Is dit een arabier?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

naoompje

Is dit een arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 18:58

Hooi,

Ik vraag me af wat voor Arabiertje dit is,En mischien, weten jullie mischien van welke vader/moeder zij is?

Afbeelding

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:03

Als het goed is staat daar Silver moon photography. Ik zou even googlen, misschien weet de fotograaf het nog! Of is het jouw pony?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:05

Dit is hetzelfde paard als in je profiel en op je avatar?
Ik neem aan dat het jouw paard is maar dat jij niet de afstamming kunt achterhalen?
In dat geval wordt het een moeilijk verhaal, ga om te beginnen maar eens goed kijken of ze een brandmerk/vriesmerk heeft. (manenkam, binnenkant lippen)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:09

als je wilt weten of je paardje een echt AV is, dan zou ik haar dna laten testen(in de hoop dat vaders en moeders geregistreerd zijn met hun dna).
Ik begrijp uit je post dat er bij je paardje geen stamboom bijzit? ;)

Vind de foto erg prachtig geworden. *D

Amalarab

Re: Is dit een arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 08:50

Zij heeft dezelfde kol en kleur als Scapino BB. Mooie merrie!
DNA testen kostte ons 40 euro geloof ik (bij geboorte veulen)
Mail eens met het AVS.

naoompje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 20:50

Heel erg bedankt allemaal:)
ja het is mijn eigen pony.
ik zal morgen even kijken of ze zo'n merk heeft!

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:09

We hebben haar in 2005 gekocht bij het horse team in Urk , er zaten inderdaad geen papieren bij. Op dat moment vonden we dat niet belangrijk want ze had/heeft een super lief karakter :D , nu worden we toch wel nieuwsgierig eigenlijk wie haar ouders zijn.

Als het goed is heeft ze zelf ook een veulen gehad, ook die weten we niet te achterhalen helaas. Bij het horse team kwamen ze ook niet verder, dus dat is geen optie.

Inderdaad heb ik over het DNA testen ook wel vaker iets gehoord, maar dat schijnt niet zo makkelijk te zijn hoorde ik.

Ik ben trouwens de moeder van Naoompje :+

We hebben foto's beken van scapino en het zou zo maar kunnen inderdaad

Nog meer opties voor vaders? :D :D

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:12

Xantaatje schreef:
We hebben haar in 2005 gekocht bij het horse team in Urk , er zaten inderdaad geen papieren bij. Op dat moment vonden we dat niet belangrijk want ze had/heeft een super lief karakter :D , nu worden we toch wel nieuwsgierig eigenlijk wie haar ouders zijn.

Als het goed is heeft ze zelf ook een veulen gehad, ook die weten we niet te achterhalen helaas. Bij het horse team kwamen ze ook niet verder, dus dat is geen optie.

Inderdaad heb ik over het DNA testen ook wel vaker iets gehoord, maar dat schijnt niet zo makkelijk te zijn hoorde ik.

Ik ben trouwens de moeder van Naoompje :+

We hebben foto's beken van scapino en het zou zo maar kunnen inderdaad

Nog meer opties voor vaders? :D :D

een pluk manen trekken en deze opsturen, in de hoop dat ALS de ouders beiden AV zijn ze ook bekend zijn bij het stamboek en hun dna is opgeslagen.

Gissen naar potentiele ouders is not done hierin. ;)

naoompje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 21:45

Maar wat verstaan hun over een pluk manen? Echt een pluk, of gewoon een haar?

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:54

naoompje schreef:
Maar wat verstaan hun over een pluk manen? Echt een pluk, of gewoon een haar?

met wortel en al(dus niet afknippen)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:14

sherif schreef:

En ook nogal nutteloos omdat het 'lijken op elkaar' geen enkele garantie geeft en ook geen enkel bewijs.
Dat ze vos is en een kol heeft wil niet zeggen dat haar vader dat ook had, ze kan evengoed uit een zwarte of schimmel hengst komen.

Gideon_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:36

Helaas kun je niet aan de hand van DNA van een nakomeling de ouders vinden. Zo werkt DNA typering niet.

Je kunt alleen al dan niet voor 100% vaststellen dat de opgegeven ouderdieren ook werkelijk de vader en de moeder van de nakomeling zijn, niet andersom.

