Dit is mijn eerste berichtje ooit op Bokt maar ik lees altijd met veel plezier de verhalen, vragen en andere dingen. Nu is het mijn beurt!

Eindelijk is het dan zover..ik ga een paard kopen! Mijn voorkeur gaat uit naar een koudbloed en ik twijfel tussen een haflinger en fjord..vorige week 2 hafjes bekeken en dat was, op z'n zachtst gezegd, niet bepaald een succes.. Nu ga ik komende dinsdag een aantal fjorden bekijken en daar heb ik natuurlijk heel veel zin in! (tussen alle zenuwen door;))
Ik wil me graag bezig houden met natural horsemanship en ik zou in de toekomst graag eens een endurancerit proberen..voor de rest veel recreatief rijden want ik woon in een prachtige, bosrijke omgeving..maar goed; eerst de aanschaf maar eens rondmaken. Hebben jullie tips, advies, commentaar over de aanschaf van een paard...dan hoor ik dat graag!
Ik heb vroeger een haf, een fjord en een wels cob gehad..heb dus wel ervaring met fjorden maar dit waren paardjes waar ik mee ben opgegroeid, zelf ingereden en dan bouw je toch een hele bijzondere band op met elkaar. De fjorden waar ik naar ga kijken zijn 4 en 5 en eigenlijk heel groen (1 is zadelmak en that's it) dus ik kan ze niet allemaal 'uitproberen' (bij gebrek aan een beter woord) als het om rijden gaat. Met mijn andere paarden heb ik altijd 'De Klik' gehad en deze klik is voor mij ook het allerbelangrijkst bij mijn toekomstige paardje.. Dus om een lang verhaal kort te maken; tips graag!
Alvast bedankt!
Kristel
)
Wij zijn bij best veel paarden wezen kijken voor we Cadiz kochten, heb er geen spijt van dat we erg kritisch zijn geweest
Als er een paardje tussen staat waar je echt een goede klik mee hebt dan maak je nog eens een keer een afspraak. Kan natuurlijk ook dat je er dana l zeker van bent om te kopen, dan maak je meestal een afspraak met de verkopende partij wat betreft het keuren. Je kan laten keuren door een DA naar keuze, dus je zou gewoon een DA uit de buurt kunnen bellen of als je er geen problemen mee hebt de DA van jan en jose zelf laten komen.

(niet snel daarnaartoe en 'm inpikken he? ;p