Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

daffie1986 schreef:Hallo,
Ik was benieuwd hoe jullie als fokkers denken over fokken met merrie's met beengebreken.
Ik zelf zou dit nooit maar dan ook nooit doen.
Waarom zetten mensen een merrie te koop met hoefcatrolontstekking en zeggen dan dat je er mee kan gaan fokken??? Waarom geven we mensen met een kleine portomonee de kans om onze afdankertjes goedkoop te kopen en er dan ook nog een veulen van te trekken, terwijl de merrie al pijn heeft???
daffie1986 schreef:Ja sorry zoveel verstand heb ik neit van fok merries maar wat is FFJ? En ik lees in de strengen wel een UTV-merrie, wat is dit dan?
Een merrie met een gebrek ga ik zoiezo niet mee fokken want zou de veulens toch weer willen verkopen.
misterA schreef:Een merrie met hoefkatrolontsteking is NOOIT interessant.
Ik vind het wel vreemde fokkerij-theorieenom merries met een topafstamming o.a. met F,F, of J in de afstamming niet interessant te vinden en met hoefkatrol wel.
daffie1986 schreef:Vraagje, hoe zit dat met merrie's met peesblessure's, hebben de veulens daarvan ook vaker last van pezen of kan je met deze merrie's wel veilig fokken?
edit: Ohjah NMK? Die afkortingen zegt me echt helemaal niks hoor, ben echt een leek. Ik wil in de toekomst gaan fokken dus wil er wel meer over te weten komen.