Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sammie schreef:Maar zit het dan met de uitspraak dat aftekeningen ook door de ligging in de baarmoeder van invloed kunnen zijn?
Suzanne F. schreef:Zijn jouw blauwe ogen ook afhankelijk van hoe je in de baarmoeder lag???
Sammie schreef:Emm... hohoho Dit is geen uitspraak van mij. Maar heb ik ooit eens gelezen op Bokt. Ging over een eeneiige tweeling die qua aftekeningen verschilden. Toen werd er gezegd dat dat kan vanwege de ligging in de baarmoeder.. mij lijkt dat ook onwaarschijnlijk.. maar dan nog vraag ik mij af hoe het komt dat die aftekeningen verschilde.
Daarnaast heb ik geen blauwe ogen en is een oog niet te vergelijken met een voet die op een bepaalde manier ligt..

)Sammie schreef:Wat bedoel je met chemische reactie? Wat betreft moedervlekken (bij mensen in dit geval) wil ik dit nog wel geloven, maar de kleur lijkt mij erg sterk. Dat lijkt mij eerder een genetische factor. Er zijn merries die met tig hengsten allemaal verschillende kleuren afleveren en met dezelfde idemdito. Ligt er maar net aan wat ze dragen. Als dat (mede)veroorzaakt zou worden door de baarmoeder zou je in theorie van 2 homogene zwarte ouders via de vosse draagmoeder een vos kunnen krijgen. Dát enkel lijkt mij al sterk en de hoeveelheid merries die elke jaar hetzelfde kleurtje afleveren is weinig. Dat zou dan betekenen dat de chemische reactie elk jaar sterk zou verschillen. Tegendeel lijkt mij eerder waar..
Suzanne F. schreef:Sammie schreef:Emm... hohoho Dit is geen uitspraak van mij. Maar heb ik ooit eens gelezen op Bokt. Ging over een eeneiige tweeling die qua aftekeningen verschilden. Toen werd er gezegd dat dat kan vanwege de ligging in de baarmoeder.. mij lijkt dat ook onwaarschijnlijk.. maar dan nog vraag ik mij af hoe het komt dat die aftekeningen verschilde.
Daarnaast heb ik geen blauwe ogen en is een oog niet te vergelijken met een voet die op een bepaalde manier ligt..
Die blauwe ogen was een voorbeeld, dat snap je zelf ook wel toch?
Het lijkt mij heel stug dat ligging invloed heeft op aftekeningen, ik geloof er niks van. Bakerpraatjes volgens mij. Elk vlekje of stipje ligt vast in de genen en wordt bepaald op het moment van bevruchting. Dan ligt elke eigenschap vast. Alles wat daarna gebeurd is niet van invloed op het fenotype.
Alleen de grootte van het veulen kan ik voorstellen. Waarschijnlijk blijft een warmbloedpaardenveulen kleiner in de buik van een ponymoeder dan in die van een trekpaardmoeder.
Gedrag wordt wel duidelijk overgenomen. Een volbloedveulen uit een trekpaard-draagmoeder is duidelijk rustiger/minder heet.