advies wil krijgen... ook prima. Sandreo.... :j Genetisch net zo'n 'krachtige' achterhand als San Remo en Gribaldi :j Scheelt weer dagelijks baktrekken...

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 21:53

Dit gaat werkelijk nergens over. Ik heb gewoon in de dagelijkse praktijk nogal veel slappe Ferro-afstammelingen gezien. En fok als het kan liever Ferro-vrij. Ook heb je mij nergens zien zeggen dat San Remo en Gribaldi een sterke achterhand hebben, alleen dat mijn merrie dat dus wel heeft en dat dat voor mij geen verbeterpunt is.

Ik heb van jou overigens nog helemaal geen advies gehad, je haalt alleen mijn kleine stukje over liever geen Ferro-bloed aan. Als je een hengst in je hoofd hebt, prima. Geef dat gewoon aan en noem de plussen en de minnen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:26

Ik heb je in die zin ook geen advies gegeven het enige advies dat ik je wel probeer te geven is dat Ferro's goede achterhanden hebben. Sterk en goed ondertredend achterbeen. Ik kan mij dus ook écht niet voorstellen dat jij dan zoveel slappe Ferro's heb gezien. Ik begin mij dan werkelijk af te vragen wat jij daaronder verstaat.

Dat jouw merrie een sterke achterhand heb (volgens jou) wil niet zeggen dat je er geen rekening mee moet houden.... Je merrie is een verzameling van de genen. Dat wat ze draagt is meer dan ze toont... En daarom raad ik je aan om er gewoon rekening mee te houden dat deze afstamming geen doorgeefluik is van een goede en sterk achterhand gebruik...

Dus maw als je hier een hengst op zet met een zo zo achterhand (Sandreo bijv) kun je er eigenlijk donder op zeggen dat je een baksleper krijgt.

Op de draffoto die je toont is niet te zien wat de achterhand doet.. Wat ik op de standfoto zie is een enorm hellend kruis en daar zit meestal geen kracht in. Daarom zal ik dan nogmaals vragen wat jij dan onder een krachtig en goed achterbeen en achterhandgebruik verstaat. Als je nl. al fijnheid aanhaalt vermoed ik nl. dat jij een ander beeld ervan heb dan het gangbare wat er bedoeld wordt..

Laat ik het dan maar zo vragen. Jij vindt veel Ferro afstammelingen slap.. Welke nakomelingen van welke hengst vind jij dan een sterk achterbeen en achterhand hebben? Gribaldi's bijv.? Of Havidoff? Ooseven? Jazz?

Niet vervelend bedoeld, overigs.. Maar ik ben wel benieuwd..Klaart gelijk het misverstand op ;)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 00:27

Sammie schreef:
En om dat fokadvies zo onafhankelijk mogelijk te krijgen is die discussie er dus... Overigs... ik noem het geen discussie er wordt wat opgemerkt... Ik zou juist blij zijn als er opmerkingen gemaakt worden over de afstamming en de voor- en nadelen ervan :) (maw ookal heeft jouw merrie (wel of niet ijo ogen) een goede achterhand... de afstamming nodigt hier niet toe uit!) Alles ten goede van een zo'n best mogelijke hengst lijkt mij...

Maar als je zo kortzichtig advies wil krijgen... ook prima. Sandreo.... :j Genetisch net zo'n 'krachtige' achterhand als San Remo en Gribaldi :j Scheelt weer dagelijks baktrekken...

_O- _O- _O- _O-OMG _O- _O- _O- _O- _O-

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 00:29

Anoeska27 schreef:
Dit gaat werkelijk nergens over. Ik heb gewoon in de dagelijkse praktijk nogal veel slappe Ferro-afstammelingen gezien. En fok als het kan liever Ferro-vrij. Ook heb je mij nergens zien zeggen dat San Remo en Gribaldi een sterke achterhand hebben, alleen dat mijn merrie dat dus wel heeft en dat dat voor mij geen verbeterpunt is.

Ik heb van jou overigens nog helemaal geen advies gehad, je haalt alleen mijn kleine stukje over liever geen Ferro-bloed aan. Als je een hengst in je hoofd hebt, prima. Geef dat gewoon aan en noem de plussen en de minnen.

Als ik eerlijk moet zeggen, ik heb mijn leven lang al ferro bloed of nakomelingen van een jong Ferro of met ferro in de moederlijn, k heb nog nooit een slecht achterbeen aan getroffen.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 00:34

Maar goed, je wilt advies.
Het liefst duits bloed zeg je..
Nou als ik dan zo naar het exterieur van je merrie kijk, dan zou ik er Sir Oldenburg op zetten. (is ook niet super goed van achteren, maar altijd nog beter als sandreo en san remo)

Ik heb er zelf nu een veulen van lopen (uit een moeder die het ferro bloed voert.) dat is een heel appart veulen.
Sir Oldenburg maakt ze bloed mooi en ze hebben alle een zeer goed exterieur.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:25

Rubinstein staat inderdaad niet echt gekend voor zijn krachtige achterbeen gebruik maar er zijn van zijn zonen die het wel hebben en het ook doorvererven. Rubiquil is zo'n hengst daarbij geeft hij nog eens heel fijne karakters door.

anjawijgerse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:51

johnson erop!!!!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:59

Djeezes Sammie, gij moet uw eigen wel écht goed voelen om zo'n mond op te zetten als iemand gewoon advies vraagt...
Niet alles wat jij zegt is de algemene waarheid è...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:11

anjawijgerse schreef:
johnson erop!!!!

wil je dat even onderbouwen?

