Bij welke ras pas jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LYSANNO

Bij welke ras pas jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 18:56

Heeu. :)

Ik dacht ik ga even een leuk topic openen.
Het werkt zo; ik begin met een verhaaltje over mezelf teschrijven welke soort pony ik leuk vind. Dan moet de volgende zeggen welke ras bij mij past en moet die ook weer een verhaaltje vertellen en dan zegt de andere bij welke ras zij past.. enzovoort. :) En bij welk ras past de voorganger helemaal niet. Ik weet niet of dit mag/of hier al zo'n topic over is.. maar d'r kan áltijd een slotje op.
Ik begin:

Ik hou van de wat meer pittige pony's. Liever een pony,
dan een paard. Ze moeten wel temperament hebben maar niet téveel, gewoon dat ze voorwaarts zijn en ze mogen natuurlijk altijd een jolige sprong maken.
Ze moeten wel een beetje nuchter zijn, niet overal van schrikken.
Ik vind zelf springen echt super! :) Maar hij/zij moet ook wel wat van dressuur in zitten. Sportpony.
Ik hou van een fijn koppie. Niet zo'n groot hoofd.
Hij moet ook niet té dik zijn, te stevig gebouwd.. Daar hou ik niet zo van. :o
Pony's die dus stevig gebouwd zijn of veel behang hebben is echt niks voor mij.

Nou kom maar op! :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:07

Ik denk een halfbloed. Arabier met NRPS of New Forest misschien. Geen volbloed, dat wordt te temperamentvol...
Je zou niet bij een Fjord passen.

Ik hou wel van vlottere pony's, maar niet van iele gevalletjes of pony's die overal van schrikken. Ik ben niet echt een springruiter en hoef ook geen dressuurkampioen te worden. Ik ga liever zonder zadel door het bos crossen of gezellig grondwerken. Ik wil graag op kunnen stappen zonder ladder.

JolandaKne

Re: Bij welke ras pas jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:24

Ik houd van lekker nuchtigere paarden, friezen enz. Geen drukke en vlugge paarden. Gewoon ontspannen en relaxed!

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:30

Heb op internet zo'n testje gedaan: KWPNers passen het best bij mij, althans volgens dat testje. M'n bijrijdpaardje is een KWPN ruin :D. Dus dr zit wel wat in :Y)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:36

@ melsh: ik denk hierbij aan een welsh partbred, of een quarter horse. Of gewoon een leuke huis-tuin-keuken kruising pony. Een haflinger kwam ook in me op.

Ik heb graag een voorwaartse pony/paard. Ik wil een pony/paard waar ik verschillende kanten mee op kan, dus springen, dressuur, SGW en lekkere bosritten (zonder zadel) maken. Ik ben zelf niet heel groot, dus op pony's vanaf 1.20 m. pas ik al. Ik wil iets aparts waarmee ik de show kan stelen, een lust voor het oog met mooie gangen. Iets met héél veel uitstraling. Het dier moet lekker zitten, ook zonder zadel. Een mooi hoofd vind ik belangrijk.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:36

Mo_86 schreef:
Heb op internet zo'n testje gedaan: KWPNers passen het best bij mij, althans volgens dat testje. M'n bijrijdpaardje is een KWPN ruin :D. Dus dr zit wel wat in :Y)

link? O:)

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:39

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ magnifiek
heeft hier iemand het topic begrepen? :=

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:40

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:46

Ja, ik heb het gelezen...:-) Maar idd, de meesten niet volgens mij.

Voor bovenstaande die het wel heeft gelezen. Een leuke kruising denk ik. Connemara...anda ofzo. ??

Ik hou van lekker boscrossen en af en toe een dresuurproefje. Hoeft niet schaapmak te zijn, maar ook geen heethoofd.
Pittig te rijden is fijn. Endurance rijden wil ik ook graag. Ben gek op aparte kleurtjes, vlekjes, stipjes e.d.
Wel iets groter, sterker.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:50

een fjord of tinker!

ik hou van lekkere buiten ritjes spingen vind ik ook erg leuk.
het liefst een wat breeder gebouwd type (geen arabier ofzo bang dak er doorheen zak (A)) moet wel een beetje pit in zitten en mag best een beetje eigewijs zijn .. geen mak lammetje dan is de pret er bij men zo vanaf !

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 22:56

Fell Pony, fjord, haflinger, tinker, scottish highland pony, welsh cob, quarter.

Ik heb graag een voorwaartse pony/paard. Ik wil een pony/paard waar ik verschillende kanten mee op kan, dus springen, dressuur, SGW en lekkere bosritten (zonder zadel) maken. Ik ben zelf niet heel groot, dus op pony's vanaf 1.20 m. pas ik al (maar ook op paarden). Ik wil iets aparts waarmee ik de show kan stelen, een lust voor het oog met mooie gangen. Iets met héél veel uitstraling. Het dier moet lekker zitten, ook zonder zadel. Een mooi hoofd vind ik belangrijk.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:51

Haflinger vind ik wel wat voor mezelf ja. Maar ook Highlanders zijn leuk (A)

@ Jaimyliefje: (kruising) Welsh Cob? Of een Rocky Mountain Horse! Die zijn sportief, met supergangen, stelen de show en schijnen nog heel lekker te zitten ook!
Moet je alleen wel zo rijk zijn dat je er een kunt importeren...

