Nakomelingen rubus B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Nakomelingen rubus B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 16:46

Hoi!

Ik ga nu een merrie rijden, nakomeling van Rubus b.
De hengst zelf ken ik heel goed, paard van mijn instructrice.
Bij mij op stal staan ook nog 2 anderen, maar ben benieuwd naar ervaringen!

Deze merrie ga ik rijden:
[JITP] Bling-bling voor het eerst op bokt!

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:41

Ja ikke!
Het halfbroertje van Blingie :+

Jester_

Re: Nakomelingen rubus B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 07:01

:D

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:49

En ik rijdt ook op een jonge Rubus.

Burley

Afbeelding

Afbeelding

Je merkt heel erg dat het paarden zijn de gemakkelijk hanteerbaar zijn.
Ze zijn aanhankelijk, een braaf in vanalles en nog wat. Echt een beetje dat Gelderse nuchtere gedrag.
Tenminste dat merk ik aan die van mij.
Ze vind wel veel dingen eng, maar wanneer je haar dan met je stem gerust stelt vind ze het ook prima......

Echt een schatje.
Ben idd Lisa benieuwd naar de ervaringen van anderen, maar weet niet zo goed of dat heel veel mensen zouden zijn.
Dus reageer!!!!!

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 10:50

Ik wist eigenlijk helemaal niet dat Blitz ook een Rubus was.....grappig.....:)

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 09:30

Haha blitz is ook van rubus.
alleen aangekocht.

Helaas heb ik nog geen foto's van hem :(

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:34

Nou,
er zijn niet veel mensen op bokt met een rubus. Alleen wij volgens mij :P

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:15

Daar lijk het helaas wel op....... :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:18

Haha ik zie dit topic nu net...

Weet je dat al die nakomelingen van Rubus B (de merries dan) VERSCHRIKKELIJK veel op hun oma lijken.
Ik heb hun oma al mijn hele leven gekend, vandaar. ;) Mijn opa's paard, geweldig lief dier.

In ieder geval kun je van Rubus B zijn bloedlijn verwachten dat ze een goed karakter hebben, en niet zuinig ook. :+:

Ik zou graag meer horen van Rubus afstammelingen, zeker omdat ze zo op Alpenroos lijken in uiterlijk, maar hij is natuurlijk nog maar een paar jaar bezig dus zijn eerste kinderen zijn zelfs nog vrij jong geloof ik. :)

(Even tellen... ik was 17 toen zijn moeder dankzij hem PREF status kreeg, toen was zij 23 en Rubus 7... Eeeeehm. Okee dan is hij nu zo'n 6 jaar bezig dus zijn oudste kinderen zullen op zijn hoogst 5/6 zijn? Tenzij hij daarvoor nog wat gedekt heeft maar volgens mij mocht/mag dat niet echt.)

PS. Vooral Bling-Bling lijkt HEEL erg op haar oma. Ik heb nog een fotoboek vol foto's van haar, bijna dezelfde tekeningen en alles, niet normaal.
Laatst bijgewerkt door Nummus op 16-07-09 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 17:21

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 17:22

Zou je eens een paar foto's kunnen laten zien?
Ben eigelijk wel heeel erg benieuwd naar de oma van me meisje :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:24

Haha nou Jester, ik weet niet hoe Ahoy was (Rubus zijn vader) maar zijn moeder was echt een SCHAT. Heb er als kleuter van 3 bovenop gezeten maar ze was een tuigpaard... Maar ze deed echt ALLES voor mijn opa.

Hij had haar verkocht aan Post in Hall (waar ze ook na zijn dood en tot haar eigen dood bleef staan) omdat hij toch wat ouder werd en het zwaar begon te vinden. Hij heeft haar altijd gemist en toen mijn opa en oma 40 jaar getrouwd waren, kwamen wij met Alpenroos voor het rijtuigje de straat in gereden (ik was te jong en heb nooit leren mennen maar ik zat er wel bij haha).

Het eerste wat ze doet? De straat herkennen en keihard hinnikend doorracen naar het goede huis en platgeknuffeld worden door mijn opa, ook al was ze er al een aantal jaren weg.

Foto's zou ik even moeten scannen, al heb ik er wel eentje van toen ze 23 was... En ik 17 dus 6 jaar geleden.

Edit: GEVONDEN! Gelukkig stond ze nog op mijn fotobucket. Let niet op die debiel die haar meeneemt, dat was ik die haar voor de eerste keer als min of meer volwassen persoon vast had in plaats van als klein kind. :) Misschien dat het er daarom wat onwennig uitziet: ze was het eerste paard dat ik kende en daarom altijd ontzag voor haar gehad.

Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 17:28

aah wat een schatje, zo word bling denk ik oook, haha. Echt een aanhankelijk paard. Ze vind nu ook al alles best, vind dingen niet snel eng. wel ebetje onwennig, maar zeker niet bang enzo. Erg aanhankelijk :j

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 17:30

wow, ze lijkt wel erg op Blingbling ja!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:32

Angst zit volgens mij helemaal niet in het karakter - ik hoorde van Mientje Post, die Rubus uit Alpenroos en Ahoy gefokt heeft dus en waar wij die dag op bezoek waren, dat Rubus ook gewoon dat fijne karakter heeft. Hij werd zelfs aanbevolen voor de omgang met lastige merries, omdat zijn rust op hen zou overslaan ofzo.

