Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik verwacht dat de markt over een aantal jaar wel weer aantrekt en dan zijin de veulentjes leuke sportpaarden geworden.valori schreef:Ulestro wat een vooroordeel weer, ik fok niet voor een merrie maar wel voor een sportpaard. Zoals bij zoveel fokkers blijven de hengstveulens niet en al mijn veulens hebben het gewenste papier en de beweging, maar als fokker moet je ook kunnen verkopen en ik verwacht dat dat heel moeilijk gaat worden de komende jaren, daarom zorg ik dat het op mijn eigen erf niet uit de hand loopt.

Misschien iets minder vaak alleen. 
Omdat ze kwalitatief niet goed genoeg zijn en zeker geen meerwaarde zouden geven aan hun nakomeling. Dus ja, ik vind al mijn paarden perfect en geweldig, maar op fokgebied zouden ze niet veel voorstellen. tita schreef:Een fokker die ik ken is iid minder gaan dekken niet zo zeer vanwege de krisis maar omdat zijn klasse paarden niet meer zo makkelijk verkocht worden
De paarden zijn vaak 3-4 jaar en niet of amper zadelmak hij vraagt dan voor een standaard paard minimaal 25.000 euro laat staan als dat beest wat gangwerk heeft zitten we dus ver boven.
sarabande schreef:Iedereen denkt dus dat er met minder interessante merries terughoudender gefokt zal worden, maar meestal staan die bij de buurman.
Oftewel wie vindt zijn eigen merrie van minder kwaliteit???
[***] schreef:Hobbyfokkers hebben ook goede merries staan, dus die vlieger gaat niet op.
Bovendien, hobbyfokkers die gewoon in loondienst zijn merken niks van de krisis. Het zijn juist eerder bedrijven en zelfstandigen die minder omzet gaan draaien en dus minder gaan verdienen.tita schreef:Een fokker die ik ken is iid minder gaan dekken niet zo zeer vanwege de krisis maar omdat zijn klasse paarden niet meer zo makkelijk verkocht worden
De paarden zijn vaak 3-4 jaar en niet of amper zadelmak hij vraagt dan voor een standaard paard minimaal 25.000 euro laat staan als dat beest wat gangwerk heeft zitten we dus ver boven.
Vindt je het gek dat die niet verkocht worden....
tita schreef:Janne deze fokker staat heel goed bekend en vele veulens gaan naar bekende stoeterijen en handelaren hij zit in een heel ander segement als jij.
Bij hem komen niet echt mensen die een gewoon paardje zoeken natuurlijk heeft hij ook wel eens slechte fok zoals paar jaar geleden van Mondriaan het beestje was niks bijzonders en die gaat dan ook gewoon weg voor schappelijk prijs van rond de 8000 euro (ondanks ze afgekeurd was ivm been vol botsplinters)