[H]welke hengst voor mijn jazz x balzflug merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sibade

[H]welke hengst voor mijn jazz x balzflug merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 20:51

Ik heb een merrie, vos, jazz x balzflug. 173 m groot, redelijk rank, mag van mij wat voller paard worden. Vlug paard, wel eerlijk maar mag iets eenvoudiger te rijden zijn. (Ja, ik word een dagje ouder en dan heb je dat. Tong uitsteken ) Merrie heeft een normale stap en draf en een sterke galop. Braaf paard edoch enigszins sensibel. Wie oh wie weet een leuke hengst? Ik fok het veulen overigens voor mezelf. Mag een iets laconieker paard worden, ook niet teveel maat. (Zeker niet groter, liever iets kleiner) Party!! Party!! Party!!
Laatst bijgewerkt door petraaken op 01-10-08 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd.

essiesilly

Re: welke hengst voor mijn jazz x balzflug merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 21:01

MAESTRO!! Hyper! heeft body, front en is 1.67 ong.. niet heel groot dus.
is btw een contango www.stalbelvedere.nl vind je meer info.. de veulens van dit jaar (eerste) waren erg goed met een super karakter! wat hij overigens zelf ook heeft
en ik denk dat hij juist heel goed op een 'jazz type' zou passen

Sibade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 21:09

Bedankt Essiesilly ! Ik ga meteen kijken... Pling

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 22:41

Alleen jammer dat essie vind dat meastro op alles past Verward

ts misschien kun je beter even de charter door lezen Lachen Dan zie je precies hoe je het beste (en hopelijk) meest passende advies kunt krijgen Lachen Foto's bijv.

petraaken

Re: [H]welke hengst voor mijn jazz x balzflug merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:35

Sibade schreef:
Ik heb een merrie, vos, jazz x balzflug. 173 m groot, redelijk rank, mag van mij wat voller paard worden. Vlug paard, wel eerlijk maar mag iets eenvoudiger te rijden zijn. (Ja, ik word een dagje ouder en dan heb je dat. Tong uitsteken ) Merrie heeft een normale stap en draf en een sterke galop. Braaf paard edoch enigszins sensibel. Wie oh wie weet een leuke hengst? Ik fok het veulen overigens voor mezelf. Mag een iets laconieker paard worden, ook niet teveel maat. (Zeker niet groter, liever iets kleiner) Party!! Party!! Party!!

Moderatoropmerking:
Graag nog een GOEDE standfoto en bewegingsfoto of filmpje

Sibade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 09:10

Ik weet niet precies hoe ik foto's hierop moet zetten. Misschien wil je de volgende site even bekijken: http://www.witnie.nl Filmpje laden duurt even. De foto's kun je meteen zien. Alvast bedankt voor de genomen moeite. Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:40

Merrie ziet er onder het zadel niet uit als 1.73, ik denk dat Meastro een goede keuze is ook ivm de karakters van de hengsten die ervoor zitten.

Heb je een meer uitgebreidde pedigree, ik kan me nauwelijks voorstellen dat een Jazz x Balzflug braaf is Knipoog

Sibade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 14:01

Ze echt heel braaf. Al drie keer op concours geweest, geen stap verkeerd! Alle proeven bovenin gelopen. (Weliswaar b proefjes hoor) Ze is wel wakker en vlug maar zet geen pas verkeerd, zeker niet gemeen. Ook niet heet. Ik ben geen tenger typje dus ik mag eigenlijk die maat wel hebben maar ik vind het zo'n klim elke keer. Ik heb ook een Cocktail van 167 en dat vind ik een heel verschil hoor. Ook met rijden. Ik zal effe haar papier opzoeken. Tong uitsteken

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:30

Sammie schreef:
Alleen jammer dat essie vind dat meastro op alles past Verward

ts misschien kun je beter even de charter door lezen Lachen Dan zie je precies hoe je het beste (en hopelijk) meest passende advies kunt krijgen Lachen Foto's bijv.

ja een beetje jammer dat je zelf geen beter advies hebt he...
waarom denk je dat maestro hier een stom idee op is? de merrie heeft een goede rug als ik het zo kan zien en qua heel het type kan ze het zeker hebben,(mag idd meer massa nou dat geeftie en anders geeft contango het wel) dus zo dom is het niet hoor sammie :S:S
dus kom maar op met je (altijd betere) advies...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:18

Nagelbijten / Gniffelen

Ik merk enkel op dat je overal met meastro aankomt. Ik zeg niks over dat dit een foutief advies zal zijn.
Maar ik vind het dan toch wel weer knap dat je zonder foto's al weet dat deze merrie een goede rug heeft.