Dus: Als je niet weet wie de mogelijke vader(s) en moeder zijn, dan heeft DNA typing ook geen enkele zin...

naoompje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 16:57

anneliesdj schreef:
sherif schreef:

En ook nogal nutteloos omdat het 'lijken op elkaar' geen enkele garantie geeft en ook geen enkel bewijs.
Dat ze vos is en een kol heeft wil niet zeggen dat haar vader dat ook had, ze kan evengoed uit een zwarte of schimmel hengst komen.

Een schimmel lijkt me zeer waarschijnlijk. meestal wordt het paard dan ook schimme;

anneliesdj

Re: Is dit een arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:58

Niet altijd hoor.
En niet alleen de hengst maar ook de merrie heeft invloed ;)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:59

Lijkt mij ook wat welsh bloed hebben ;)

naoompje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 16:59

ok bedankt

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:35

anneliesdj schreef:
sherif schreef:

Duh dat begrijpen wij ook wel hoor :D Het is puur nieuwsgierigheid geen must :D We mogen toch wel een beetje wegdromen?

Naomi is 13 en wil graag proberen te achterhalen waar haar pony vandaan komt, tja en mams is natuurlijk ook wel nieuwgierig :D
Laatst bijgewerkt door Xantaatje op 23-06-09 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:39

Gideon_R schreef:
Helaas kun je niet aan de hand van DNA van een nakomeling de ouders vinden. Zo werkt DNA typering niet.

Je kunt alleen al dan niet voor 100% vaststellen dat de opgegeven ouderdieren ook werkelijk de vader en de moeder van de nakomeling zijn, niet andersom.

Dus: Als je niet weet wie de mogelijke vader(s) en moeder zijn, dan heeft DNA typing ook geen enkele zin...

Ja he dat had ik ook al gehoord zo iets maar wist niet hoe het zat precies ;) Jammer he, maar goed het blijft ons tutje hoor of we er nou ooit achterkomen of niet.

Misschien dat er een bokker is die haar herkend en weet wie haar verkocht heeft aan het horseteam in Urk? Hij schijnt bereden te zijn geweest door een 9 jarig jongetje

Gideon_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:01

Kun je nog iets met de gegevens van het paardenpaspoort of het chipnummer ? Soms kunnen die nog een herkomst geven.
Succes !

(Ik vond deze nog, maar die heb je waarschijnlijk zelf ook...)
Afbeelding Afbeelding

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:13

Helaas niet ze was niet gechipt .

Ja ik heb ze maar toch bedankt ;)

naoompje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 16:26

anneliesdj schreef:
sherif schreef:

Tja, ik ben gewoon nieuwschierig. Ik ben niet echt op 'zoek' ik zal het alleen leuk vinden ALS iemand wist wie haar vader/moeder is

naoompje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 16:26

anneliesdj schreef:
sherif schreef:

Tja, ik ben gewoon nieuwschierig. Ik ben niet echt op 'zoek' ik zal het alleen leuk vinden ALS iemand wist wie haar vader/moeder is

ClementinevS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 00:06

Ze heeft wel een pools arabisch koppie.
Ik zou ook gewoon even contact opnemen met het AVS.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 03:40

naoompje schreef:
anneliesdj schreef:

Ik ken het gevoel maar jammer genoeg is de kans dat je er ooit achter komt niet zo groot.
Ik begrijp dat ze geen brandmerk/vriesmerk heeft en dat ze niet gechipt was toen jullie haar kochten?
Heeft ze een opvallend kenmerk, bv een kroon op de hals, lichte/donkere vlek, ergens een bult of deuk of wat dan ook?

Voor zover ik weet heeft Gideon gelijk wbt dat DNA dus daar kom je ook niet veel verder mee.
De beste manier is gewoon haar verleden af te gaan, vragen waar de vorige eigenaar haar vandaan heeft en die daarvoor enz.
Plaats een topic op Opsporing verzocht enz, je weet nooit wie er reageert.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 03:47

Heb je een foto waar ze helemaal op staat? Er zou zo maar eens Balaton achter kunnen zitten, die geeft ook vaak die kleur vos met een kol. Maar het hoeft inderdaad helemaal niet zo te zijn. Gissen heeft eigenlijk weinig zin, maar het is wel leuk. ;)