Samsam schreef:Hou op schei uit, we hebben 15 paarden gezien en overal mankeerde wel wat aan Karakter/prijs/exterieur/foto's/gangen Iedereen heeft te melden dat zijn paard super gangen heeft en een fijn karakter. En dan kom je daar en dan is het toch een Draak van een paard, waar ze ook nog goud geld voor vragen.
We hebben ook een leuke 3 jarige stermerrie van democraat gezien die erg leuk was. Mooi paard, goed bewegen, had iets sneller gemogen van achter, maar ja. Kwam ook uit een goede prestatiestam, maar ja die was op de foto niet goed. Maar gelukkig kwamen we sam tegen!!
Is het niveau in nederland van westernpaarden wel hoog genoeg dan? Vaak is het zo dat als een wereldje zo klein is je voor echt wat goeds, naar het buitenland moet!!
Jahoor.........zat goede paarden te vinden. Ook in Belgie en Dld zijn toppers te vinden. Momenteel wordt er goed gefokt, hebben we in Europa goed bloed lopen en is het niveau inmiddels zo hoog, dat amerikanen paarden in europa komen kopen...
.
Voordat ik overstapte op western, heb ik ook nog redelijk wat KWPN- ers bekeken en ben me toen ook al rot geschrokken. Zooooooo moeilijk, er mankeerde altijd wel wat aan die dieren, of ze trokken me gewoon niet aan. Als ik een ander paard zoek moet ik in een keer als een blok voor 'm vallen.........zo is het ook met de twee merries van mij gebeurd! De bonte stond op stal, werd eruit gehaald en er vloog een mega- vonk over......de bruine zag ik in een beginnerslesje lopen en weeeeeeeer die vonk, helemaal boffen toen bleek dat ze ook nog eens top- papieren had. Die veulens stolen tijdens de geboorte al mijn hart, mijn moederhart.....
. En toch gaat er morgen eentje weg (tweejarige hengst), naar een plek waar ik heeeeel blij mee ben........
......