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:58

s0173957 schreef:
Djeezes Sammie, gij moet uw eigen wel écht goed voelen om zo'n mond op te zetten als iemand gewoon advies vraagt...
Niet alles wat jij zegt is de algemene waarheid è...

Is dit een grapje of is dit gemeend?

Verder komt het op dit moment ook niet over alsof de TS advies vraagt, ze heeft klaarblijkelijk al een eigen mening.

Meestal bemoei ik me niet met een topic als deze, maar laten we heel eerlijk wezen... bij mij reist de vraag "in hoeverre de TS op de hoogte is van de hengsten en hun eigenschappen?".
We gaan toch niet beweren dat Gribaldi en San Remo ze sterk van achteren meegeven en Ferro niet :?
In dat geval heb ik het hele fokgebeuren nog niet begrepen.

Ik ga ook niet zeggen dat je een Ferro-zoon zou moeten nemen, als je die liever niet hebt...prima.
Zoals je zelf al zegt zijn de foto's niet van zo'n goede kwaliteit, wat me opvalt is dat het in mijn ogen een wat rank en slungelig paard is en zou ik er een hengst bij zoeken die wat meer 'body' meegeeft".
Even tussen haakjes; "daarmee beweer ik niet dat je paard geen fijn paard zou zijn, dat staat los van het beeld dat ik op de foto's zie of zegt het iets over haar bewegingen.

Ook je opmerking dat ze dan maar een filmpje aan zou moeten vragen, is een beetje vreemd.
Je zou dat filmpje ongevraagd kunnen plaatsen, zodat we een beter en reeëler beeld krijgen van je merrie.

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:59

petraaken schreef:
anjawijgerse schreef:
johnson erop!!!!

wil je dat even onderbouwen?

Heb het vage vermoeden dat dit ook als een grapje is bedoelt ;)

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:49

Goh jullie trekken wel dingen uit hun verband zeg.

TS stelt 2 dingen:

* De combinatie San Remo x Gribaldi geeft fijne nakomelingen.
* Op basis van eigen ervaringen fokt ze liever Ferro vrij.

Daarnaast geeft ze aan tevreden te zijn over het achterbeen gebruik van haar merrie.

Wat is hier zo gek aan? Stelling 1 is m.i. volledig correct en stelling 2 kan ik me niet in vinden maar dat is iemands persoonlijke ervaring. Het mag toch best dat je bepaald bloed om persoonlijke ervaringen liever laat staan??

Nergens wordt gezegd dat San Remo of Gribaldi een sterke achterhand vererven. Erg kinderachtig jullie reacties allemaal.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 08:51

Wat vind je van Andretii, zit wel Ferro in maar wel iets verder weg.

Special D (ferro) x Sandro Hit uit een duitse merrie...

Heel veel tact in zijn bewegingen!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:21

Rhea schreef:
Goh jullie trekken wel dingen uit hun verband zeg.

TS stelt 2 dingen:

* De combinatie San Remo x Gribaldi geeft fijne nakomelingen.
* Op basis van eigen ervaringen fokt ze liever Ferro vrij.

Daarnaast geeft ze aan tevreden te zijn over het achterbeen gebruik van haar merrie.

Wat is hier zo gek aan? Stelling 1 is m.i. volledig correct en stelling 2 kan ik me niet in vinden maar dat is iemands persoonlijke ervaring. Het mag toch best dat je bepaald bloed om persoonlijke ervaringen liever laat staan??

Nergens wordt gezegd dat San Remo of Gribaldi een sterke achterhand vererven. Erg kinderachtig jullie reacties allemaal.

Ik ben het helemaal met je eens Rhea.

Wat betreft de vererving, kun je ook de indexen bekijken en dan is te zien dat San Remo qua vererving nog helemaal niet zo verkeerd is(integendeel, mag ik wel zeggen) en dat hij niet vergelijkbaar is met Sandreo, zoals hier geopperd werdt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:26

Lezen is af en toe ook een kunst :D :+

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:15

De indexen of jouw post Sammie? :D

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 23:13

Rhea schreef:

Die ga ik eens bekijken, weet je toevallig ook waar hij ter dekking staat? Ik kom hem alleen tegen op de site van IPS en daar zie ik het zo snel niet staan.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 06:34

Hij staat bij van uytert. Hij heeft op de CK in heerjansdam in het showblock meegelopen, daar vind je foto's van op www.equifoto.nl

Een ander optie is Voice, daar zie ik steeds meer opvallende veulens van.

Volgens mij zijn beide hengsten ook vosfactorvrij :-)

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:45

Anoeska27 schreef:
Rhea schreef:

Die ga ik eens bekijken, weet je toevallig ook waar hij ter dekking staat? Ik kom hem alleen tegen op de site van IPS en daar zie ik het zo snel niet staan.

Alleen Special D is een Metall hoor ;) En Metall is weer een Ferro :)