Rosmoov

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 17:56

via dat testje kwam ik uit bij een shetlander whahaha gaat niet echt passen denk ik ....en dan heb ik ook nog ingevoerd dat ik ouder ben dan 12 ....beetje raar testje dus hihi

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 17:32

melsh schreef:
Ik denk een halfbloed. Arabier met NRPS of New Forest misschien. Geen volbloed, dat wordt te temperamentvol...
Je zou niet bij een Fjord passen.

Ik hou wel van vlottere pony's, maar niet van iele gevalletjes of pony's die overal van schrikken. Ik ben niet echt een springruiter en hoef ook geen dressuurkampioen te worden. Ik ga liever zonder zadel door het bos crossen of gezellig grondwerken. Ik wil graag op kunnen stappen zonder ladder.

Welsh cob denk ik.

Haha wat grappig, ik rij nu een pony arabier/NRPS-er.
Je hebt wel gelijk. Ik vind namelijk Arabieren en Welshjes geweldig :)).
En fjorden helemaal niet. :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:58

Wow, goed gekozen van mij dan :P

Een Welsh Cob lijkt me ook wel wat. Nog nooit geprobeerd, maar ik zal eens rondkijken!
Momenteel rij ik een Highlandpony en daarvoor altijd hafjes.
Fjorden vind ik ook een ramp :P

Maarja, ieder zijn smaak :)

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 10:56

Rosmoov schreef:
via dat testje kwam ik uit bij een shetlander whahaha gaat niet echt passen denk ik ....en dan heb ik ook nog ingevoerd dat ik ouder ben dan 12 ....beetje raar testje dus hihi

Haha, bij mij kwam ook shetlander eruit! Klopt van geen kant dus :+

Rebecca09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:03

Er kwam een Welsh uit bij mij iets wat dus totaal niet klopt maarja.

En nu weer even doen wat de bedoeling was.

Geen koeien vlekken maar wel vlekken.
Iets wat je niet veel ziet.
Mooie vleken en een hartje van goud
Niet te groot maar ook niet te klein.
Fijn gebouwd maar niet breekbaar.
Wel stoer maar geen macho.
Zowel het buitenrijden als het westernrijden daar hou ik van.

Lijkt mij niet al te moeilijk.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:02

Enige ras wat bij mij past en waar ik zelf van hou is een volbloed arabier: mensgericht, extreem intelligent en erg sensibel, met een heerlijk temperament (betekent NIET druk) en het enige ras waar ik me 100% veilig bij voel.. Omdat de arabier over me waakt..

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:13

Rebecca09:

Ik denk dat een knabstrupper wel aan je eisen voldoet.

Ik hou zelf van buitenrijden maar ook een dressuur/springwedstrijdje op zijn tijd. Hou niet van grote paarden en wil graag een stevig dier. Eentje met een gouden karakter maar mag ook een eigen willetje hebben.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:03

milounigel
ik denk een arabier of halflinger aan jouw eisen voldoet.
ik hou van paarde die niet alte groot zijn.
goede karakter waar je mee lekker kunt buiten rijden
een beetje rustig temprament maar die wel van afentoe door de bossen wil racen een beetje paard voor het leven

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:35

zelf vind ik haflingers en tinkers erg leuk
maar een KWPN past denk ik toch het beste bij mij.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:38

105159 schreef:
milounigel
ik denk een arabier of halflinger aan jouw eisen voldoet.

Klopt helemaal, jaren lang een arabier als verzorgpaard gehad en nu een eigen haflinger!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 11:44

Leuk topic! :)
Ik houd van een wat bredere, veelzijdige pony. Liefst een pony(ben maar 1.63m). Lekker koel in de kop maar wel pit erin. Moet geen slome sul zijn, dan is de lol bij mij er zo af. Ik vind het het leukst als ze lekker staan te stuiteren. Dan geniet ik écht. Ook leuk als ze elke keer met rijden weer iets anders 'iritands' hebben dat je dan weer af moet leren. Erg leuk! Met rijden in de bak spring ik het liefst en dan zo hoog mogelijk. Het allerliefste rijd ik buiten en dan zo hard mogelijk. Wedstrijden zijn 3x per jaar wel genoeg. :P

ThatsHeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:51

Moeilijk.. Ik zat eerst te denken aan een haflinger, maar ik ga toch voor een Welsh Cob :)

Ik hou van grote, elegante paarden. Ik ben zelf ook best wel lang. Ik vind het leuk als ze een heel klein beetje temperament hebben, ik vind dressuur en springen allebei wel heel leuk, buitenrijden ook. Ik houd van paarden die mooi bewegen, liefst zonder of met weinig behang. ;)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 21:37

Ik hou van kleine paarden (geen pony's), ze moeten wel wat temperament hebben maar niet bij het kleinste geluidje er al vandoor schieten.

ik hou niet zo van trekpaarden en friezen

Ik hou veel van gewoon lekker door de bak rijden en niet persé aan de teugel bla bla bla enzo.
Ook wil ik bitloos gaan rijden.