wie heeft er nog meer een garanco nakomeling??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

wie heeft er nog meer een garanco nakomeling??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 14:41

hierover is al een oud topic maar hierin is al lang niet meer gereageerd
dus wie heeft er nog meer een garanco nakomeling?
en wat is het karakter, uiterlijk van je paard? En welke tact van de sport beoefen je met je paard?
Ik heb zelf een 11 jarige ruin van Garanco en ik dressuur voornamelijk met hem
Springen vind hij geweldig maar ik niet ;)
Ook maken we wel eens een buitenrit maar aangezien hij buiten de makkelijkste niet is en niet alleen kan zijn doe ik niet dagelijks
we zijn een maand geleden begonnen met wedstrijden te rijden; puur voor de ervaring die we daardoor opdoen
de punten komen later wel ;)
verder is hij niet het gemakkelijkste paard; hij is snel gespannen en schrikachtig maar als hij eenmaal fijn loopt dan is het super ;)
verder is het echt een paard met karakter en af en toe botst dat wel eens maar desondanks gaat hij nooit meer weg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tamaramt

Re: wie heeft er nog meer een garanco nakomeling??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 14:47

niemand??

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 20:00

schopje :D
krijg wel al pb's maar het zou leuk zijn om alles in het topic te houden en ook info en fotos hier te plaatsen

surprise11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:05

Ik heb een 8 jarige Garanco x Holland's Golden Boy (American Saddlebred Horse) ruin.
Een ontzettend lief paard maar zoals de meeste Garanco's niet altijd even eenvoudig te rijden. (hij heeft zo nu en dan raketaandrijving, vooral als hij het idee krijgt dat hij aan het werk moet)
Hij is M1 dressuur, maakt regelmatig buitenritjes en vind een sprongetje op z'n tijd ook wel leuk.
Dit is hem dan: (Ushindi, roepnaam Hannes)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

vermeulen04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:34

Ik ben ook in het (gelukkige) bezit van een Garanco nakomeling :P .

Het is een 8-jarige ruin en in de omgang met alles superbraaf en makkelijk, zeer sociaal en erg mensgericht.
In mijn beleving, misschien in tegenstelling tot de meeste Garanco's, goed te rijden, altijd willen werken en lekker voorwaarts.
We rijden hoofdzakelijk dressuur (L2 startgerechtigd) maar eigenlijk vinden we buitenrijden het leukst, helaas doen we dit niet dagelijks, we wonen daarvoor in het verkeerde deel van het land |( en buitenrijden in het drukke verkeer is niet leuk c.q levensgevaarlijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In het oude topic heb ik ook gereageerd, hoop dat er nu meer leuke reacties komen ;)

surprise11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:10

He die van jou heeft precies dezelfde aftekeningen als mijn Hannes.
En zo te zien is hij ook niet al te groot? (die van mij is 1.62)
Ik ben overigens ook erg blij met hem hoor! Hij is, behalve het ideale paard in de omgang, heerlijk te rijden en meestal wel meewerkend. Alleen af en toe blijft hij erg rennerig en dat is wel eens lastig. Buiten is hij wel heel braaf.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 13:16

jullie paarden zien er ook prachtig uit zeg en vooral de laatste heeft ruime gangen
de mijne heeft niet zo n goede gangen
zijn stap is heel gewoontjes; ooit wat kort
zijn draf is ook niet spectaculair te noemen; vooral als hij opgefokt en gespannen is hij heel kort en als hij heel gespannen os wil hij ooit wel eens teugelkreupel lopen
zijn galop is wel goed; niks apart maar wel actief achterbeengebruik en goede sprong
galop is goed voor een 7 en stap en draf allebei net een 6 ;)
op wedstrijd tot nu toe nog geen winstpunten gereden(in de B) want hij is voornamelijk in de wedstrijdring heel erg gespannen en spring voor alles opzij en gaat zijn hoofd omhoog
heel lastig op te lossen dus

vermeulen04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:32

@surprise11: inderdaad ze lijken veel op elkaar ;) .
Urnie (Uronie) staat op startkaart voor 1.65 maar dat is gemeten in oktober 2006 dus zal nu misschien nog wel iets gegroeid zijn en heb hem daarna eigenlijk nooit meer gemeten :D

