Weet iemand welk kleur dat is, welk ras ze is weten we niet want ze heeft geen papieren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

spicegirl schreef:zonder papier geen zuiver ras. anders vraag je als fokker wel papier aan.
alleen friezen, fjorden, haflingers e.d. zijn als zodanig herkenbaar, maar in hoeverre ze nog zuiver zijn, weet je nooit..
Sim0ne schreef:spicegirl schreef:zonder papier geen zuiver ras. anders vraag je als fokker wel papier aan.
alleen friezen, fjorden, haflingers e.d. zijn als zodanig herkenbaar, maar in hoeverre ze nog zuiver zijn, weet je nooit..
Dat is niet waar, met DNA is het altijd aan te tonen wie de ouders zijn, als de ouders wel papieren hebben. Mijn ouders hebben ook een 100% dalmatier, echter de eigenaar van de moeder is te lui om papieren aan te vragen, dus kunnen wij ook nooit papieren voor de hond krijgen, terwijl ze wel 100% zuiver is. Of een dier een ras is is afhankelijk van het dna, niet van de papieren.

Peterina schreef:Ik denk dat je een palomino hebt die ook veel sooty heeft, met haar aftekeningen zou zij ook sabino kunnen zijn.
Is de 'wit' op haar buik niet overblijfsel van winter vacht?
Ik zie geen 'appels' eerder een contrast in vacht kleur. Een zilverappel heeft een heel andere 'tint' of expressie dan deze. Ook de basis kleur die doorschijnt op neusbrug, oksels, oren, is eerder geel ... wat zou kunnen aanduiden op een palomino, wel dan zeer donker.
Voor een 20 euro kan je haar laten testen op een creme.