[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jodym

Berichten: 4935
Geregistreerd: 19-11-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:40

Vervelend dat het zo gaat met Betsy!
Zou voorlopig even in de bak blijven om weer een fijn gevoel op te bouwen met rijden :)

Rij zelf ook ong 1x per week op een pony van stal (kom beetje tijd tekort).
Maar die pony gaat er in de buitenbak zelfs met mij vandoor waardoor ik ook heel gespannen erop zit.
Rij nu tijdelijk even in de binnenbak, daar is ie braaf.

Kimley

Berichten: 9147
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 07:07

Echt vervelend dat het zo gaat met betsy..
De les ging opzich wel goed, we moesten even wennen aan het nieuwe hoofdstel maar er zaten hele fijne momenten tussen :D
Galop is nog een dingetje maar dat komt vanzelf ook goed, we hadden wat last van de warmte :)

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:04

kimley; fijn dat je les zo goed ging, moeilijke galop is volgens mij ook wel beetje een tinker ding..

hier gaat alles zijn gangetje, druk met de paardjes van het werk.
Indy mag vrijdag weer mee op ch, en 28 mei komt de zadelpasser voor haar omdat ze behoorlijk is uitgezwaard en het zadel niet meer helemaal lekker ligt. verder lekker aan het lessen met haar, mijn instructrice is iedere keer weer verbaasd door haar power en truccendoos.

daarnaast een corrigeerProjectje, diertje kwam met heel veel spanning/ ril en schieterig. nu een maand later kan ik opstappen en stappen en draven in de ontspanning zowel in de bak als buiten.. vandaag maar eens bezig met galop

en nog een groot jong (5) exemplaar, wat vooral moet leren te gaan dragen en ontspannen op eigen benen rond lopen i.p.v stuwen en als een giraffe rondlopen.


en dan staat mijn eigen 4 jarige er nog beetje tijd tekort, heb haar in december beleerd en ze staat vooral vakantie te vieren in de wei. Kan ze mooi groeien.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:17

Jodym spanning is echt vervelend. Ik heb morgen weer les. Denk dat ik vandaag niet op haar ga rijden. Misschien even wandelen ofzo.

Kimley: fijn dat je les goed ging. Galop vind Betsy ook wel lastig, gaat vooral hard.

Robbie88 goed bezig, succes alavst met je ch

Je corriceerprojectje is typisch Betsy, zij is heel gespannen met rijden, heel schieterig als je maar een beetje je been aanlegd en daardoor ook rillerig.

Shelly vergat ik oeps, wat stoer B tussen de paarden. Mijn fjord kon de afstanden niet aan.

30 mei komt de osteopaat voor Betsy.

Jodym

Berichten: 4935
Geregistreerd: 19-11-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 09:37

@robbie, wel knap in een maand tijd pony van rillerig naar relaxt! Fijn!

Mandyy

Berichten: 30488
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:20

Wat vervelend van Betsy.

Shelly, netjes! Gefeliciteerd. Leuke foto's ook!

Kimley, het was ook echt warm gisteren!

Wij gaan vanavond alvast afscheidsfoto's maken van Mac.

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 12:59

jodym: ja hij pakt het wel goed op, maar we zijn er nog niet.. zadelen en poetsen is nog steeds heel spannend. dus alles nog met veel rust, vandaag wel zelf alleen op kunnen stappen, en hij ontspant steeds sneller..
in het begin schoot hij direct aan, nu loopt hij nog met aangeknepen staartje weg, maar ontspant met een paar minuutjes, mooi met een langere teugel, lichte aanleuning en op eigen benen

Zo'n paard gaat ook pas weg of het werk in als ze nergens meer van opkijken, en dat wil hier mooi want bedrijf is naast een lonnwerkers en vrachtwagenbedrijf. verder kan je er boven op zitten als een vliegtuig vlinder en gaan klappen .. zit er soms echt als een malloot op.


Ook nog half uur bezig geweest om mijn 4 jarige te wassen .. zet ik hem in de wei gaat ie direct in het zwarte zand liggen :(

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 15:31

Joyce, fijn dat de osteo al vrij snel kan. Zadel had je al na laten kijken. Goed bezig. Nu kan je dingen gaan afstrepen. Hoop een beetje voor je dat er iets uitkomt, dan kan je daar aan gaan werken. Nog even afwachten. En tot die tijd proberen te genieten van elkaar. Misschien lekker grondwerk gaan doen. Rechtrichten enz. Erg leuk om te doen. Ook goed voor de vertrouwens band en respect op te bouwen.

Wat is iedereen weer leuk met de paarden bezig.

