Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
daffie1986 schreef:Hebben jullie een Groninger/Gelders paard?
Zoja waarom en expres voor gezocht of puur toeval?
Fokken jullie Groningers/Gelderse paarden?
Zoja waarom en waarvoor(sport/recreatie)?
Waarom hebben juliie geen van deze paarden?
Hoe denken jullie over deze paarden in de sport?
Waarom denken jullie dat deze paarden wel/niet ver kunnen komen in de sport?
Waarom zou je altijd/nooit voor deze paarden kiezen?
Kijk voor meer info over deze rassen eens op
)

Ik ben een actief wedstrijdamazone.
daffie1986 schreef:@NatasjaVe Ik ben hier in geinterresserd omdat ik in de toekomst wil gaan fokken met deze beide rassen en ik ben eigenlijk benieuwd hoe de ruiters/amazones er tegen aankijken en hoe de ruiters/amazones van deze paarden denken over hun paarden in de sport en hoe ze presteren in de sport. het gelderse paard is wel degelijk een eigen stamboek, dus een ras gelders is idd type van de KWPN fokkerij
@Ilegra ik ben blij dat jullie beide paarden gebruiken.
)
NatasjavE schreef:En Terlinus en Terlina zijn KWNPers van Groninger komaf die hoog in de sport hebben gepresteerd onder Arnoud Dobber in het springen.

kon ik er al snel niet meer omheen, een Groninger is een keuze voor het leven. Ieder puberpaardenmeisje zou er één moeten hebben, puur therapeutisch

Andere types paarden heb ik ook (in)gereden en kan ik ook zeker waarderen, maar nogmaals: een Groninger is voor het leven. Net als de meeste anderen word ik het gelukkigst van lieve en gezellige mensen en dieren om me heen.
Inmiddels heb ik Gruno beleerd (ook zo leuk: ik heb onderhand ruim tien Groningers 'beleerd', maar dat is een wassen neus: ze zijn zadelmak geboren)
en blijkt hij vele malen looplustiger en actiever dan de meeste WPN`ers en Welshes die ik heb gereden en zoals verwacht heel braaf 
shan schreef:Eigenlijk zouden de Mods eens toe moeten staan dat dit topic of topics van gelijke strekking bij rijtechnisch wordt geplaatst ipv bij F en A.
Het valt mij steeds op dat op FA er alleen fokkers en fokkers/gebruikers komen (logisch ook wel)
Maar niet de doelgroep, de ruiters.
We kunnen natuurlijk gelderse en groningers fokken zoveel als we willen, maar zolang de ruiters nog steeds denken dat dit ouderwetse en lompe paarden zijn, dan raakt men zijn produkten niet kwijt.
Bokt is een prachtig medium om deze paarden in een goed daglicht te stellen maar dan moet men wel de ruiters kunnen bereiken, ik kijk bijv ook niet op de afdeling Welsh of Western.
Elisa2 schreef:Ik denk dat er voor een betere imago wat meer gelderse goed zouden moeten presteren in de sport.De meeste ruiters willen toch een flitsend sportpaard,en dat kan een gelderse best zijn.Maar dan moeten ze inderdaad van het imago van braaf karrepaard af.
daffie1986 schreef:Hebben jullie een Groninger/Gelders paard? Ja, gelders
Zoja waarom en expres voor gezocht of puur toeval? Puur toeval
Fokken jullie Groningers/Gelderse paarden? Nee
Zoja waarom en waarvoor(sport/recreatie)? Beide
Waarom hebben juliie geen van deze paarden? Deze vraag is niet goed denk ik
Hoe denken jullie over deze paarden in de sport? Voorlopig loopt hij negen van de 10 keer vooraan mee met zijn 4 jarige leeftijd, dus wat mij betreft is het een top knol
Waarom denken jullie dat deze paarden wel/niet ver kunnen komen in de sport? Ieder gezond paard kan het Z halen, dus waarom deze paarden neit
Waarom zou je altijd/nooit voor deze paarden kiezen? Ik zou zo weer voor een gelders paard kiezen, hij is rustig betrouwbaar en heeft toch genoeg pit om ook nog eens gek te doen
Ík hou van het type paard (robuust en wat grover van bouw) en het karakter staat me aan. Nuchter en werkwillig. Helemaal mijn type