Nakomelingen Indorado Of Bergerac

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zz_pOwer

Nakomelingen Indorado Of Bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 14:36

wie heeft een nakomeling van Indorado of Bergerac
ik heb zelf een indoradoXBergeracXjasper kwpn ruin van 3.5jr springgefokt en naar rob heiligers geweest!

Muluna

Re: Nakomelingen Indorado Of Bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 14:39

Ik heb een nu bijna 4 jarige Indorado merrie. Foto zie mijn profiel, al is die wel van een klein jaar geleden. Ze is drachtig en er kan elk moment een veulentje komen... :D

Zz_pOwer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 14:44

Muluna schreef:
Ik heb een nu bijna 4 jarige Indorado merrie. Foto zie mijn profiel, al is die wel van een klein jaar geleden. Ze is drachtig en er kan elk moment een veulentje komen... :D

leuk paardje :D heel veel succes met het veulentje:D

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:25

Ik heb een nu bijna vierjarige Indorado x Ircolando. Staat foto'tje in mijn profiel alleen is die ook wel van eventjes geleden. Tis een donkere schimmel die met inrijden super braaf was, eerste keer buiten en op concours geen pas verkeerd heeft gezet, maar nu babbels krijgt.
Zijn naam is Arizona en het is de bedoeling dat hij volgend jaar mee gaat naa de SGW.

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 00:50

Kris schreef:
Ik heb een nu bijna vierjarige Indorado x Ircolando. Staat foto'tje in mijn profiel alleen is die ook wel van eventjes geleden. Tis een donkere schimmel die met inrijden super braaf was, eerste keer buiten en op concours geen pas verkeerd heeft gezet, maar nu babbels krijgt.
Zijn naam is Arizona en het is de bedoeling dat hij volgend jaar mee gaat naa de SGW.

Mijn Indorado is juist tegenovergestelde een ontzettend heethoofd, hoewel ze nu (aan het eind van haar dracht) ook door veel gepaai en aandacht stuk is ingedimd. Eind dit jaar zadelmak maken, ik ben benieuwd. Maar voor hetzelfde geldt is ze hartsikke braaf... we zullen zien :D

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 09:01

Arie is geen heethoofd, maar wel een zenuwpees. Kan enorm uit zijn plaat gaan van andere paarden om zich heen en kan aan de kletter gaan als ie iets engs/vreemds ziet.
Gister voor het eerst viertal gereden en dat deed ie dan weer erg braaf.
Muluna, waar heb je je Indorado mee laten dekken?

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:17

Kris schreef:
Arie is geen heethoofd, maar wel een zenuwpees. Kan enorm uit zijn plaat gaan van andere paarden om zich heen en kan aan de kletter gaan als ie iets engs/vreemds ziet.
Gister voor het eerst viertal gereden en dat deed ie dan weer erg braaf.
Muluna, waar heb je je Indorado mee laten dekken?

Ze is drachtig van Sandro Beast.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 16:22

Oke, waarom heb je voor Sandro Beast gekozen?

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:55

ik heb een indorado merrie gehad uit de carla stam. Super springen en heb nu haar zoon nog van cavalier

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:29

Kris schreef:
Oke, waarom heb je voor Sandro Beast gekozen?

Nou voor het fokken met de paarden is mijn zus de expert :) Ik heb op 'fokgebied' niet echt een heel 'profesionele' kijk. Mijn zus heeft heel lang bij een dekstation gewerkt en haar toenmalige baas zag veel in deze hengst en na het bekijken van mijn merrie was dit zijn aanbeveling. En qua dekgeld was deze hengst ook nog eens zeer gunstig in onze afweging.

Ik heb Sandro Beast enkele weken geleden gezien bij enterbrook hengstenshow en ik vond het persoonlijk een erg mooie hengst met super spring kwaliteit.

Het kleine ding is nog steeds niet geboren. Een week overtijd nu. Spannend. Ziet er wel naar uit dat het niet lang meer op zich laat wachten. Dan zullen we zien wat eruit komt!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:44

Spannund idd!

Caroline, grappig, heb nu een indorado en hiervoor had ik een Cavalier!

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 16:35

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 10:56

Leuk een Indorado topic :)

Wij hebben een 11 jarige merrie van Indorado (x Goodtimes x Tolbert x Couvielle xx ) Ze heeft momenteel een prachtig donkerbruin merrieveulentje van Zapatero aan de voet
en idd Muluna ieder vind hun eigen veulen het mooist ;) hihhi

Foto's staan in mijn profiel merrie heet Rypster-ella
misschien dat ik haar deze zomer weer oppak en weer enkele wedstrijden mee ga rijden, maar ze gaat dit jaar weer voor de hengst
Oh ja ze blijft trouwens nog steeds heel lang donker schimmel.. ze word wel steeds iets lichter maar houd wel wat donkere schimmel vlekken.. ze was als 4 jarige nog zwart bruin

zal nu jullie profielen ff bekieken

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 11:39

Mooi veulen Muluna!

