waar is Uptown???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

finley

waar is Uptown???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 10:05

de titel zegt het al

Waar is Uptown, kennedy x ubis gebleven?

Was er vroeger wel van gecharmeerd maar is nu al erg lang uit de picture??

Iemand die het weet?

gr

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:32

Ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Ik heb een driejarige Uptown x Jazz. Zelfgefokt omdat ik het ook een fijne hengst vond, maar al een tijdje niets meer gehoord! Ik zou zelfs niet weten of hij nog ter dekking staat, want ik heb hem nog in geen enkele brochure gezien..

amen

Re: waar is Uptown???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:37

nu je t zegt...

stond hij niet bij van den bogaard, hastrona hoeve ter dekking destijds....

gaat even google-en....

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 11:40

Ik heb hem vorig jaar nog gezien op de hengstenshow van de Dalhoeve

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:25

Klopt! Hij heeft eerst ter dekking gestaan bij de Hastronahoeve en later 1 jaar bij de Dalhoeve. Maar nu bij beide niet meer, en ik ben hem ook ergens anders niet tegengekomen...

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 11:26

apart...want was wel fijn paard, toen ik em op hengstenkeuring zag,..als 3 jar, hij sprong toen ook en deed dit niet onverdienstelijk...

ben wel benieuwd....

had een Coomans em niet in eigendom?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 11:31

*judith*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 12:22

Dat is hem!!
Ik vraag me ook een tijd af waar hij is gebleven, heb er zelf namelijk ook een nakomeling van

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:17

voyou schreef:
omdat ik het ook een fijne hengst vond,

hahaha _O- ik hoop niet dat je z n karakter bedoeld?:S:S want dat weet ik niet wat jullie gewend zijn voor bokken maar }:0

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:41

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:46

Uptown (Kennedy x Ubis)
Toine picked out Uptown at 2 days old. Kathy and Toine purchased him and again invited Hyperion Farm in as a partner. Toine raised and trained Uptown, who became the 2004 KWPN Stallion Show Champion and the Champion of the 70 Day Test.

volgens mij zijn dit de eerste kopers zo te lezen!

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:50

Maar ook na zijn goedkeuring is hij van hen geweest. De afstammelingenkeuring (waar mijn veulen voor was geprikt) is toen namelijk bij Toine Hoefs thuis gehouden.. Alleen lijkt niemand hier te weten of hij nu nog steeds van hen is. En ook niet of en waar hij dan ter dekking wordt aangeboden. Er was van zijn eerste jaargang dit jaar toch ook een Uptown-hengst aangewezen?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:54

voyou schreef:
Maar ook na zijn goedkeuring is hij van hen geweest. De afstammelingenkeuring (waar mijn veulen voor was geprikt) is toen namelijk bij Toine Hoefs thuis gehouden.. Alleen lijkt niemand hier te weten of hij nu nog steeds van hen is. En ook niet of en waar hij dan ter dekking wordt aangeboden. Er was van zijn eerste jaargang dit jaar toch ook een Uptown-hengst aangewezen?

ik heb ook geen id waar hij dan kan staan, misschien een mailtje sturen naar hun??
denk dat hun wel weten waar die is..

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 19:58

De achtergrond van die foto is bij Resim in Harskamp, waar Edward en HP staan met hun paarden.....

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:08

Dat is toch logisch?
Hengst is daar in training geweest..

MonAmieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:18

Sjoert schreef:
Dat is toch logisch?
Hengst is daar in training geweest..

Voor jou misschien wel ja, omdat jij daar blijkbaar van op de hoogte bent.
Maar voor mij dus niet!

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:22

Uptown is inderdaad door hansPeter gereden. Ook in Verden bij het wereldkampioenschap voor Jonge paarden.
Maar Sjoert, weet jij dan misschien ook waar hij naar toe is gegaan?!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:08

toine hoefs was t

ik schreef coomans, dat foutje van mijn kant dus...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:10

Het spiet mie donders, ook al zou ik het weten doe ik daar geen uitspraken over :)

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:12

Ik ben er idd ook wel benieuwd naar, vorig jaar liep hij idd nog op de hengstenshow van de Dalhoeve en toen ik stage liep op de Dalhoeve hadden zij hem ook ter dekking. Dus ben meerdere malen met dit dier in aanraking geweest. Maar ik ga idd mee met Essiesilly, ik hoop niet dat jullie op zijn karakter duiden.. Want dat vond ik weer een minder prettige kant van dit paard..

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:17

ach t blijven hengsten...

over karakter is maar weinig te zeggen..

@maartj

wat is jou ervaring dan met uptown, betreffende karakter?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:22

je vraagt het dan niet aan mij maar ik heb m 2 x gezien en toen was hij zoooo gruwelijk vervelend! niet opgevoed, gemeen, stijgeren en met de voorbenen slaan, bijten doen waar die zelf zin in had... nou sorry maar dat vind ik nou niet een voorbeeld van fijn karakter ;)

en waarom denk je dat over karakter weinig te zeggen is :S:S vind dat een beetje raar want karakter is (bijna) het belangrijkste voor ieder paard, dan wel sportpaard!!!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:39

Ik ben ooit eens hier op bokt tegen gekomen dat de hengst niet meer te rijden is. Waarschijnlijk een van de slachtoffers van te vroeg te veel vragen, helaas. Zijn volle broer (heeft in BIT gestaan) staat ook te koop en daarbij wordt niet vermeld dat het de broer van uptown is.....

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:42

Toen ik stage liep op de Dalhoeve, in het dekseizoen, mocht ik 's morgens geregeld mee om de hengsten te laten springen. Zo gingen we ook naar Harskamp, om Uptown te laten dekken.
Nou is dat uiteraard een errug leuk klusje voor zo'n dier, maar dit was de enige van alle hengsten die we lieten springen die ik met een beetje biks naar de ingang van z'n stal moest lokken, vervolgens snel een touwtje dr aan doen en dan als een speer naar de dekbok moest omdat 't anders niet best ging. Ik mocht onder geen beding z'n stal in. Vervolgens het gebruikelijke hengstengedrag, gillen, maaien, maar hij deed overal nog een schepje bovenop en sloeg ook gericht naar ons en sloeg tijdens het dekken met zijn achterbenen. Vervolgens moest hij weer naar z'n stal en moest ik er heel goed over nadenken hoe ik hem veilig in z'n stal kreeg, en nog belangrijker, hoe ik mezelf er veilig weer uit kreeg. Dus stal in, zo snel mogelijk bij de deur zijn, touwtje los en als een malle de deur dicht omdat ie anders zo vriendelijk was om een schop na te geven of je even aardig te pletten in de muur. En ja dit was allemaal gericht gedrag en niet zomaar in het wildeweg.
Dit was in 2006 dus ik hoop van harte dat zijn karakter veranderd is en dat op dit moment mijn beschrijving van zijn karakter niet klopt.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 00:30

Onder het zadel was hij iig een 'truldop'... :(