Hallo iedereen! Ik heb een NRPS pony Jelle, zij is 17 jaar maar nog topfit. Alleen ze is nogal heel erg verschietachtig, en vind springen ook eng. Ik zit er nu over na te denken om haar te laten dekken, hoe denken jullie daarover? En wat vinden jullie van de NRPS Hengst Boy, eat weten jullie van de nakomelingen van hem ( misschien foto's ), of zouden jullie een andere NRPS D pony kiezen? Hopelijk kunnen jullie me helpen
Groetjes Melanie en de hoefjes van Jelle
Laatst bijgewerkt door petraaken op 03-02-09 10:01, in het totaal 2 keer bewerkt Reden:tag toegevoegd.
Er mankeert zeker niks met haar, ze is nog nooit in de 5 jaar ziek geweest dat ik haar heb. Alleen een keertje had ze koliek, maar dat kwam omdat ze stro had gegeten. En nu staat ze voort op schaafsel
als ze schieterig is kun je beter door een rustige nrps laten dekken! en wat is de bouw van je pony? de min en pluspunten wat je bij je veulen wilt hebben?
van wat voor type nrps houd jij zoals, grof gebouwd, de gangen? verbeter punten van je merrie en de punten die wat minder moeten? daar zou ik op gaan zoeken en welke hengst er een beetje bij past ook qua maat enzovoort.
ponyparadijs
Geplaatst: 02-02-09 18:33
Aan deze foto's kan je werkelijk niks zien! Maak een goed stand foto van je merrie! En maak een lijstje van verbeter punten. Er zijn heel veel leuke goede en rustige NRPS hengsten!
Cheetje
Geplaatst: 02-02-09 18:34
ponyparadijs schreef:
Aan deze foto's kan je werkelijk niks zien! Maak een goed stand foto van je merrie! En maak een lijstje van verbeter punten. Er zijn heel veel leuke goede en rustige NRPS hengsten!
Ik ga morgen nieuwe foto’s maken, echte staan foto’s van Jelle. Daarna laat ik mijn moeder ook nog foto’s maken van het rijden (stap, draf, galop ). Ik zou graag willen dat het veulen : - Minder gaat verschieten - Iets betere gangen - Een lief karakter
Oke, ik zou dan de hengsten van du Bois aanraden. Dat zijn allen (ze hebben er 3) fijne brave hengsten waar wel pit in zit. Maar die niet overdreven heet zijn. Deze hengsten verbeteren op de gangen. En de foto's die je net had staan lijken me dat je wel iets meer body zou mogen hebben!
Nee dat weet ik helaas niet, omdat de oude eigenaren geen contact met ons willen. Omdat ik mijn pony thuis heb staan en niet meer op de pension stalling waar ik d;r heb gekocht zeg maar. Dat vind ik erg jammer, voor welke hengst zou jij gaan?
ponyparadijs
Geplaatst: 02-02-09 20:27
Met zo'n merrie zou je dan ook met een gerust hart voor een jongere hengst kunnen gaan.
Ik blijf zeggen dat ik iets meer massa zou willen. En dan zou ik dus of voor Di Caprio du Bois gaan of voor Don Carino
Zeker Di Caprio heeft een hele mooie hals en dat mist je merrie een beetje.
Verder zou ik je aanraden even contact op te nemen met het NRPS. Daar kunnen ze je namelijk ook vertellen hoeveel veulens je merrie heeft gehad. En van welke hengsten deze zijn!
Die 2de vind ik persoonlijk ook erg leuk! En dit is de eerste keer dat ik een pony laat dekken, dus het is allemaal nieuw voor my:$ en daarom vraag ik zo veel..... Weet je misschien nog meer leuke
Op de site van het NRPS staat het hengsten boek on-line. Kijk daar eens in. Maar ga niet alleen maar uit van het plaatje. Vraag jezelf af waar je voor wil fokken? Is het voor jezelf? Of gaat het veulen de verkoop in? Wil je misschien iets groter gaan? Wil je voor een dressuur pony gaan of liever een spring pony?
Ja daar heb ik ook al vaker ingekeken, ik wil namelijk meer dressuur, en later misschien verkopen. KnedoStables de afstammeling is : Hazies x pionier's parola
Boktpony
Geplaatst: 02-02-09 20:46
Ik zou eerst naar het nrps bellen om te vragen van welke hengsten ze veulens heeft gehad. Dan zou je namelijk kunnen nazoeken hoe ze fokt en daar kun je je hengstenkeuze dan weer op uit kiezen.