Maar ik vind het dan weer wel een compliment dat je mijn advies altijd beter vindt Haha! Haha! Haha!

prado

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:14

Ik zou voor de hengst Negro gaan.
Ik heb al heel wat nakomelingen van deze hengst gereden en ze zijn stuk voor stuk ontzettend braaf en willen graag voor je werken.
Hij fokt over het algemeen niet groot, maar dat is juist wat je wilt.
Verder heeft hij zijn kleur mee en uit de combinatie Negro en Jazz heb ik al veel fijne paarden gezien.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:16

Negro lijkt me ook een hele goede goede keuze voor deze merrie!

Wel grappig Essie dat je Maestro aandraagt voor zowel diegene die kleiner wil fokken als diegene die juist groter wil fokken.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:49

Ik ben erg benieuwd naar de verdere afstamming, het paard komt me bekend voor Lachen

Sibade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 13:03

Wat vinden jullie van Sandro Hit? (Of zeg ik nu iets heel geks?) Tong uitsteken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:04

Ligt eraan waarom jij hem wil gebruiken Lachen

En of je geld teveel hebt Huilen van het lachen

Sibade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 13:20

Ik zie zoveel mooie en goed bewegende nakomelingen die veelal wat meer postuur hebben dan mijn merrie. Pling

Sibade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 13:29

En Rubiquil vind ik ook een optie.... Ja

Sibade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 13:34

Ik heb me laten vertellen dat daar hele nuchtere paarden uit voort komen. Mijn merrie is heel braaf maar ik wil er niet een te bloederig type van maken. Ik ben maar een amateur en wil het leuk houden voor mezelf.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 15:28

Sibade schreef:
Wat vinden jullie van Sandro Hit? (Of zeg ik nu iets heel geks?) Tong uitsteken

Sandro Hit verfijnt enorm en in combinatie met Jazz niet zo'n goed idee denk ik. Denk dat je dan een iel paard krijgt. Sandro hit combineert het best met merries uit een stam die veel bot en breed staat op de benen.

Sibade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 21:13

Dan is dat idd geen goed plan. Mijn merrie is al iel genoeg. Heb je nog een suggestie Petraaken? Negro zoals eerder vermeld?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:16

De Negro's die ik heb gezien waren ook al behoorlijk verfijnde paarden en ik durf niet zo goed zeggen of hij bij een Jazz x Balzflug past. Ferro x Jazz x Balzflug is qua karakter misschien ook niet zo'n goed idee. De meeste Ferro's die ik zag waren vaak zenuwachtige paarden. Qua Karakter past Rubiquil wel bij dat bloed maar een Dreamcatcher zou ook niet mis staan. Zeker niet met de Donnerhall lijn erachter.

Pantharei7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 23:29

Een beetje offtopic, maar ik heb ook een jazz x balzflug merrie. Alleen zij is heel klein gebleven, maar 1.60.. ook een hartstikke lief paard trouwens, alleen een beetje eenkennig en sensibel.

Sibade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 08:02

Hey, wat ontzettend leuk! Haha! Lijkt ze op die van mij? (www.witnie.nl) En heb jij weleens gefokt met deze merrie?

Sibade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 08:04

Kan je een foto plaatsen? Ik ben wel erg benieuwd naar haar. Clown

Pantharei7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:03

Ik zal zo eens even foto's gaan zoeken en kijken of ik die kan uploaden! Haha!
Maar mijn merrie is bruin met zwarte beentjes. En heel rank, maar dat is die van jou ook wel geloof ik toch?
Jammer genoeg is ze nu uit haar spieren door een peesblessure en nu is ze echt heel ieletjes.
Veulentjes fokken heb ik geen verstand van dus dat doe ik voorlopig ook maar niet. Clown
Ze is trouwens 5 jaar oud en die van jou? Echt heel leuk een paard met dezelfde afstamming!

Ik ben ook wel benieuwd naar bepaalde karaktertrekjes. Die van mij is echt heel lief hoor, maar wel wat vreemde dingen. Zo kunnen er dus geen vreemden op rijden (wat echt vervelend is) dan gaat ze compleet over de zeik. en als ze ergens over in paniek is is ze wel erg paniekerig.. Gelukkig wordt dat minder.
Verder is ze eigenlijk superbraaf. Ze heeft nu een peesblessure en ik ben aan het opbouwenn. Ik kon na 7 weken gewoon opstappen en langs een 60 km weg lopen Haha!