@tamarant: bedankt voor het compliment :o

surprise11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:44

De meeste Garanco's lijken wel op elkaar he?
Die van mij heeft 3 normale gangen, goed voor 6jes ofsoms een kleine 7 Hij heeft in draf redelijk knieactie en een goed achterbeen, zit natuurlijk ook wat tuigpaardenbloed in wat vooral naar boven komt als ie wat opgefokt wordt.
De B en de L zijn we probleemloos doorgekomen, hij is niet kijkerig en liep altijd braaf z'n proefjes. Meestal wel met winst. Door een verhuizing vorig jaar heb ik een tijdje niet gestart. De eerste wedstrijd was op een heel groot druk terrein en daar is hij erg lastig geworden. Na de hele winter thuis doorgetraind te hebben ben ik sinds kort weer begonnen en begint het vertrouwen langzaam weer terug te komen. De proeven zijn nog niet winstwaardig maar we gaan de goede kant uit.
Hebben die van jullie overigens ook een "pruillip"? Als hij ergens geen zin in heeft trekt hij z'n bovenlip op en kan miunten lang zo blijven staan.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 13:47

mijne heeft geen pruillip maar vind het wel heerlijk als ik op hem neus/lip kriebel
dan gaat hij met zijn lippen spelen ;)

surprise11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 13:51

Als het maar aandacht is he? Vind die van mij ook heerlijk. Zelfs de veearts wordt enthousiast begroet. Ik denk wel eens dat hij het allerliefste op een kinderboerderij zou willen staan zodat hij de hele dag geknuffeld kan worden.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 13:58

de veearts wordt enthousiast begroet??
nee, dat is bij de mijne toch wel anders ;)
die heeft een hekel aan de da en ook aan de tandarts trouwens
dan wordt hij woest en haalt alles uit de trucendoos ;)

hoe groot zijn jullie paarden trouwens? Mijne staat op papier met 1.68 meter

vermeulen04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:01

"als het maar aandacht is" komt mij ook bekend voor....
Hoe meer aandacht hoe beter, is ook erg gek van kleine kinderen en inderdaad zelfs de dierenarts en ook de hoefsmid worden vrolijk onthaald :+ .
Kan echt beledigd zijn als ie "gepasseerd" wordt op het gebied van aandacht.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 14:05

en hoe springen die van jullie??
mijne kan super springen maar ikke niet :) dus dat doe ik nooit; ik laat hem wel eens vrij springen
hij wordt dan helemaal enthousiast en superheeft en blijft maar gaan
op de foto in mijn 1e bericht is de hindernis ruim 1meter maar hij gaat er met zo n 1.40 meter overheen

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:09

ik had er vorig jaar eentje van Garanco.

1.78 m hoge ruin! (ik ben 1.63 dus je kunt je wel voorstellen wat voor combi dat was :o ) super super lief paard! echt waar, kon er álles mee, maar zodra meneer zwaarder dressuurmatig werk moest verrichten kwam het nogal eens in de staak.

Heb hem maar een paar maanden gehad, en heb er mee gesprongen. Sprong werkelijk super, maar zoals ik al zei dat als hij moest werken en daar bedoel ik al mee; bij elkaar lopen, dan vond hij het niet meer zo leuk. Vandaar dat hij in het parcour vaak uit elkaar viel, en ik hem zo snel niet bij elkaar gereden kreeg omdat ik wat arm- en beenlengte miste. Hij begon daardoor of vlak te springen, of ging steil omhoog en kwam nét na de sprong weer neer. Was ook heel moeilijk uit te zitten. Thuis in de training sprong hij fenominaal, omdat ik daar meer ruimte en tijd had om hem weer bij elkaar te rijden.

Ook een reden geweest waarom ik hem weer verkocht heb.

Maar buitenrijden was met een lang teugeltje overal langs, nergens bang voor, niet makkelijk schrikken.

