Nou ja zoals de titel al zegt... Zit ik er aan te denken om mijn merrie door Amazing Star te laten dekken! Mijn merrie is een Nabuur X Ballivie, een erg bloederig type, lastig met rijden, maar een schat in de omgang. Echt het schatje van stal, hoog knuffelgehalte! Dus karakter is niet erg belangrijk, alleen wel de wil om te werken
Verder is zij maar 1.60 hoog en vrij kort, maar wel correct... Ze heeft een correct achterbeen gebruik, en redelijk wat beweging ( mag meer)! Deze merrie is vrij kort in de rug, en hals... Over het algemeen mag er wat meer lengte in!
Heb een nakomeling van Magic Rodrigo ( Indorado X Stuyvesant) van haar, voldoende maat en beweging, maar ook kort in de hals, iets steil schouder. Nu vier, net onder het zadel, rond de 1.70!
Vorig jaar merrie veulen van Hamlet, hoogbenig type, bloederig... Helaas overleden In mei verwacht ze weer een veulen van Hamlet.
Deze merrie is een allround type, vandaar de vorige hengste keuzes... Dit jaar wil ik toch wat meer de dressuur kant op... En deze hengst spreekt mij wel aan, heb hem alleen nog niet in het echt gezien, dus graag jullie mening.
Alvast bedankt
_Tomba_
Geplaatst: 09-03-09 19:31
Vind het zelf een ontzettend mooie hengst qua model, hengst heeft ook een super galop. Komt ook uit een mooi moederlijntje. Over zijn nafok is nog niks bekend, dus verder is er weinig over te vertellen.
Dat is mijn gevoel en inzicht natuurlijk ook... Gewoon doen! Maar ik ken hem alleen van het plaatje, en wat er over hem geschreven is! Dus ik dacht misschien is er hier wel iemand die wat meer weet over hem! Ik ga hem overigens nog wel opzoeken tijdens hengstenshow(s)
Zijn galop is zeker een heel sterk punt van hem, met flemmingh erachter zou ik toch altijd het ruggebruik een beetje in mijn achterhoofd houden al heeft deze hengst daar geen bemerking op vind ik. Zeker ook qua ext. kan hij wat toevoegen!
@Liliputter, thanks voor de uitleg! De betreffende merrie heeft wel een degelijke rug en ruggebruik, alleen kort> Soms iets strak, maar dat komt weer voort uit het bloederige, en spanning!
@Jan_VT die stam is heel interessant, en het is gewoon een plaatje van een hengst! Ik hoorde via PB dat het ook een fijne karakter lijn is, allemaal gemakkelijk in de omgang en fijn om mee te werken! Heb je hem al in het echt gezien?
amazone77
Geplaatst: 11-03-09 14:52
ik zei toch dat het een geweldige hengst was ,succes met je beslissing.
@amazone77: Mijn beslissing wordt eigenlijk met de minuut makkelijker... Ik hoor niks negatiefs, dus als hij in het echie ook zo super is, dan staat het vast
Hebben besloten onze Jazz x Chronos merrie ook te laten dekken door Amazing Star, als het goed is morgen al!
Dees
Geplaatst: 14-03-09 12:12
Negatief: er wordt erg veel mee gedekt. Dat betekent een aanslag op de jonge hengst en sterk verdund sperma in het hoogseizoen. En volgend jaar ben je een van de vélen die zo'n diertje heeft.
Wat doet het dekgeld eigenlijk van de hengst en waar wordt hij aangeboden?
AS wordt iig door Joop van Uytert aangeboden, ik meen dat hij rond de 900 euro zit.
Ik vind het een leuk dier en hij komt zeker uit een knappe stam, wel vind ik zijn moeder en grootmoeder wat te beknopt naar mijn zin. Dat zou dus een aandachtspunt kunnen zijn.
Goed zo meid... Ik moet eerst nog wachten tot de merrie heeft geveulend! Dat is begin mei, dus ik kan me nog bedenken, ha ha!
En dat het negatief is dat hij veel gebruikt wordt, tja daar is wat over te zeggen! Maar er zijn wel meer van die periodes met bepaalde hengsten! Je wilt toch een goed veulen fokken, ongeacht of de hengst veel gebruikt wordt! Als hij bij je merrie past dan maakt dat toch niet uit?
hmm, ik denk dat ik dit topic maar even blijf volgen. Heb zelf een Zelhem (le Mexico) merrie en ben ook aan het shoppen. Amazing star en united blijven bij mij steeds in mijn gedachten opspelen! Ga ook naar de show, ben benieuwd!
suusantana
Geplaatst: 18-03-09 18:08
Ik heb Amazing Star op de hengstenshow bij Kuypers bewonderd. Helaas niet onder het zadel, maar wel aan de hand. Ik vind het een prachtige hengst en laat mijn Tuschinski merrie door hem dekken.
Suzanne F.
Geplaatst: 20-03-09 21:29
suusantana schreef:
Ik heb Amazing Star op de hengstenshow bij Kuypers bewonderd. Helaas niet onder het zadel, maar wel aan de hand. Ik vind het een prachtige hengst en laat mijn Tuschinski merrie door hem dekken.
De zus van Tuschinski verwacht eind mei een veulen van Amazing star.
ibikus
Geplaatst: 20-03-09 21:49
Suzanne F. schreef:
Ik zag dat het de enige is die dit jaar geboren wordt
aniek1985
Fotograaf
Geplaatst: 21-03-09 15:42
Sjuimpje schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik zag dat het de enige is die dit jaar geboren wordt
Ik zag in het profiel van andamoon hier op bokt ook een merrie die drachtig is van Amazing Star.
Dit staat in haar profiel: ANGIE (San Remo X Gribaldi). Ze is gedekt door Amazing Star (Flemmingh X Ferro X Donnerhall X Roemer) en verwacht in maart 2009 haar eerste veulen.