Zadel Fries

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carrylies

Zadel Fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 15:06

Hallo,

Ik heb even een vraagje, wellicht dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben op zoek naar een goed zadel voor een barok-type Fries. Mijn budget is echter niet zo hoog.

Het mag nieuw of tweedehands zijn, maar niet al te duur. Het moet wel veelzijdig zijn, het is om recreatie mee te rijden.

Heeft er iemand tips (bepaalde merken die geschikt zijn bijvoorbeeld), of heeft er iemand een zadel in de aanbieding?

Alvast bedankt!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:21

Ik heb 2 VHZ zadels te koop, beiden hebben op een ronde fries gelegen van 1.58 mtr en de andere merrie was 1.64 mtr.
In nette staat.
Ik vraag 200,00 euro voor een zadel (onafhankelijk welk zadel)

Snowy2004

Re: Zadel Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:24

Ik heb een Euroriding zadel. Zijn niet heel erg duur. Ik weet alleen niet of ze die ook in veelzijdig hebben.
En anders is een Wintec ook helemaal niet verkeerd. Daar heb ik ook jaren met plezier mee gereden. Die hebben ze in ieder geval wel in veelzijdig.
Succes.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:25

Ik heb zelf een jc zadel (is overigens wel dressuur) voor mijn fries (redelijk breed, 1.59 hoog), ik vind het een heel fijn merk persoonlijk en de nieuwprijzen zijn al niet superhoog, vind het in ieder geval wel meevallen, dus tweedehands zal het ook niet zo schrikbarend zijn...
Misschien is daar een veelzijdigheidsmodelletje van?

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 19:58

Ik was benieuwd of er ook speciale zadels voor Friezen zijn en of die dan ook tweedehands verkrijgbaar zijn.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:37

Zoek maar eens op marktplaats naar Cavaletti Tietse's Choice of Fryso zadels van Tweespan. Ze zullen er vast wel 2e hands zijn, met name Frysozadels heb ik al gezien, Tietse's Choice nog niet zo veel.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:44

Fryso zadels zijn super :D
Maar aardig aan de prijs, voor een oudje betaal je nog gauw 400-600 euro

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:45

ik heb ook idd een aantal fryso zadels, geweldig!! Ze liggen super (gaan niet schuiven en geven je paard heel veel vrijheid in rug en schouder enz.) en zijn heel goed voor je houding, je hebt er een stevige zit in..

Je zou even op www.tweespan.nl kunnen kjiken, ze worden gemaakt door Sybren Minkema en die heeft ook wel 2dehands liggen denk..

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:48

Romyv schreef:
ik heb ook idd een aantal fryso zadels, geweldig!! Ze liggen super (gaan niet schuiven en geven je paard heel veel vrijheid in rug en schouder enz.) en zijn heel goed voor je houding, je hebt er een stevige zit in..

Je zou even op http://www.tweespan.nl kunnen kjiken, ze worden gemaakt door Sybren Minkema en die heeft ook wel 2dehands liggen denk..

Sybren maakt ze niet hoor, die verkoopt ze gewoon ;) de frysozadels worden, volgens mij, gemaakt in engeland en heetten vroeger 'Riders' (heb zelf nog een rider gehad). Het zijn idd superzadels, vooral die met buffelleer!!!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:50

nou ja, hij meet ze op enz. :+

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:51

Romyv schreef:
nou ja, hij meet ze op enz. :+

dacht al dat je zoiets bedoelde, maar t was een inkopper, hihihi ;) :D

Wilkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:55

Ik heb op mijn brede fries van 1,60 cm een JC zadel liggen. Dit is een veelzijdigheidszadel. Ze zijn er dus wel. Gewoon wat zadelmakers bellen is, denk ik, het handigst!

FamkeKolinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:27

Ik heb voor mijn ene fries een tietse choice. Perfect zadel. Voor mijn andere fries een ander zadel omdat die helaas dat zadel niet past omdat de boom te klein is heb ik een 2e hands zadel van het ruitergilde. Zit ook goed. Ook voor friezen gemaakt maar dan toch in een goedkopere prijsklasse. Moet je eens kijken op http://www.ruitergilde.nl

Djimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:06

Ik heb een Fryso dresuurzadel, past super maar zijn tweedehands nog erg gewild en dus niet goedkoop. Als recreatiezadel heb ik een Barefoot boomloos zadel, heerlijk zadel en past (bijna) altijd http://www.boomloosrijden.nl, het is ook mogelijk om testzadels aan te vragen.

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:33

Ik heb op mijn fries een Euroriding luxor (boommt 3-4, is mij toen gezegd heb dr niet zoveel verstand van) liggen en op de ronde fries van mijn moeder ligt een kieffer (kunstof) met verstelbare boom. T zijn wel dressuurzadels.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:41

Ik had op mijn vz-fries een Rossner zadel liggen.
Die is van het eigen merk van Divoza.
Vond het een erg fijn zadel en is op maat gemaakt voor m'n friesje.
Zadel is nieuw vanaf €800 euro ofzo.
2de hands weet ik zo niet.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:49

Ik ga ook voor de Fryso met buffelleer! Beetje te duur alleen voor jou denk... misschien 2e hands maar ja.. wat is niet te duur??

Janientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:06

Ik heb een Fryso veelzeidigheid te koop, heerlijk zadel waar je uren op kan zitten. Bij ons lag hij op een grotere fries met boommaat 3.
Maarja, kost wel €800.

Afbeelding

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:54

Ik heb ook een Rossner, tweedehands gekocht voor 300 euro. Een super zadel en ligt op meerdere van mijn friezen goed!

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:58

Mijn Fries heeft een Euroriding Jade vzh zadel en die was nieuw ongeveer 650 euro, valt reuze mee dus! Heb deze toen gekozen omdat hij het beste op haar rug lag, de Kieffers, Stubbens etc. die pasten haar niet lekker, dus ik was goedkoper klaar dan verwacht!

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:17

Zou als ik jou was een zadelmaker laten komen met zadels die in elk geval goed passen.
Een zadel MOET gewoon echt goed liggen, dus zou niet op de goede gok eentje kopen.

Zelf heb ik voor de grote fries een phryso en voor de andere fries een ainsley.
Beide friezen hebben wel makkelijke ruggen, zodat veel zadels passen, maar heb ze beiden aan laten meten/passen op hen.

Goedkoop kan ook vaak duurkoop zijn als achteraf het zadel niet blijkt te passen.

jannaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:29

ik heb een prestige top dressage voor mijn fries, echt een aanrader! en een dat zadel van anky die ook voor geschikt zijn raad ik af, dat zijn dure zadels met slecht kwaliteit leer, en ik heb veel klachten over een gebroken boom.

verbinnenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:09

Heb een Hypos prestige dressuurzadeltje gehad voor mijn fries. Maar nu ben ik reeds overgeschakeld naar een nieuw zadel een Saint Lourdes dressuurzadel. Super zadel met supper zit. Mijn Moeder zit er ook goed op omwille van haar rug operatie 2 jaar geleden vind ze dit een zeer comfortabel zadeltje.
ga waar is kijken naar : www.sds-horses.com
Zijn wel beetje duurder maar echt goede kwaliteit kan zijn dat veelzijdigheid zadel goedkoper is.

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:06

Op mijn ronde fries ligt een Kieffer Ulla Salzgeber en op de fries van mijn moeder ligt een Hulzebos. Maar beiden (vooral ook Hulzebos) zijn 2e hands nog behoorlijk aan de prijs.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 07:44

mijn dochter heeft een zadel laten aanmeten door van rijs in zevenhuizen
en die kwam uit op de kieffer munchen een goed 2e hands zadel en past perfect op sierd zijn rug
zijn vorige zadel knelde waardoor hij zijn rug niet ontspande nu loopt hij heel mooi
met dank aan van rijs