Voordelen:
Ze is al ongeveer 1.70m groot (minimum) en mooi langgelijnd, ook mooie lange hals.
Ze heeft ruim vermogen genoeg, is zeer voorzichtig heeft een zeer snel voorbeen en een absoluut top springpaard ook qua mentaliteit, zeer groot hart, en zeer eerlijk.
Als een ruiter professioneel met haar omgaat en genoeg vertrouwen kan geven laat zij zich super makkelijk rijden en springen.
Kan zeer soepel en kort draaien, kortom een paard om elke barrage mee te winnen.
Nadelen:
Eigenlijk zijn haar voordelen ook haar nadelen (voor mij dan toch), aangezien ik zelf niet zo'n super goede en professionele ruiter ben, en we dit paard eerder per toeval hebben kunnen kopen, is het voor mij belangrijker dat haar veulen toch iets minder snel "heet" wordt wanneer ik eens een keertje een fout maak... ook als ik stress heb voor een wedstrijd, gaat dat enorm snel over naar de merrie, dus het veulen zou iets 'koelbloediger' moeten worden.
Verder zou ze veel hoogbeniger mogen zijn en haar hals mag "hoger" ingeplant zijn of hoe noem je dat
.Het veulen:
Zou puur voor eigen gebruik zijn, om mee te springen (sprekende gangen zijn dus minder belangrijk). Maar wil wel een leuk springend veulen met voldoende vermogen en techniek, en dat heeft de merrie nu al zeker voldoende, maar wil daar dus zeker geen afbreuk aan doen.
Het veulen mag dus wel koelbloediger en iets gemakkelijker onder het zadel, ook voor de "minder goede" ruiter.
Liefst dus ook een hengst die hoogbeniger fokt, en het veulen zou iets "moderner" mogen zijn dan de merrie.
Ze hadden mij Arko III al aangeraden, maar die z'n dekgeld gaat me net de iets te hoge kant op, zeker wanneer het veulen voor eigen gebruik wordt.
Ook Cicero is me al aangeraden, maar daar ben ik zelf niet zo wild van.
Iemand nog ideetjes?
Als het nodig moest zijn kan ik foto's plaatsen maar vind niet meteen een site om ze snel te uploaden
.
heel bizar 
, blijft ook wel een optie, maar is gewoon geen hengst die mij persoonlijk erg aanspreekt.
Verder vind ik het ook bizar dat het veulen van Acasia zo klein blijft van Calvados Z. Want Acasia is echt goed aan de maat, gisteren op 1.71.5 gemeten, veulen was niet klein met geboorte (dus baarmoeder was groot genoeg voor de 1e keer),en acasia haar volle zussen hebben ook allemaal veulens van rond de 1.70m lopen en zijn zelf ook zo groot. Het is echt een grote stam, dus het is een grote kans dat het van calvados wegkomt. Verder toen ze Campari (het veulen) kwamen schetsen zei die man van zangersheide: nu super groot is hij niet, maar 1vd eerste die toch meer als gemiddeld aan de maat is. (toen was ze een 1-2 maanden oud denk ik) Dus dat zal toch zeggen dat de rest van de veulens ook gemiddeld klein zijn? Maar verder ALLEEN MAAR POSITIEF over calvados z