Waarschijnlijk is het al te veel verdund, dat bloed, tegen de tijd dat ik eens een eigen paard koop, maar ik zou zo graag een afstammeling van Rubus willen... Maar ja zal ook wel tikje duur zijn tegen die tijd.

Ik kan waarschijnlijk nog foto's scannen van Alpenroos en misschien wat van haar andere veulens, een aantal daarvan zijn ook fokmerries geworden/geweest geloof ik, maar die zitten in een foto-album met alle familiepaarden/pony's. Het was een hobby, maar ja, wel een leuke als ik die foto's bekijk.

Scannen zal echter tot morgen moeten wachten want ik word over een uur op de manege verwacht en ik moet nog eten. :)

En inderdaad, ik schrok me van die eerste foto's van Blingbling helemaal kapot, gewoon een reïncarnatie ofzo. Natuurlijk ken ik alle jongere foto's van Alpenroos ook beter, daarop zie je het nog beter. Het koppie is misschien wat anders, maar dat ligt ook aan de hoek van de camera volgens mij.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 17:35

Nee, ze is wel wat onzeker maar dat komt nog wel :D

Ben wel benieuwd, vind wel echt grappig dat ze zo lijken!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:37

Ja vreemd hoe dat zo op een kleinkind kan doorgaan, ik bedoel inmiddels is er ook Ahoy bloed bij gekomen en dus Lancet wat directer, slaat echt nergens op.

Als het zo goed overerft maak ik later misschien nog een kans... Ik heb nu geen tijd en geen middelen (en ik denk ook geen ervaring) voor een eigen paard dus dat moet ik dan maar als ik een uitgebluste dertiger ben.

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:00

Tjee, leuk om dit te horen over mijn paardjes oma.
En die foto!!! Ze lijkt ook wel een beetje op burley vind ik. De vormen van haar hoofd.
En idd de paarden zijn allen nuchter ingesteld, wel onzeker waardoor ze wel wat kan schrikken of bang over kan komen.
Verder is Burley ook erg aanhankelijk en kruipt soms gewoon achter je als ze iets ziet wat beetje bang is.

Maar leuk om te lezen dat jij alpenroos zo goed kent.
Rubus zal zeker nog wel een groot aantal nakomelingen geven. Wie weet dat je er ooit wel 1 kan kopen.....

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:54

Ja ik hoop het wel. Ik ga sowieso niet gelijk als eerste paard een 3-jarige aanschaffen, daarvoor heb ik er gewoon niet genoeg in gezeten toen ik klein was, dat ik al die ervaring al heb.

En ja, Alpenroos was dus echt de allereerste. Ik zal die foto wel scannen waar mijn opa een klein blond meisje van nog geen 1 jaar oud in dr gezicht schuift. Alpenroos had toen zelf ook net weer een veulen, leuk ding, Carneool geloof ik... Bloemennamen vonden ze leuk in die familie, Rubus betekent overigens iets van een struikje, buxus achtig... Nou ja.

Fijn om te horen dat niet alleen Rubus dat karakter van Alpenroos heeft geërfd (dat hoorden we dus al van Mientje Post) maar dat ook zijn kinderen dat weer krijgen. Ik wist wel dat Alpenroos goede genen had want op die foto was ze 23 en niemand gelooft het, en ze stuiterde nog als een jong paard door de wei toen. Maar zulke goeie genen... hmmmm. :)

Ik vond Burleys hoofd inderdaad ook heel erg lijken, zelfs die bles! Alpenroos had hem in het midden wat smaller, dat het bijna leek of hij onderbroken was en Burley heeft dat iets minder maar ook nog best wel.
Overigens apart kleurtje, zou daar toch nog wat vossigs in zitten vraag ik me af...

In ieder geval denk ik dat als je haar goed bij de naam blijft aanspreken steeds dat ze net als Alpenroos er serieus naar gaat luisteren, als een hond.

Wat heel erg hielp toen Alpenroos vond dat ze ook wel met halstertouw + mij eraan de wei in kon. Liefst door de modderplas bij het hek. Stiekemerd.

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:26

Ja Burley heeft een voskleurige moeder, dus daar zit wel een beetje vos achter.
Ze is nu door de zon ook echt behoorlijk verkleurd. Wel appart. Maar officieel is ze volgens paspoort echt zwart.

Ben benieuwd naar de andere foto's van Alpenroos.
Zal Daniëlle de foto's ook laten zien (daniëlle ken je vast wel, die rijdt Rubus.)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:29

Die rijdt bij Stal te Bokkel ofzoiets toch? Ik weet in ieder geval dat Mientje Post er wel wat over gezegd had dus de naam komt me wel bekend voor ja. :) Schijnt helemaal blij met hem te zijn, wat ik me ook goed kan voorstellen.

Weet niet hoe goed Daniëlle mevrouw Post nog kent of Alpenroos maar ze wil ze vast wel zien.

Vinden jullie het goed als ik probeer de foto's die hier staan te printen en naar Mientje te sturen? :) Wil wel toestemming voor ik iedereen z'n paard ga pimpen...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:27

Hey Jester...Ik heb Je mooie Blingbling helemaal gemist bij de stamboekopname in Didam...Of was je er wel?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 22:30

Ik ben der idd niet geweest, wan het is niet mijn paard, hihi.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:40

Maar is het paard er wel geweest? Of ook niet?
Jammer hoor. Zo van de foto vindt ik het een mooi paard.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 22:46

Nee ze is zelf ook niet geweest.
Misschien is ze al opgenomen, ik heb geen idee _O-