Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

0ojannekeo0 schreef:Voor weinig dekgeld zou je er een van de A of B jaargang moeten kiezen
Sammie schreef:0ojannekeo0 schreef:Voor weinig dekgeld zou je er een van de A of B jaargang moeten kiezen
Nou... De A of B gang zit ook gewoon in het gemiddeld dure segment.
Met dekgeld alleen ben je d'r niet. De rest kost ook geld.. als ze geen geld heeft of niet wil uitgeven moet ze er gewoon niet aan beginnen. Simpel. Op dekgeld moet je niet beknibbelen..
Sammie schreef:0ojannekeo0 schreef:Voor weinig dekgeld zou je er een van de A of B jaargang moeten kiezen
Nou... De A of B gang zit ook gewoon in het gemiddeld dure segment.
Met dekgeld alleen ben je d'r niet. De rest kost ook geld.. als ze geen geld heeft of niet wil uitgeven moet ze er gewoon niet aan beginnen. Simpel. Op dekgeld moet je niet beknibbelen..
Pinda_Dipje schreef:Alleen met het oog op de toekomst, zou ze het fijn vinden als hij/zij wel papieren kan krijgen... Zodat niet de worstenfabriek als 1e in de rij staat.

Pinda_Dipje schreef:I totally agree. Het is best een mooie merrie hoor, en het is niet zo dat ze er geen geld aan uit wil geven... Maar ze wil gewoon een pretveulentje voor zichzelf fokken, en wat haar betreft hoeft dat niet direct een bewezen hengst te zijn. Ze wil graag een leuke basis allrounder fokken, en dacht daarom aan iets als Haarlem. Haar merrie is gewoon een leuke basis (sport) merrie, die niet zonodig verbetert hoeft te worden van haar (Lees: Ze heeft niet de hoop dat de nakomeling een gigantisch sportpaard met flair word ofzo, tis puur voor eigen gebruik). Alleen met het oog op de toekomst, zou ze het fijn vinden als hij/zij wel papieren kan krijgen... Zodat niet de worstenfabriek als 1e in de rij staat.
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal nog maar eens aansturen op een A-jaargang.
flyfly schreef:Ik vind het altijd een beetje raar gezegt als ze zeggen een veulentje voor zichzelf te willen fokken. Er kan altijd een tijd komen dat je je paard moet verkopen door omstandigheden. Dat kan niemand vooruit bekijken.

Tanya21 schreef:Ik kwam kimberley tegen. €600. Ik ben ook opzoek naar een beetje goedkopere hengst. Want mijn merrie heeft nog nooit een veulen gehad en ik niet zeker weet wat ze er mee gaat doen. Dus vandaar om te testen even een wat goedkopere hengst.
.