Storm heeft afgelopen vrijdag sinds lange tijd weer eens in de kar gelopen. Hij deed het super. Na 2km begon hij langzamer te lopen en leek of hij het erg zwaar had. Wilde eigenlijk niet meer draven. Raar!! Dus kar stil gezet en ik even bij mijn vriend gaan kijken. Hij stond zo erg te pompen dat zelfs de kar meeschudden. Blijkt dat de voorrem erop was gelopen. Wat waren we blij dat we hem goed kennen en dus al snel in de gaten hadden dat er iets niet klopte. Mijn vader zou normaal de zweep gepakt hebben, maar Storm wil altijd voor ons werken. We hebben de remleidingen kapot getrokken en hebben de korste weg over de harde weg naar huis gepakt. Daar Storm super verwent en lekker geknuffeld. Wat een kanjer. Zo braaf blijven en zo je best doen. Zaterdag ben ik hem gaan longeren. Hij was wel wat stijf aan 1 kant. Maandag was dat iets beter maar nog niet helemaal los. Morgen nog even met mijn lesgeefster aan werken.

Jodym

Berichten: 4935
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:34

Oh lieve storm, wat een topper <3 fijn om je paard zo goed te kennen!

Ook handig zon vrachtwagen bedrijf naast je! Goede oefening.

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 16:53

wat vervelend dat het zo stoep loopt door spanning hopelijk vinden jullie een manier om er samen mee te dealen

fijn dat je les goed ging kimley galop heeft bij mira ook lang geduurd voor de knop er goed op zat. linksom veel over springen en voorheen gewoon heel hard gaan.

springen is ooit nog mijn droom maar eerst de basis er goed in.

marieke: die van mij loopt met een eczeem deken (nu nog een gewone beetje model rambo met klittenbandjes bij de hals en gaten voor de oren en strak als het echt warm is een wat dunnere met zebra print met een dichte hals) deze blijven trouwens super goed zitten :P alleen ik snap als je dat niet nodig hebt je liever een gewone vliegendeken hebt.

sterkte vanavond mandy maar vooral ook heel veel plezier :D

ahh knappe storm wel fijn dat die het zelf ook wel een soort van aangeeft en dat jij het gelijk ziet dat er iets niet klopt.

gister met Mira voor het eerst sinds tijden weer buiten geweest. Ze staan inmiddels van s ochtends vroeg tot s avonds laat op het land. In de nacht nog even op de paddock denk nog een paar dagen tot het gras mooi kort genoeg is.
merk het wel gelijk dat ze rustiger is met alles. kijken blijft ze wel doen (maar dat mag ik eb liever kijken en niks doen dan niet kijken en continu wegschieten :P ) maar verder wel super braaf laatste stukje zelfs op een wat langere teugel kunnen stappen. Raakte nu ook niet in paniek als vriendlief verder dan 2 meter bij haar vandaan was. Dus ik ben weer blij baasje met een klein beetje vertrouwen terug. (zijn wel nog in vol ornaat gegaan borsttuig erop rijd ik al heel lang niet meer mee maar mw heeft bewezen nog steeds kop de lucht in de kunnen gooien dus dacht voor de zekerheid )

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 17:24

Gaaf Ellen. En zeker buiten rijden met de dingen die jou zekerheid geven. Snap dat je trots bent. Voelt zo goed dan.

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:53

vandaag weer in de bak aan de slag geweest. Wilde me hoofd even op iets anders zetten dan ''mogelijk gaat ze gek doen '' stalgenootje had voor zichzelf een hindernisje neer gezet dus ik dacht waarom ook niet. Spring zadel erop en gaan met die banaan. Eerst keer tussen de staanders door vond ze toch wel heel erg spannend maar daarna iedere keer met oortjes erop naar voor toe op de hindernis af zelfs zo dat ik haar moest afremmen.

Mandyy

Berichten: 30488
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:53

Wat fijn! Ik vind springen ook echt zo leuk!

Foto's van dinsdag zijn zo gaaf. Zal binnenkort plaatsen als ik meer heb.

Heb wel deze foto's toegestuurd gekregen deze week. <3

Afbeelding
Afbeelding

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:05

haha super leuk ellen! spring topper in de dop!

Lieve fotos mandy <3

Hier alles rustig. Xaf had deze week lekker vrij, want was zelf zooo druk met school. Maar goede nieuws is dat ik mijn onderzoek presentatie heb gehaald met een goed, mijn laatste examen op school heb gehaald en mijn eind evaluatie op stage. Dus super blij! alleen nog het eindgesprek en dan mag ik mij verpleegkundige noemen :D.

