Ik kan het nog steeds niet bevatten.
Gisteren lag onze Dimple zomaar dood in de wei.
Hij is precies 3 weken oud geworden.
Hij is geen minuut ziek geweest. Hij zag er waanzinnig goed uit en ik heb hem 's morgen voordat ik naar m'n werk ging samen met mijn andere merrie met veulen in de wei gezet. Natuurlijk nog even staan kijken en genieten van de spelende veulentjes.
Onze buurman belde me op m'n werk op dat m'n veuelen dood in de wei lag. Eigenlijk geloofde ik hem niet, maar ja, daar maak je geen geintjes over, dus gelijk in de auto en naar huis en ja hoor, daar lag hij......
De merrie had waarschijnlijk al afscheid genomen, want die stond verderop te grazen en liet ons en de andere paarden rustig afscheid nemen. Na ongeveer een half uur huilend bij mijn kleine Dimpletje te hebben gezeten, moest ik maar eens aktie ondernemen.
We liepen met de aanwezige mensen de wei uit en de merrie liep direct met ons mee. Ze is nog 2 keer teruggerend om Dimple op te halen en daarna was het klaar voor d'r. We hebben haar maar gelijk meegenomen naar stal en dat ging prima. Op stal heeft ze nog even staan roepen, maar er was redelijk snel rust.
Ik heb gelijk de DA gebeld om sectie te laten verrichten omdat ik niet kan voorstellen dat zo'n veulen zomaar dood gaat. Na 1 uur stonden we met Dimple op de kliniek en (sorry, kan het niet anders vertellen) hebben we hem open laten maken, maar er was niet te vinden. Het is een volledig mistery hoe hij is overleden en waar aan.
Het bovenstaande zal wel erg warrig zijn geschreven, sorry daarvoor.....
Heeft één van jullie dit ook weleens mee gemaakt??

Bovenstaande foto's zijn van vrijdag 10 april.....

eerst helemaal blij omdat je zo'n leuk veulen hebt en dan 3 weken later