"Wat een leuke poooony heb je, wat voor ras is het?"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

"Wat een leuke poooony heb je, wat voor ras is het?"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 20:40

..."een arabier" ^)

Nu in de winter is mijn fijnbesnaarde egyptische arabiertje wat harig geworden en ziet iedereen 'm voor poooooooooony aan.

Wordt jullie arabje ook weleens voor 'leuke poooony' aangezien? :+

wheaty

Re: "Wat een leuke poooony heb je, wat voor ras is het?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:17

yep , moet er wel om lachen , ze staan hier ook 24 uur buiten zonder deken , dus ook van die wollies , mijn winterwei grenst pal aan de straat , komen ook veel wandelaars langs , hi hi , leuk dat komentaar .....

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 09:12

Ja ik hoor het regelmatig, en ik kan er alleen maar om lachen. Vaak hebben arabieren wel een hoog aaibaarheidsfactor waardoor mensen ze toch vaak voor pooownie aanzien hahaha

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 09:43

Had ik ook altijd. Vroegen ze 'zit er iets van arabier in ofzo?'

Het is een volbloed arabier :(

Maar sinds hij met een echt arabierenkapsel door het leven gaat en een wat strakker lichaam heeft zien mensen opeens wel dat hij een arabier is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 09:56

wat is een echt arabieren kapsel? Ik laat de manen nl gewoon groeien :+

Wel heel herkenbaar dat van 'zit er iets van arabier in' ^)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 10:46

Oh ja, pony hier, pony daar.

En idd, iets van arabier of deze hoorde ik vorige ik afgelopen week: "Is het misschien een halfbloedje of zo?"

^) Ok, ik geef toe, mijn paard is niet van het ranke elegante type, maar hij is wel een AV :D

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:55

Nee dat hebben wij gelukkig niet. Floor heeft een hele dunne wintervacht en ziet er uit als een gemiddeld paard in de zomer. + Mariska is klein en floor is groot dus lijkt ze sowieso een paard.
Wel grappig! Mensen kwijlen in de zomer weg van je arabier en in de winter zijn het ponies hihi :=

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:13

ja.. de mijne heeft werkelijk een shetlandvacht in de winter (ik doe niet aan dekens en onzin- is niet nodig aangezien ik niet zwaar intensief rijd) dus een echte bol wol.. Maar als ze hem in actie zien (los buiten, of onder het zadel) dan zien ze ineens de volbloed in hem, leuk altijd!! Staartje erop, neusgaten open, en gaan!! :-) weg pony-look :-)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:18

Als mijn Camargue-merrie de beest uithing('staartje erop,neusgaten open')werd ze meteen voor Arabiertje aangezien... :P

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:26

Ja maar mij maakt het niks uit of ze het arabier noemen of pony.
Mijn ara-pony heeft een naam.
Het is hetzelfde als dat ze mijn hondjes jack russel noemen, de ene zegt het is er geen de ander weer van wel.
Kan me geen reet roesten, ze zijn lief en het is hond en ze hebben gewoon een naam.
Ik ga mij niet druk maken om wat het wel of niet is.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 14:36

ik ben er wel gevoeliger voor.. ben een echte die-hard AV fan, en heb niets met andere rassen, maar dan ook echt niets, dus ik voel me bijna beledigd als ze spreken van een pony of een ander ras ofzo }> haha erg hoor.. -ik geef het toe!- Maar ik weet zeker dat er wel veeeel meer zijn die dat ook hebben! ;-) :Y)

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:18

Ik noem mijn biertje in de winter zelf "Mijn schattige pony"... Maar ja, ik wilde dan ook een pony en geen paard toen ik hem kocht ;) Maar in de zomer is hij echt een paard, ziet er dan ook een stuk "paardser" uit ;)

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:52

CtjeLief schreef:
ik ben er wel gevoeliger voor.. ben een echte die-hard AV fan, en heb niets met andere rassen, maar dan ook echt niets, dus ik voel me bijna beledigd als ze spreken van een pony of een ander ras ofzo }> haha erg hoor.. -ik geef het toe!- Maar ik weet zeker dat er wel veeeel meer zijn die dat ook hebben! ;-) :Y)

Haha ik snap jou wel. Vooral als ze spreken over een ander ras. Het is namelijk wel een: Arabisch Volbloed...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 22:27

Grrrrrrr vandaag wéér he, op het strand.

"Kijk mama een paard"
"Nee da's een pony lieverd, paarden zijn véél groter"

_-:( -:(-

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:33

Dat ze pony zeggen vind ik nog tot daar aan toe (hoewel Anouar ook qua hoogte een echt paard is) maar dat ze zeiden 'zit zeker iets van arabisch bloed in' dat vond ik nog het ergste.

Wat betreft het arabieren kapsel, ik laat z'n manen ook groeien en scheer 15 tot 20 cm achter de oren weg. Daardoor komt z'n hoofd wat mooier uit en is hij wat minder zullig. Alleen zou ik willen dat hij een mooie lange dikke bos manen had, maar dat zit er helaas niet in.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 22:38

Mensen denken zeker dat elke arab met een staaf ijzer op z'n neus geslagen is :+

Afbeelding

Onze buurman een keer 'wat voor ras is jouw paard'
'arabier'
'maar hij staat zo rustig in de wei???'

