ik heb sinds een week mijn nieuwe paardje op stal staan, het is een merrie van bijna 3 ( Holsteiner ) , maar mijn meisje heeft nog steeds geen naam, ook niet op haar stamboekpapieren (vaag) na horen zeggen is het bij het holsteiner stamboek zo dat de naam met de eerste letter van vaders naam zou moeten beginnen. Haar vader is Aljano, dus dat zou betekenen dus met de letter A. ik heb alles lopen afstruinen, maar kan nog niet echt een leuke naam voor haar vinden, misschien jullie een paar leuke suggesties??? ff fotootje van haar erbij gedaan.http://www.mijnalbum.nl/Foto-FLCQSWRL.jpg
Bimmetje
Geplaatst: 11-03-09 13:46
Amaryllis Aphrodite Amazing
Laatst bijgewerkt door Bimmetje op 11-03-09 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Het gebeurd vrij vaak dat holsteiners op papier geen naam hebben. Was bij die van mij ook al het geval terwijl hij al 5 was. En inderdaard is het meer dan gebruikelijk de eerste letter van de vader aan te houden. Heb je al op paardennamen.nl gekeken? Je kan ook nog veder in de stamboom van je merrie zoeken en er bijv. Aljana van maken...
iedereen alvast bedankt voor de reacties ik vindt persoonlijk aljana dan ook wel leuk, maar ga toch nog ff nalezen of dat idd niet is toegestaan. heb al wel op paardennamen.nl gekeken, maar dan lees je weer zoveel namen, dat je gewoon niet kunt kiezen. het moet wel een speciale naam zijn, en niet zo'n standaard naam die je al zo vaak hoort. vindt zelf armani erg mooi, maar overal hoor je die naam terug. nou ik zoek nog ff verder, andere suggesties zijn van harte welkom. groetjes
hahaha, vindt asjemenou wel erg leuk. zal dan een naam voor op concours worden, is een beetje lastig om als roepnaam te gebruiken, maar dan noem ik haar op stal gewoon annie, hihi.
Aifia, kende een meisje wat zo heet, vind het wel een mooie naam.
Peterina
Geplaatst: 11-03-09 15:48
Klopt wat betreft geen naam bij Holstein veulens. Pas wanneer ze gekeurd worden bij het overgang van veulen boek naar hoofd register krijgen ze een officiele naam. Als je merrie of hengst of ruin 'naamloze' papieren heeft en ouder is dan 3 jaar dan is het nooit voorgebracht en staat nog in het veulenboek.