[AV]showhalsters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wat heb jij over voor een showhalster

Ik vind de bedragen belachelijk hoog. ik zou nooit meer dan € 30,- uitgeven
31 (35%)
Ik vind de bedragen wel hoog, maar als het gebruikte materiaal echt edelmetaal en kristal is, en geen plastic kraaltjes zou ik het er misschien wel voor over hebben
42 (48%)
Ik vind de bedragen heel normaal en heb het geld er voor over
14 (16%)

Totaal aantal stemmen: 87

GreaseMonkey

[AV]showhalsters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 17:11

sinds een tijdje ben ik een beetje aan het rondneuzen in de 'wereld van de showhasters'. Schitterende halsters maar als ik de prijzen zie denk ik *slik* laat maar... ruim € 100,- is heel normaal lijkt, maar is dat ook zo? Wat hebben jullie over voor een showhalster? Maak je keuze en licht toe
Laatst bijgewerkt door Djilna op 28-11-08 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd

Chrissy_

Re: showhalsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:14

Misschien een domme vraag, maar wat is een showhalster Haha!?

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 17:40

Halsters die (voornamelijk bij Arabische volbloeden, maar ook bij veel andere rassen) gebruikt worden bij keuringen en shows. Soms zijn ze van gevlochten wol bezet met kraaltjes en schelpjes, ze zijn er ook als 'kabelhalster', van een staalkabel waar leer omheen zit en vaak zitten er geregen kristallen of zilveren kralen aan enz.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:38

Voor een mooi handgemaakt showhalster van goede kwaliteit hebben wij zelf wel wat voor over(meer dan 30,=). ;)
Zelf hebben wij dit jaar bij Kiki halters (http://www.kikihalters.com/) een mooie handgemaakt halster gekocht voor onze beide dames.

http://img171.imageshack.us/img171/61/c ... ivexl5.jpg

http://img186.imageshack.us/img186/5586 ... 801ry1.jpg

Wij zien een mooie show halster als sieraadstuk voor je paard, waardoor je net even wat meer accent op de uitstraling kan leggen! En voor een mooie sieraadstuk betaal je wat voor. *D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-12-08 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link svp.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 21:27

wow sherif prachtig halster inderdaad!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:35

Ik weet dat de halsters duur zijn, maar heb het er wel voor over. Nu verkoop ik ze zelf, dus is het voor mij makkelijk praten. Dat de showhalsters zo duur zijn, komt voornamelijk doordat ze helemaal handgemaakt zijn en uit de USA of Nieuw Zeeland komen. Zelf vanuit Amerika of Nieuw Zeeland bestellen zou veel duurder uitvallen, vanwege de verzendkosten, invoerrechten, enz.

Hier een paar showhalsters die wij voor onze paardjes hebben.
http://www.xs4all.nl/~qtec/AVS%20Nation ... G_5702.jpg
http://www.ancamor.com/images/roma/4maa ... edah10.jpg
http://www.ancamor.com/images/roma/halter/show1.jpg

Het showhalster wat Maybay Pearl van Natas (sherif) om heeft, hebben wij in een aantal andere kleuren te koop. Zie website.
Laatst bijgewerkt door Djilna op 28-11-08 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's in link svp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 00:22

Tuurlijk het is allemaal duur.
Maar voor kwaliteit betaal je nu eenmaal meer.
Natas je hebt een prachtigen showhalster en het staat op beide dames prachtig Haha! Knipoog

Destiny02 Je hebt ook prachtigen showhalsters en prachtigen parels die ze met veel trots dragen Haha! Knipoog
Ik vindt de showhalsters uit egypte prachtig zo ie zo de handgemaakte Bloos

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:16

Een 'simpel' zwart halstertje kan ik ook appreciëren:

http://i22.photobucket.com/albums/b321/ ... enLoon.jpg

Gaat je paard in showtraining, dan hebben ze daar showhalsters genoeg :D en zullen zij er één uitzoeken welke het beste bij jouw paardje past *D
Maar ze kosten indd veel geld, maar als je het woord "paard" laat vallen kost ALLES veel geld rondom deze hobby !

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:00

Dát "simpele" halster kan mij wel bekoren Isabel. Knipoog Haha!
Maar tja....Siv & Loon zijn toch al een héél mooi duo samen.
En idd paarden kosten nu eenmaal veel geld,maar een mens heeft deze passie of niet.
Eenmaal besmet?? Tja dan hebben we idd veel voor onze hobby/passie over.
Is het niet heerlijk om te shoppen voor "onze" paarden?? Ja
Gezonde hobby hoor....liefde voor de AV is NOOIT slecht!! Afgod

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 14:25

Laatst bijgewerkt door Djilna op 28-11-08 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in link

Youko

Re: [AV]showhalsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:55

Ook ik heb wat meer geld over voor een mooi showhalster. Eigenlijk ben ik zelf op zoek naar een bruin, simpele showhalster die de Polen altijd gebruiken, maar die zijn nergens te verkrijgen. Die sjieke dingen vind ik ook mooi, maar op mijn paard vind ik het niet staan, haar hoofd is te simpel en te 'recht'. Staat mooier bij een Arab met een chic koppie Knipoog.

KooArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 08:07

Youko schreef:
Ook ik heb wat meer geld over voor een mooi showhalster. Eigenlijk ben ik zelf op zoek naar een bruin, simpele showhalster die de Polen altijd gebruiken, maar die zijn nergens te verkrijgen. Die sjieke dingen vind ik ook mooi, maar op mijn paard vind ik het niet staan, haar hoofd is te simpel en te 'recht'. Staat mooier bij een Arab met een chic koppie Knipoog.

Bedoel je die bruine leren 'trainings' halsters? Die heb ik wel te koop zien staan. Volgens mij in de AVS shop van Roma en/of in de shop van Paloma Arabians van Annicka.

Groetjes Nadine

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:28

Ik heb inderdaad simpele bruine showhalsters, ik heb er alleen momenteel geen foto van, en ze staan nog niet op de site. Maar ik ga zo snel mogelijk een foto van het showhalster voor je maken.

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 00:22

De bruine showhalsters zijn nog steeds te verkrijgen. Er is wel een verschil tussen schooling halster en show halster, de schooling is veel dikker en steviger
hieronder afgebeeld
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CEJHXEOO.jpg

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:27

Ik heb het niet over die schoolinghalters, die had ik inderdaad al eens vaker zien staan. Ik zag het wel vaker in de Arabian Horse Times, om de Poolse Arabieren. Dus ze waren echt bedoeld om voor te brengen, en niet voor het trainen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:43

Ik heb voor optie 2 gekozen. Ze zijn volgens mij makkelijk zelf te maken van allerlei stoffen of draden. Zie hier het topic op bokt.
Veel mooie halsters zelf gemaakt en aan materialen echt niet duur.

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:19

Youko schreef:
Ik heb het niet over die schoolinghalters, die had ik inderdaad al eens vaker zien staan. Ik zag het wel vaker in de Arabian Horse Times, om de Poolse Arabieren. Dus ze waren echt bedoeld om voor te brengen, en niet voor het trainen.

Die kan je ook nog steeds kopen.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:21

Youko schreef:

Dit showhalster bedoel je toch? Staat niet zo mooi op Aziza, maar dan heb je een idee, staat veel mooier op een bruin paard. Showhalster is van leer. Ze staan nog niet op de website, dus als iemand vragen heeft, stuur me even een pb'tje of mailtje.

http://www.ancamor.com/leatherhalter.jpg

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:50

Het kost inderdaad wat maar dat geld gaat er echt wel inzitten. Vooral met het verzenden en invoeren vanuit het buitenland. Maar de prijzen zijn voor osmmige mensen die het alleen voor een leuke foto willen gebruiken soms gewoon te hoog. Helemaal omdat je het niet vaak zal gebruiken en dan is het toch wel een investering. Maar ik vind het zeker een sieraad voor je paard en als je een jusit halster kiest bij je paard kan dit het totale beeld ook mooi versterken.

Omdat ik het zelf leuk vind wat aan te freubelen heb ik ook het 1 en ander voor Kiya gemaakt. Vervolgens heb ik reacties gekregen om ook dingen voor andere mensen te maken. Nu weet ik hoe ontzettend veel werk en tijd er in gaat zitten en als je mooi materiaal wilt hebben kost dat nu eenmaal meer. Maar wat ik maak is betaalbaar en misschien meer geschikt voor mensen (zoals ik) die het alleen leuk vinden voor een foto en misschien een (amateur)keuring. En ik hoor ook altijd positieve dingen over de halsters van Charique, ik vind het ook altijd erg mooi wat zij maakt.
Ik knutsel vooral omdat ik het leuk vind zelf iets te maken voor mijn 'huis-tuin en keuken arabier' maar toch blijft het kriebelen om zelf ook eens een keer iets moois te bestellen. Probleem is alleen dat er altijd wel iets mooi is wat je ook weer wilt hebben Knipoog en als je arme student bent en het weinig gebruikt is het niet zo een hele moeilijk keus Haha!

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 00:00

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 00:01

@ Youko. Als ik tekst bij de foto plaats verdwijnt de foto.
Maar bedoel je deze? Zijn nog steeds te koop in Polen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 00:44

Moderatoropmerking:
Foto-verzameltopics zijn niet toegestaan, svp als link plaatsen :)

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 00:49

Arabiansp schreef:
@ Youko. Als ik tekst bij de foto plaats verdwijnt de foto.
Maar bedoel je deze? Zijn nog steeds te koop in Polen.

Hoi! Ja, die bedoel ik! Ik had ook al gehoord dat deze nog wel in Polen te koop zijn, maar eh, best lastig als je daar nauwelijks komt. Al hoop ik volgend jaar eindelijk eens Pride of Poland te kunnen meemaken Knipoog.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:49

Ligt geheel aan de kwaliteit wat aangeboden word.
Ik maak ze zelf ook en weet hoeveel geld en tijd erin gaat zitten. Ze moeten netjes afgewerkt zijn en natuurlijk het allerbelangrijkst veilig zijn Knipoog Je moet van je showhalster wel een beetje van aan kunnen dat als je paard een sprong maakt je halster niet gelijkt breekt.
Als dit alles in orde is dan heb ik er een hoop geld voor over Knipoog

Giraf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 15:57

Weet iemand misschien een (web)winkel waar ze ook zilveren showhalsters verkopen?
Ik kom op Ebay e.d. sites alleen maar gouden showhalsters tegen, ik heb een schimmel arabier en dan vind ik zilver mooier staan dan goud.