Nee arabieren rennen de hele dag opgefokt door de wei met grote neusgaten en een opgeheven staart 'ik ben arabisch ik ben arabisch ik ben een neuroot'

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:40

:D
Mijn arabier is wat minder wollig dan andere jaren omdat hij nu door zijn deken niet geheel in een ontplofte cavia is veranderd, maar het is inderdaad een poowny.
Nu geef ik grif toe dat mijn paard in de winter absoluut een pony uitstraling heeft en in de zomer veel meer paard is. Maakt hem alleen maar schattiger :+:

Wij hadden iemand met een NRPS op stal staan die niet wilde geloven dat mijn paard een volle arabier is. Kon niet want hij lijkt er niet op.
Oh? :+
Nee, hij moest meer deuk hebben...
Dusss..

Mensen bij mij op stal vonden het in het begin vooral heel raar dat mijn arabier 24/7 buiten met schuilstal kwam te staan en zonder deken (1e winter). Dat kon bij arabieren niet..

Bijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 11:37

Mijn arabier zijn 'deuk' is niet zo uitgesproken (vind dat zelf eigenlijk niet zo mooi, zo'n uitgesproken 'deuk'), maar toch weet iedereen direct te zeggen dat het een arabier is (zou het aan zijn mooie lange manen liggen?)... Maar ik heb natuurlijk ook de vraag gehad of die niet echt hevig zijn enzo...

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:07

Mijn AV wordt gelukkig nooooit voor 'powny' aanzien! :Y) Niet dat ik iets tegen pony's heb, maar een AV is gewoon geen pony. Iedereen ziet altijd wel duidelijk dat Dak AV is. Maar waar ik wel wild van word, is van de uitspraken van de manègeuitbater. Springpaarden, daar moet je voorzichtig mee omgaan en altijd rust in je rijden brengen, want dat zijn bloedpaarden. Maar bij mijn paard hoeft dat niet hoor.... Ah nee, want dat is geen bloedpaard! Euhm... juist ja :+

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:12

Euh weleens echte hete bokken gereden?
Ikke wel en kan jer verzekeren dat hete sprringbokken niet te vergelijken zijn met het doordsnee karakter van de arabier.
Kan de manegeuitbater helemaal gelijk geven.

Mijn 24/7 buiten paarden zijn nu ook heerlijke teddyberen, nu herken ik ze als 100% arabier en krijg geen vreemde over de vloer dus nog geen vragen gehad over welk ras mijn paarden hebben.

Maar ik moet bekennen dat ik het paard van TS ook niet als volle arabier zou herkennen maar dan niet door de vacht ,maar eerder door gebrek aan vulling die ik toch wel graag zie bij elk paard.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:20

Bij de oude stal waar ik stond(manege)hadden ze een nrps lopen van abdullah en als dat in de naam voorkomt noem men het spontaan arabier.
Als je dr ziet zie je er wel in dat er arabisch bloed in zit maar daar blijft het bij.
Ze heeft korte benen lang hoofd na ja de verhouding klopt gewoon niet.
En ze was sterk en heel druk.
En die van mij de gevaarlijke hengst reed ik gewoon in de groeps les en daar dachten mensen vaak in het begin dat het een half bloed was,ja als hij de gekke 5 min had en ging showen en vliegen.

Er zei daar ook eens een instructie van mooie pony dus ik zeg paard arabisch volbloed paard.

En toen de discussie met een ander instructie begon over dat het pony s zijn heb ik maar gezegt dat ze dan geen verstand had van paarden en pony s want je kan aan de bouw zien of het een paard of pony is en dat de manege pony geen arabier genoemd mag worden omdat het er geen een was.
En dat je een belg in de krul ook geen kwpner noem alleen omdat ze netjes lopen...:D ik maak vrienden

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:46

Zahlina schreef:
Euh weleens echte hete bokken gereden?
Ikke wel en kan jer verzekeren dat hete sprringbokken niet te vergelijken zijn met het doordsnee karakter van de arabier.
Kan de manegeuitbater helemaal gelijk geven.

Euh ja, ik heb wel eens echte hete bokken gereden :+ En geloof me: dat zijn die zogenaamde springpaarden van de manège-uitbater niet! Dat zijn knollen die hun beste tijd gehad hebben en die nu maar rondjes sjokken.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:48

Hahaha oke zat te denken aan die loeders die ik op een hele grote springstal onder mijn billen kreeg.
Die monsters waren heter dan alle arabieren die ik bijelkaar kende...
Misverstandje dus..

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 12:54

Ja misverstandje, geeft niet hoor! :) Ik had het er ook moeten bijzetten.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 13:00

Mijn poownie wordt juist voor arabier aangezien :+ Want alles wat opgefokt raakt van vreemde nieuwe paarden/dingen en daarbij de neusgaten openzet, staart omhoog gooit en met gekromde opgezette nek luid briesend gaat lopen dribbellen is natuurlijk wel een arabier :Y) .
Dat hij een dikke pony van nog geen 1.35 is maakt niet uit, dan is het gewoon een arabisch veulen of jaarling :') .