Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dianne78 schreef:Super dat ik reacties krijg op mijn bericht. Ik ben zeer zeker trots op alles wat we hebben. Meningen en interesses verschillen per persoon en die respecteer ik ook. Maar ga geen verhalen de wereld in brengen van iets wat je niet weet!
Ook al is het een forum, denk na voordat je iets plaatst!!
Dianne78 schreef:Super dat ik reacties krijg op mijn bericht. Ik ben zeer zeker trots op alles wat we hebben. Meningen en interesses verschillen per persoon en die respecteer ik ook. Maar ga geen verhalen de wereld in brengen van iets wat je niet weet! Gezien de prestaties van de nakomelingen mogen wij terecht zeggen dat het een goede fokmerrie is. Niet zomaar een 'stamboekmerrie' uit een of andere 'B-hengst'. Oordeel niet te snel over een ander, ga uit van feiten en niet van roddels!
Ander voorbeeld: ik heb 2 veulens en een jaarling te koop. Mensen bellen en zeggen ongezien dat ze het te duur vinden. Wij zeggen dan standaard: kom eerst eens kijken en vel dan je oordeel!
Ook al is het een forum, denk na voordat je iets plaatst!!
cara schreef:eerste wat mensen vragen als je een veulen (als ik dat al ooit doe) verkoopt,is of er wel predicaten op de merrie zitten,anders kan het niks zijn,zeggen ze dan aan de telefoon,dat is zo jammer, er zijn al veel goede nakomelingen geboren uit een stamboekmerrie volgens mij.Daar zijn ook al veel discussies over op dit forem en dat is ook oke.
cara schreef:Ik kan me vinden in wat je zegt,ook ik heb een stamboek merrie en ook uit haar worden hele goede veulens geboren en het eerste wat mensen vragen als je een veulen (als ik dat al ooit doe) verkoopt,is of er wel predicaten op de merrie zitten,anders kan het niks zijn,zeggen ze dan aan de telefoon,dat is zo jammer, er zijn al veel goede nakomelingen geboren uit een stamboekmerrie volgens mij.
Dianne78 schreef:Als fokker van Zenon ben ik erg benieuwd wat er over hem wordt geschreven. Wanneer je Zenon googled, kom je hem regelmatig tegen op bokt.nl. Dus daar ben ik ook op gaan lezen. Tot mijn verbazing lees ik dan ook verhalen over de moeder van Zenon. 't Zou maar een "gewone stamboekmerrie" zijn.
Dianne78 schreef:Een predikaatrijke stam geeft geen garantie voor een goed veulen. Ook een Grandprix merrie en een Grandprix hengst geven geen garantie dat je een Grandprix paard fokt!
Heb geen idee hoe ik foto's moet plaatsen, als ik dat heb uitgevogeld plaats ik wat foto's.
sprakeloos schreef:cara schreef:Ik kan me vinden in wat je zegt,ook ik heb een stamboek merrie en ook uit haar worden hele goede veulens geboren en het eerste wat mensen vragen als je een veulen (als ik dat al ooit doe) verkoopt,is of er wel predicaten op de merrie zitten,anders kan het niks zijn,zeggen ze dan aan de telefoon,dat is zo jammer, er zijn al veel goede nakomelingen geboren uit een stamboekmerrie volgens mij.
En er zijn er nog méér geboren uit merries die wel predicaten hebben verdiend...
LDRD schreef:cara schreef:eerste wat mensen vragen als je een veulen (als ik dat al ooit doe) verkoopt,is of er wel predicaten op de merrie zitten,anders kan het niks zijn,zeggen ze dan aan de telefoon,dat is zo jammer, er zijn al veel goede nakomelingen geboren uit een stamboekmerrie volgens mij.Daar zijn ook al veel discussies over op dit forem en dat is ook oke.
Dat zijn de mensen die later spijt als haren op hun hoofd hebben.
tsja sprakeloos schreef:cara schreef:Ik kan me vinden in wat je zegt,ook ik heb een stamboek merrie en ook uit haar worden hele goede veulens geboren en het eerste wat mensen vragen als je een veulen (als ik dat al ooit doe) verkoopt,is of er wel predicaten op de merrie zitten,anders kan het niks zijn,zeggen ze dan aan de telefoon,dat is zo jammer, er zijn al veel goede nakomelingen geboren uit een stamboekmerrie volgens mij.
En er zijn er nog méér geboren uit merries die wel predicaten hebben verdiend...