Begin deze maand heeft onze Welsh pony een ernstige koliek aanval gehad en een inwendige ontsteking .. waarschijnlijk aan haar baarmoeder met een hartslag van 96 koorts van 39,5 kon de veearts ons nog weinig hoop geven...
Toch alles uit de kast gehaald en met zware antibiotica begonnen en pijnstilling ... en waken ... proberen haar te laten eten en drinken .. Ze had het zo zwaar ... maar wonder boven wonder heeft ze het gehaald !!!
Maar ooo wat was ze mager en in een slechte conditie .. Toch begon ze weer wat aan te komen was vrolijk ... dus we hoopvol op een goed herstel ..
MAAR ...
Daar stond ik dan even heel raar te kijken ... vrijdag .de 13 feb .. Ik denk hoe komt dat natte reekalfje nu daar in Sandra haar box ik kijk nog eens ...
Ik denk ze heeft een veulen ... net geboren .. snel handoeken gepakt ... dekens bij de merrie afgedaan zodat het kleine friemeltje kon drinken ...
Sandra had geen uier geen buik helemaal niets geen tekenen .. een iets opgezwollen ehh hoe schrijf ik dat netjes plasser ..maar de DA dacht dat dat met haar ziek zijn te maken had ...
Het merrie veulentje is klein te vroeg .. maar niet mager pittig en een doorzettertje ... ze doet het tot nu toe goed ...
Sandra had nog geen uier maar door het veulen goed aan de speen te helpen ... is het nu redelijk tot goed aan de gang ...
Op stal 2 warmte lampen boven de merrie en veulen .
Kunstmelk heb ik in huis maar zolang het veulen kwiek en fit oogt gaan we er vanuit dat de merrie genoeg melk geeft nu ...
Genoeg geschreven tijd voor foto`s van Huusstedes SOMAAR
Een paar uur oud

Vandaag even in de zon ...

het veraste gevoel heb ik pas gisteravond gekregen ..