Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

. Nou is Jump inderdaad een prima springpaard, maar hij kan toch echt wel meer dan gemiddeld dressuur lopen (ik niet zo, maar da's een ander onderwerp
). Ik bedoel, hij loopt de wissels zonder moeite, kan appuyeren, passage noem maar op (met een goede ruiter dus he... }> ) en op concours scoor ik altijd extra (ik weet het, niet eerlijk
) vanwege zijn uitstraling en sterke voorbeengebruik. Ik bedoel dus maar, op een papier kun je niet rijden... Als je voor het fokken daar op let, oke, daar kan ik nog iets van snappen, maar voor een wedstrijdpaard, maar zelfs ook een recreatiepaard moet je er toch vanuit gaan hoe het paard zelf je bevalt, of zie ik dat nu zo dom???
) misschien laten dekken door Elegant, nou en gelders ligt voor de meeste wedstrijdruiters nou ook niet echt lekker in de markt
. Dus een commentaar dat ik al heb gehad! Maar ik heb zelf het gevoel dat het een hele leuke combinatie gaat worden, die een leuk wedstrijdpaard gaat opleveren dus ik trek me er niks van aan, maar ja, ik ben dan ook van plan om het veulen te houden...
Sjuimpje schreef:Pas geleden had ik weer iemand die behoorlijk enthousiast was, hij wist de vraagprijs, scheelde allemaal niets...
Tot hij hoorde dat er Zep achter zat, toen haakte hij bijzonder snel af;
"GELDERS? Nee sorry, dan houdt het op..."

Op papier kun je niet rijden en als het het paard is gaat hij mee
(en bijv. geen F1 produkt).
JollyJumper schreef:Ik zit er al een tijdje over te dubben of ik mijn Rex Magna merrie wil laten dekken door Elegant. Ben er nog lang niet uit, maar ik merk wel dat de mensen die zelf een 'modepaard' hebben (dus bv. een afstammeling van Ferro, Jazz of Krack C of zoiets), dat die het helemaal niks vinden. Daar leeft echt nog het idee dat Gelderse paarden alleen voor de koets kunnen lopen... Maar mensen die er wat meer verstand van hebben (althans, zo schat ik ze in...) en die niet meteen met de laatste mode meelopen, geven mij groot gelijk. Niet in zo'n heet bloedpaard nog meer bloed en moeilijke karakters infokken maar terug naar de basis voor een goed en fijn gebruikspaard. Nu alleen nog een wei regelen voor volgend jaar......
Beetje kort door de bocht!