Marijke, die van mij is nu ook nog heel donker en is vorige week al vier geworden!

Gister onze tweede dressuurwedstrijd gehad. 186 punten. Niet slecht voor een combinati die gemaakt is voor het parcours ;)

Afbeelding

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:39

Leuke Indo kris.

Onze indorado was druk wanneer ze het moest zijn. Liep ook L dressuur. Uiteindelijk gekozen voor het springen. Met Z verkocht naar int springstal een bekende in Drenthe. Weet dat zij nog ZZ is gestart en geruchten zijn dat ze uiteindelijk 1.50 liep maar we zijn het spoor bijster en geruchten... ik weet het niet.
We hebben nu een merrie en we hebben al een keer gezegd Indorado leuk om die bij deze merrie te doen. We hebben een cavalier gefokt uit de indorado merrie en een combi andersom is ook leuk.
Ken Indorado ook persoonlijk. Heb hem regelmatig gereden toen hij nog in Exloo stond. Super leuk paard met veel humor, gouden karakter en enorm springen.

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:28

Marijkeeee schreef:
Leuk een Indorado topic :)

en idd Muluna ieder vind hun eigen veulen het mooist ;) hihhi

Oh ja ze blijft trouwens nog steeds heel lang donker schimmel.. ze word wel steeds iets lichter maar houd wel wat donkere schimmel vlekken.. ze was als 4 jarige nog zwart bruin

zal nu jullie profielen ff bekieken

Ah dacht ik al wel ;)
Die van mij is al wel behoorlijk licht van kleur, inmiddels ook 4jr ! Vage kleur grijs met hier en daar een witte stip.. Leuk steeds meer indoradootjes in dit topic :)

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:28

Goedemorgen

@Kris: idd die van jou ziet er ook nog mooi donker uit :)

Zal vanmiddag onze Indorado voor het eerst weer even aan de longe doen en zien hoe ze het vind om bij haar veulentje weg te zijn.. dan probeer ik haar vant zomer weer een paar x op concours te starten

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:18

Marijkeeee schreef:
Goedemorgen

@Kris: idd die van jou ziet er ook nog mooi donker uit :)

Zal vanmiddag onze Indorado voor het eerst weer even aan de longe doen en zien hoe ze het vind om bij haar veulentje weg te zijn.. dan probeer ik haar vant zomer weer een paar x op concours te starten

ook zo'n prachtdier die van jouw, heb even in je profiel gespiekt :D
Weet je wat ons zo ontzettend opgevallen is, dat ons Indorado'tje gedurende drachtigheid en nu ze bevallen is zo ontzettend stuk rustiger is geworden! Niet meer zo vreselijk draaierig en paniekerig. Haar kleine baby heeft haar goed gedaan denk ik,

Lekker stel toch... hier spreek trotse "moeder" :+

Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 22:34

Mooi stel :D

Onze merrie is over het algemeen wel cool in haar hoofd in het parcours kan ze wel heet wezen maar vind haar wel een stuk relaxter in haar hoofd dan haar half zus van Matterhorn die is snel af geleid en schrikkerig

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 09:00

Arizona is dus echt een beetje een zenuwpees, maar nu blijkt toch ook wel dat hij dat juist wordt als hij aan het werk gezet wordt. Dus tis ook een beetje klieren om onder het werk uit te komen.

Tis een mooi stel Muluna!

Die van jou ook Marijke!

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:11

Mijn oude paardje was een Bergerac x L-Ronald. Een klein (1.62), stevig gebouwd bruin merrietje. Toen ze nog jong was en ingereden werd, was ze behoorlijk bangig, sensibel en onzeker. Maar ze groeide uit tot een onverstoorbare rots in de branding! Goede springmanieren en kon leuk lopen. Ze is nu met pensioen op een zorgboerderij waar ze iedereen braaf op haar rug laat.

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:49

Mijn paard is een Bergerac, erg lief paard en doet ook erg zijn best. Ook is hij niet echt groot 1.63. Hij heeft ZZ dressuur gelopen en mag nu bij mij lekker rusten en rijden, soms nog een onderling concoursje. *D

verado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:09

Ik heb een merrie van Indorado. Verado s. Ze is 7 jaar en springt M.

Pop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:14

Ik heb ook een Indorado x Jus de Pomme. Fijn paard, erg cool en een schatje.

verado

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:11

ik heb een 7 jarige merrie van Indorado.
Heel braaf, springt super!, en heeft M wedstrijden gesprongen.
Maar hij kan hoger. *D.