[WN] veulentje eerste keer buiten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IndianVegas

veulentje eerste keer buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 21:06

het eerste veulentje is geboren bij ons!
en ik dacht laat ik haar ook bij western zetten :D
want het is een paintje dus ja.
on mijn onderschrift vind je de link ;)

MidnightPSan

Re: veulentje eerste keer buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:31

ja laat ook opwestern maar zien dat je je merrie niet vreten geeft, dus ook nog eens op western, wat een schandalig mager ding

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:40

MidnightPSan schreef:
ja laat ook opwestern maar zien dat je je merrie niet vreten geeft, dus ook nog eens op western, wat een schandalig mager ding

Zou je even wat nederlandser willen schrijven, met punten, komma's hoofdletters en de hele mikmak. Weet nu echt niet wat jij schrijft maar klinkt niet erg aardig.... :z En het is normaal dat een merrie na de bevalling wat dunner is. ;)

Wat een ongelooflijk leuk veulen trouwens,, I think I have fallen in love right now.... :D

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:42

Juangi schreef:
MidnightPSan schreef:

Zou je even wat nederlandser willen schrijven, met punten, komma's hoofdletters en de hele mikmak. Weet nu echt niet wat jij schrijft maar klinkt niet erg aardig.... :z En het is normaal dat een merrie na de bevalling wat dunner is. ;)

Wat een ongelooflijk leuk veulen trouwens,, I think I have fallen in love right now.... :D

Inderdaad....het valt nog wel mee qua magerheid hoor...

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:56

hoe veel hebben jullie al op de wereld geholpen?
ik heb er nog nooit een gehad die zo mager was na de bevalinig.
en ik ken genoeg mensen die uit een merrie elk jaar een veulen halen en ook daar heb ik nog niet zo'n magere merrie gezien.
maar als jullie het normaal vinden, weet dan maar dat het niet zo hoeft te zijn.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 01:00

@MPS genoeg heb ik er op de wereld geholpen! En ja ik heb er wel 1 gehad die een JAS uittrok na de bevalling. En voor jou informatie, het kan dus wel normaal zijn dat een merrie zoveel afvalt.
Daarbij vind ik de manier waarop jij je uit niet netjes (en das nog heel zacht uitgedrukt) ronduit onbeschoft zou eerder komen.

@TS ik heb een reactie in je topic gezet.

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 01:08

als je dit onbeschoft overkomt zet die foto's mijn text en jullie
texten eens op stockhorse.com, dan denk ik dat ik me nog ''zacht uitdruk''

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 01:09

MidnightPSan schreef:
hoe veel hebben jullie al op de wereld geholpen?
ik heb er nog nooit een gehad die zo mager was na de bevalinig.
en ik ken genoeg mensen die uit een merrie elk jaar een veulen halen en ook daar heb ik nog niet zo'n magere merrie gezien.
maar als jullie het normaal vinden, weet dan maar dat het niet zo hoeft te zijn.
beetje gefrustreerd ?
Jou reactie slaat echt nergens op >;)

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 01:15

MidnightPSan schreef:

Dat deze manier van aanspreken op andere fora als standaard geldt, betekent niet dat dat overal geaccepteerd wordt :) Je bent hier om je mening te geven en dat is prima, maar wel graag gefundamenteerd, onderbouwd (dus ook positieve punten!) en het liefst met eventuele tips zodat de TS er eventueel ook wat mee kan doen.

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 01:16

MidnightPSan schreef:
we zitten hier op bokt en wat anderen hier van vinden boeit me niet.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 01:17

A is dit niet Stockhorse. En B Stockhorse is niet Bokt en we zitten hier op Bokt en niet op Stockhorse! @Ruckaro idd +:)+

Ik heb nu echt geen zin om een foto van mijn merrie op te zoeken net na de bevalling, maar ik kan je garanderen dat die net zo mager was. En tjonge wat hebben ze het hier slecht, 6 keer per dag vreten. En ze zien er ook allemaal zo slecht uit, en ik weet helemaal niets van fokken :n Ik heb nog nooit een veulen op de wereld gezet (ik fok niet al een paar jaar) waar bemoei ik me toch mee.

Meid het is me wel overduidelijk dat JIJ nog nooit een veulen op de wereld hebt geholpen. En net wat passionata zegt, beetje gefrustreerd of zo???

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 01:29

@Rina,a,Meid? B,ikheb geen commentaar op een van uw paarden, C, 6 keer per dag eten, is deze merrie bij u in pension?
wat jullie normaal vinden , is niet wat ik normaal vind.
het is voor mij niet frustrerend, heti s niet mijn paard.
heb nog nooit zo veel ribben kunnen tellen op een paard.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 01:33

Echt jammer dat je op deze manier de essentie van je commentaar compleet om zeep helpt. Het enige wat je met jouw toon bereikt is opstandige reacties, je boodschap gaat totaal verloren.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 01:45

O gaan we nu op de U toer, mag ook hoor.

Bij deze dan, nee dit paard staat niet bij mij in pension. Ik heb geen pension, ik heb prive mijn eigen paarden waarmee ik fok.
En nee ik weet dus echt niet wat deze merrie te eten krijgt, maar ik zal dan ook de laatste zijn die op de manier die U voor nodig houdt, te reageren en de TS onderuit te halen. U heeft geen idee hoe en wat dit paard wel te eten krijgt. Het is dus niet aan U om hierover op deze manier te schrijven. DAT is waarover ik en blijkbaar meer bokkers vallen. Want wij (die dus niet fokken en er blijkbaar geen verstand van hebben) vinden dat deze merrie niet zo mager is als U denkt. Daarnaast geef ik dus aan, ik die dus wel meerdere veulens op de wereld heeft geholpen (letterlijk zelfs) dat er wel merries bestaan die ernstig afvallen na de geboorte.

