Fantastisch zo'n dressuuravond tijdens de KWPN Hengstenkeuring in de Brabanthallen. De terechte winnaar Rousseau in de klasse L en Rubels in de klasse Z waren er. Wat hebben we genoten van deze hengsten.
De clinic van Marlies van Baalen met Idocus, de clinic van IJbrand Chardon en de show van de 'Cabochon trein'waren fantastisch. een noot: jammer dat het paard Pay Bays NL bereden door Jacques Laarakker, zo werd voorgebracht. Het paard kwam niet echt 'uit de verf'. Als slot van de avond, in verband met de afwezigheid van Anky van Grunsven, vijf kuren op muziek die beoordeeld werden door drie gelegenheidsjuryleden : Tineke Bartels, Coby van Baalen en Cees Slings.
De hele avond hebben wij genoten van deze combinaties, totdat de hengst Negro met amazone Anne van Olst in de ring verscheen. Zij liet een Kur op muziek zien waar het paard zeker niet klaar voor is. Wat zij liet zien, was dramatisch. Niet alleen de muziekkeuze, maar bovenal het rijtechnische gedeelte.De kritiek om ons heen op de tribune was niet van de lucht! Moet een jong paard niet worden beschermd? Natuurlijk, ieder paard! Zowel voor amateur-en basisruiters maar, zoals blijkt, ook voor professionele ruiters. Wij zullen volgend jaar wederom genieten van de goede paarden en hopen dat zij worden bereden door de ruiters en amazonesdie deze paarden verdienen.'
Deze brief stond in de recente hoefslag, en wou hem jullie niet onthouden, waarschijnlijk hebben jullie het ook gelezen, maar ik denk dat jullie betere commentaren kunnen leveren dat ik, want ik ben er niet bij geweest die avond..
So let hear it!!