Ik vraag me af of mijn merrie geschikt is om te laten dekken door een groter (barok) paard. Ik zit aan een andalusiër/lusitano te denken van rond de 1.66. Mijn bedoeling is namelijk een veulen die uiteinelijk wat groter en grover is. Omdat deze merrie zo'n super karakter heeft hoop ik dat het veulen dit ook enigzins mee krijgt.
Mijn merrie is echter maar 1.40 hoog, en wss een mixje tussen een welsh/new forrest/arabier. Ik heb verder helemaal geen ervaring met fokken, maar wil volgend jaar eigenlijk wel graag een veulen van deze merrie. Kan dit geen kwaad bij zo'n toch vrij tengere pony? Brengt het risico's met zich mee als je er een heel ander soort paard op zet?
Ze heeft op jonge leeftijd sowieso al een veulen gehad, dus heeft er wel ervaring mee. Ze is inmiddels al een jaar of 16.
Wie kan me helpen en weet -als het mogelijk is- eventueel een leuke hengt?
En komen uit schimmelmerrie's altijd alleen schimmels?Wat fotootjes zodat je een beetje een idee krijgt van de merrie:

http://i43.tinypic.com/2vakzyg.jpg
Alvast bedankt iig!

Het is echt mijn bedoeling om een hengst van minstens 1.65 te laten dekken, als dit mogelijk is althans.

) En ze is in topconditie. Maarja, als het veulen brede schouders heeft, lijkt me dat best eng met de bevalling..