In het kort dus, de manier waarop U meent hier commentaar te moeten geven, en hetgene U schrijft, is niet aardig of netje. Het had ook in een andere bewoording gekunt. En daar waar anderen U erop wijzen dat het best mogelijk is dat een merrie afvalt van een bevalling laat U deze informatie links van U liggen. Dat U het niet normaal vind Okee, maar als meerdere U vertellen dat het wel mogelijk is neem dit dan ook aan.

@Rukaro ik word van zulke onaardige reacties idd opstandig :o Maar de boodschap van MPS hoe dan ook niet aardig bedoeld, hoe je hem ook formuleert. En voor deze ook niet na te trekken aangezien MPS niet weet hoeveel voer er in die merrie wordt gestopt.

Goed ik laat het hierbij, het is nl geheel offtopic en niet leuk voor de TS die trots dr veulen wil showen en zo door 1 bokker afgekraakt wordt.

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 01:48

ik kom niet uit een ''sweet talk'' wereld,vee artsen spreken er vaak over dat ze dit soort paarden onder ogen krijgen,en dat er dan 99 vande 100 keer iets aan het voer regieme van de paarden houder mankeerd.
heb van de TS nog niet te horen gekregen dat er een reden is dat deze merrie er zo bij loopt, ze kijkt fris genoeg uit haar ogen dus niet ziek of zo, het komt alleen vaak voor dat men het voeren ondeschat.
ik heb zo net even naar de andere veulen foto topic's gekeken en kan daar gelukkig geen ribben tellen bij de moeders.

Passionata

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 01:57

@ Mid... Dat wil dan toch zeggen dat ze haar merries wel genoeg 'te vreten geeft' en het dus wel normaal kan zijn dat deze merrie afgevallen is door de zwangerschap.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 10:57

Als het tijdens de zwangerschap niet mogelijk is om de merrie op gewicht te houden, hoe moet het dan later? Of wordt dit weer een veulen dat met vier maanden gespeend moet worden omdat het de merrie "leegtrekt"? Een drachtige merrie vraagt veel meer brok en ruwvoer dan je zou geven als ze niet drachtig is! Je moet als het ware een beetje een vetreserve opbouwen, dat heeft de merrie later hard nodig!

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:17

@ Cassidy; je hebt helemaal gelijk!
Hoe moet deze merrie haar veulen nog grootbrengen als ze er nu al zo aan toe is.
Ts zou zich dood moeten schamen, hoe durf je zo'n foto te plaatsen, zeker zonder uitleg.
Duidelijk geval van ik doe maar wat!
Ik vind het schandalig hoe deze merrie er bij staat.
Dat is mijn mening, en ik zie geen positieve punten om TS te vertellen behalve; ga postzegels sparen!!!!

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:22

Dit is Bokt dus mag je je mening geven, gedaan.
Omdat dit op Bokt is hoef ik niet dingen te plaatsen als oh mooi, lief, of weet ik veel wat voor gekwijl.
En aan iedereen die mij nu denk neer te willen sabelen; go ahead make my day.
My give a damn got busted. }>

jewel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:33

Wat is het toch makkelijk om commentaar op elkaar te hebben! En om maar even mee te gaan in al dit commentaar:
MidnightPsan: kijk eens naar de bloedlijn van je eigen paard, lijkt me ook niet erg gezond!!

jewel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 11:35

En ja, deze merrie zal heel goed gevoerd moeten worden wil ze het een beetje vol kunnen houden!!

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:19

@jewel2; inderdaad ze zal behoorlijk gevoerd moeten worden.
Wat is er volgens jouw ongezond aan de bloedlijn van Midnight dan???

jewel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 13:23

sonita; 2 x Leo San in de bloedlijn, ik hou daar niet zo van en kan volgens mij ook niet gezond zijn voor het goede behoud van het ras! Maar het gebeurt maar al te vaak!

IndianVegas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 15:56

ff ontipic..
die merrie krijgt echt genoeg te eten..
non stop..
en ze is al heel erg bijgetrokken dus ja??
geen problemen dus..

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 17:00

MidnightPSan schreef:
vee artsen spreken er vaak over dat ze dit soort paarden onder ogen krijgen....

Klopt, heb er zelf eentje die zich zo weggeeft aan het veulen: voer verdween in een bodemloze punt.
En ik heb er een die wordt vet van de lucht als ze drachtig is: "alles is voor mama" :D

Cassidy schreef:
Een drachtige merrie vraagt veel meer brok en ruwvoer dan je zou geven als ze niet drachtig is! Je moet als het ware een beetje een vetreserve opbouwen, dat heeft de merrie later hard nodig!

Maar pas wel op: een te vette merrie heeft een veel grotere kans op geboorteproblemen, zoals zwaar/moeilijk veulenen, slecht op gang komen en natuurlijk het extra gewicht op benen en aan rug. Te is nooit goed.

Deze merrie lekker op ombeperkt hooi zetten, meerdere keren per dag een goede kwaliteit brok en dan komt het allemaal goed. Vgls mij is ze gewoon een goede moeder.

TS: gaaf veulen!!