Vandaag Xaf dus weer opgepakt. Lekker gereden! Hij gaat zo vooruit. Waar we eerst aan het vechten waren, gaat het nu echt bijna vanzelf qua impuls. Hij zweette en ik niet zo moet het :'). Stukken contra galop geoefend en dit valt me echt helemaal niet tegen. Daarnaast zelf aan het oefenen met doorzitten, vind t super lastig op hem haha.

Mandyy

Berichten: 30488
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:07

Oeh dan ben je er bijna! Goed bezig!

Zit hij niet lekker?

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:08

Geen idee of het aan mij ligt hoor, ik vind t echt heel lastig om op hem te zitten.

Mandyy

Berichten: 30488
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:17

Ik kan het niet laten om toch al wat te laten zien. <3

Afbeelding

Afbeelding

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:36

oeh wat een knappie, vind zijn hoofd echt prachtig :)
shelly, als de impuls en aanleuning in orde is kan je vast steeds beter zitten, buikspieren trainen :P

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:52

Bedankt iedereen, die mij of een pb heeft gedaan of hier heeft gereageerd.
Ik vind dit zo enorm lastig, want heb het alleen met haar. Ik wil haar straks in de bak rijden, maar ik kijk er zo tegenop. Ik heb haar al een week niet gereden, we zouden woensdag les hebben, maar er is hier in de omgeving Rhino, dus heb het afgezegd om geen risico te lopen. Hopelijk is het rhino snel onder controle en weg, want het echt les nodig.

Jane: Wat fijn om je paard zo te kennen, dat was werken voor hem

Ellen wat een goede ervaring zeg :D fijn dat het beter gaat. Ik zit ook zelf te bedenken waar Betsy haar gedrag vandaan komt, komt het door het bit of door dat ze ergens vast zit of misschien door al dat gras dat ze nu ook krijgt. En heerlijk gesprongen wat goed :D

Mandy: leuke foto's door dat hek heen. En met die bloemen <3 echt prachtig

Shelly: gefeliciteerd met het halen van je opleiding *\o/*
En Super dat het rijden met Xaffier zoveel beter gaat.
doorzitten komt ook wel goed.

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 14:01

Shelly: is echt super fijn als je klaar bent ik ken het euvel vorig jaar januari ook mijn diploma gehaald verzorgende IG zo blij dat dat klaar is.

mandy wat een onwijs gave foto's

joyce: soms is het ook lastig om te weten wat het is.

Vandaag weer ouderwets heerlijk gereden. De 1e 5 min was spookie maar daarna dood braaf ne super ontspannen

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:09

eindelijk me laarzen terug. er is een stuk van de bolling van de kuit afgehaald en nu zitten ze super. Kunnen we eindelijk weer lekker met laarzen rijden i.p.v. met alleen schoenen.

hoe ze eerst waren/zaten
Afbeelding
Afbeelding

Hoe ze nu zijn
Afbeelding
Afbeelding

stuk wat eraf is
Afbeelding

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:33

Wat een stilte hier!

Sluiten nu beter aan de laarzen idd Ellen.

Wat een warme dagen hè? Ik heb gisteren avond gereden maar Xaf was al snel echt goed bezweet, dus niet vol op getraind maar kort en krachtig. Vanmorgen was het ook al snel weer was dus alleen stap training gedaan. Denk dat hij de komende 2 dagen stil staat omdat het hier boven de 30 graden wordt.

Afbeelding
Gister na het trainen

Afbeelding
Lekker centenbakkie :')

Ohja en ik heb deze mooie foto besteld <3
Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30488
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:54

Het is echt de gehele dag warm. Erg lastig met paarden. :=
Leuke foto's!

Wij hebben vandaag de afscheidsfotos gemaakt.. :D |(

Kimley

Berichten: 9147
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:38

Hier vooral veel drukte! Wij rijden lekker verder en over het algemeen gaat dat erg lekker :D

Gisteren naar equitana in Duitsland geweest. Hier mijn eskadron verslaving weer kunnen stillen voor een tijdje <3
Vandaag de eerste nieuwe gepast en hij staat super leuk!
Ook sinds kort een nieuw hoofdstel wat ons ook goed bevalt :D

Inderdaad erg erg warm, hier nu onweer en regen waardoor het heerlijk afkoelt.

Afbeelding

Afbeelding

He jammer mandy, mooi geworden ?

Mandyy

Berichten: 30488
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 18:44

Leuke aankopen! Van de andere ook foto's showen nog hè?

Ja! :j
Heb ze op camera gezien en 1 ontvangen nu.