Zelf zijn we 100% leek op het gebied van fokken. We hebben al wel verschillende mensen geraadpleegd om goed voorbereid te zijn en geen domme dingen te doen.
Nu ben ik wel erg benieuwd welke hengsten jullie geschikt zouden vinden voor mijn merrie.
Charlotje:
* Negro x Cabochon x Faram
* Op 14 mei wordt ze 8 jaar
* 1.67 m / 1.68 m
--> link naar afstamming op paardenfokken: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=340598
Verbeterpunten:
- mag meer langgelijnd
- haar hals is erg zwaar en komt behoorlijk diep uit haar borst, dus een wat fijnere hals zou mooi zijn
- voorbeen mag wat sneller zijn
Haar stap is goed. Galop zou wat meer bergop gesprongen mogen worden.
Ze is behoorlijk klassiek gebouwd. (Heeft volgens mij alle Gelderse genen meegekregen)
Wat karakter betreft kan er een gruwelijke hengst op (bij wijze van spreken dan
), want ze is 300% nuchter en braaf. Zelf dacht ik aan:
- Uphill
- Wynton
Maar het kan maar zo dat jullie die hengsten juist niet vinden passen.

Helaas heb ik geen standfoto van haar...
Graag suggesties!
Kan mij daar eigenlijk niks van voorstellen..
(Fok het veulen toch voor mezelf en zie dan toch meer in andere hengsten.) Snap wel dat je 'm noemt, maar wij willen hem niet gebruiken.
Het was eigenlijk de eerste waar ik aan dacht bij het lezen van je stukje 

Iemand die verstandig is
vol sport en keuringspaarden, bloed via Belisar (vader van Houston) behoud van het achterbeen. Ferro/ulft doet het geweldig met Roemerbloed. Hij is zelf ZZ-zwaar, en de kinderen die hij heeft doen het goed in de sport. (lopen er al een paar nationaal). Kinderen hebben soeplesse, draagkracht en de hals is over het algemeen verticaal, lang met een lichte hoofd-halsverbinding. Volgens mij dekt hij alleen natuurlijk, maar dat weet ik niet helemaal zeker.