Wat ik wel vond was als er een vreemde op zat hij wel net deed of alles eng vond, bij mij in het begin ook, maar toen hij mij eenmaal vertrouwde keek hij nergens meer naar om.. Paard heeft nog nóóit gestopt met springen, ook al was het een 'spannende' hindernis.

vermeulen04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:15

@tamarant: springen hebben we wel een paar keer gedaan maar niet zo hoog, vindt het best leuk om te doen.
Vind ie ook wel leuk.

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:15

Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 14:16

heb je fotos??

wat wel apart is dat ik hier merk dat jullie garancos zo braaf zijn met buitenrijden
de mijne is een ramp dan; zo gespannen en gestresst ; echt niet meer normaal
buitenrijden is daarom alles behalve leuk en heb het nu al weer zo n 2 maanden niet gedaan ivm ontbreken van een buitenrijdmaatje aangezien mijn paard niet alleen kan en wil zijn

mijn paard is erg onzeker en wel sociaal
zodra hij alleen is hij erg onzeker en gaat continue hinniken, verschieten , opzij springen en rennen

herkennen jullie dat ook??

tevens is de mijne erg gevoelig voor van alles
hij wordt gek van dazen/steekinsecten en draagt daarom nu de gehele dag rambo sweet itch hoody deken zodat hij rustig kan bliven op de weide
tevens krijgt hij als hij gestoken wordt hele grote zwellingen/bulten

tevens is de mijne allergisch voor wasmiddel en kan dus alles alleen maar wassen met neutral

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 14:17

LadyLynn schreef:
Afbeelding

jezus :roll: :roll: :roll:

wat een megasprong

surprise11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:03

Zo wat een sprong!!

Ik ben zelf niet zo'n springer. Doe het wel eens ter afwisseling maar dan zo'n 50 cm, stelt dus niks voor. Hannes springt braaf, vind het wel leuk maar wordt er niet heel enthousiast van.

In mijn vorige woonplaats (in de randstad) heb ik een paar keer geprobeerd naar buiten te gaan maar dit was niet zo'n succes. Hij was erg gespannen en bleef maar hinneken naar z'n maatjes. Nu woon ik op de Veluwe en ben binnen 5 minuten in het bos. Ik ga wel altijd met een ander paard mee maar dan gedraagt hij zich keurig. Behalve als er motorcrossers achter je op het ruiterpad verschijnen maar dat waardeert niet een paard denk ik!

Hij is nergens allergisch voor en reageert ook niet overdreven op insecten.
Hij slaapt wel erg veel, veel meer dan onze andere paarden. Na 4 uur weiland doet ie standaard een middagslaapje en 's avonds na het eten ook. En 's nacht ligt hij altijd. Weet niet of dit typisch Garanco is of dat ik gewoon een lui paard heb....

Inrijden was trouwens niet eenvoudig, hij was ontzettend bang voor alles wat achter hem gebeurde en als ik maar iets bewoog in het zadel was ie vertrokken. Dit heeft maanden geduurd. Gelukkig is dat nu helemaal over en heeft ie wel vertrouwen in z;n baas. (maar we zijn inmiddels ook 5 jaar verder).

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 18:26

ik ben wel meer van het springen, maar toch.. poeh, kon hem bijna niet uitzitten gewoon!

Maar zo was sirieus ook iedere sprong van hem, had toen les bij Jan van Beek en die moest iedere keer lachen om mij :o

surprise11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:11

Bij iedere wedstrijd moest je zeker eerst gaan kijken of het dak wel hoog genoeg was? :P

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 20:47

hahahaha ;)

LadyLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:25

hahahah zo ongeveer wel ja! Terwijl hij op t voorterrein maar 'normaaltjes' sprong, maar ik spring niet hoog in op t voorterrein, ong. 10/15cm onder het parcourshoogte, dus daar kan het ook aan liggen miss.

Maar dat was me een paard! Koen Leemans heeft er ook meegereden, maar dat is al weer ff geleden.

Maar hij was té groot, en dus af en toe een beetje 'lomp' om hem even zo te zeggen voor in t parcours. En net iets te groot voor mij, heel jammer, anders had ik m nog gehad!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 05:29

heb je nog wel eens contact met diegene die je paard toen gekocht heeft of niet meer??