Ik ben bezig om de achtergrond van mijn nieuwe welshpony uit te zoeken. In een vorig onderwerp heb ik al geprobeerd uit te zoeken welke kleuren de (voor)ouders van mijn pony waren. Ik heb ook al geprobeerd de fokker te bellen, maar die is overleden en zijn vrouw kon me niet verder helpen, dus ik heb een dood spoor daar.
In het paspoort van mijn pony staat dat ze bruinroan is, maar ze heeft geen zwarte staart, manen en benen. Maar vosroan lijkt me ook niet. Ze heeft een beetje zilvergrijze manen en staart.
Nu zei iemand tegen me dat ze wel eens zilver(appel)bruinroan kon zijn. Alles wat ik daarover lees lijkt te kloppen, maar ik heb er op internet maar eentje gevonden die erop lijkt (geen welsh) en die staat in Amerika (is silver bay roan).
Wat ik over mijn pony weet is dat ze sowieso roan is. Over haar ouders weet ik het volgende:
Vader is zwart (zwartxbruin)
Moeder is schimmel (schimmelxschimmel)
Hier zijn twee foto's van mijn pony:
Van de zijkant (ze heeft inmiddels lange manen en is nu bijna wit):

En haar hoofd (voorpluk is duidelijk grijs):

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen, ik probeer de kleurvererving namelijk te begrijpen, maar ik kom er nog niet erg uit. Ik ben dus bij de schimmel(voor)ouders niet achter de kleur van geboorte gekomen.
Alvast bedankt.
(ik roep maar wat)
.