Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
meggiemeg schreef:Hoe oud is de merrie?
Toen mijn merrie jong was kon ik ook zeer weinig met haar bereiken als ze hengstig was. En madam is trouw elke 4 weken hengstig zowel zomer als winter. Ik kon al een week van te voren voorspellen wanneer ze hengstig werd! Dierenarts of hoefsmid hoefde ik echt niet te laten komen als ze hengstig was. Nu is ze 15 en gaat het steeds beter. De laatste jaren is ze steeds makkelijker ten tijde van. Ik kan normaal met haar omgaan en ze kan nu ook gewoon door de hoefsmid gedaan worden.
Kijk eens bij de paardendrogist. Daar hebben ze diverse middelen voor merries die erg veel last hebben van de hengstigheid. Heeft bij mijn merrie goed geholpen!
Die van mij schopt dan wel niet de hele boel kort en klein, maar langs een ruin lopen ging niet als ze hengstig was...
Zomer en winter gaat dit door. Bij mij werd er ook geroepen: zet er maar een knappe hengst op
unoxpup schreef:hou er aub wel rekening mee dat bepaalde pilletjes en poedertjes van de paardendrogist tegen de hengstigheid duivelsklauw bevatten en dit is een stof wat niet gebruikt mag worden in de wedstrijdsport, staat op de dopinglijst.
het staat er trouwens wel bij vermeld hoor.
succes!
)