Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Het was niet om je aan te vallen op je opmerking. De vader is namelijk 1,75 mtr en de merrie is ongeveer 1,65 mtr. De merrie heeft al meerdere veulens gehad voor dat ik haar kreeg en die zitten allemaal rond de 1,70 mtr dus aan hun te zien fokt ze zoiezo groot. Ik heb nu ook gekozen om er een kleinere hengst op te zetten. Ze was ook extreem zwaar bij het hengstveulen dat het echt zielig was om haar zo te zien. debbie80 schreef:ik zou niet weten hoe ik hem klein moet houden, hij was al 1,10 bij de geboorte, hij staat heel zijn leven al op de pavo brok, bij de merrie kreeg hij de pavo podo lac, vanaf het spenen heeft hij de veulenbrok gekregen (pavo podo start) en sinds een maand staat hij op de pavo podo grow, die hij volgens pavo zelfs moet hebben tot hij 30 maanden oud is en dan zijn hooi, hij krijgt verder niks bijgevoerd. Hij staat binnen, mits het weer het toelaat gaat hij een paar uur per dag naar buiten. Vergeet niet dat de vader ook 1,75 mtr is. Dus alles gaat in principe gaat alles zelfs volgens "het boekje".
Citaat:Sorry, een jong paard maar een paar uur per dag naar buiten?!
debbie80 schreef:nu is het zo dat we er eigelijk wel een hele goede kijk op hebben.
debbie80 schreef:hoe kom ik er daadwerkelijk achter of het iets is. Wat is wijsheid...er iemand bij halen die er verstand van heeft, bijv een andere hengstenhouderij, of zijn daar evt bepaalde mensen voor die je kan benaderen om hem een keer te bekijken, enz enz. Ik heb geen flauw idee hoe ik dit aan moet pakken.
flyfly schreef:Blijf met beide benen op de grond staan. Fok hem zelf op dan heb je over 2 jaar een leuk rijpaard. Laat het hengstengebeuren over aan de grote jongens!
De moederlijn is heel belangrijk. Bij jou paard zijn de predikaten pas verderop in de afstamming.
Sjuimpje schreef:flyfly schreef:Blijf met beide benen op de grond staan. Fok hem zelf op dan heb je over 2 jaar een leuk rijpaard. Laat het hengstengebeuren over aan de grote jongens!
De moederlijn is heel belangrijk. Bij jou paard zijn de predikaten pas verderop in de afstamming.
Zoals hij nu wordt opgefokt moet ik dat nog maar zien.
debbie80 schreef:http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=311195
Mocht dit niet werken dan kan je zoeken op dutch dc