[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:04

Zal vanavond even weer op iedereen reageren zit op mobiel, dan vind ik het niet handig haha.

Maar goed. Woensdag met de les en dinsdag een stap ritje ging het zo goed weer. Gisteren met mijn moeder buiten gereden. Ze begon gespannen, daarna ontspannen en kon ik lekker ontspannen een drafje doen, mijn moeder bleef achter mij. We moesten langs het water en er kwam een boot aan, dus even stappen. Daarna dacht ik gaan we naar huis, maar mijn moeder wou een groter rondje. Dus weer spanning. Zelfs zo erg dat als ik even stil was en begon te praten ze schrok. En daarna kwam ze met 4 benen tegelijk de lucht in. Ik was totaal niet bang ervoor, vorige keer wel. Daarna weer langs de weg en telkens als ik de berm in ging steeds eruit springen. Later echt mij lanceren. Daarna bleef ze gespannen.

Ik heb geen idee waarom ze dit deed. Ik weet waarschijnlijk zeker dat ik haar niet meeneem naar de veluwe. Eerst maar eens normaal op buitenrit kunnen.

Maar snap niet waarom de les en een stapritje goed ging en gisteren weer helemaal mis. Oke met de les luister ik naar de instructrice

Kimley

Berichten: 9148
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:33

Hier staan ze van sochtends 9 tot savonds 8/9 op het land :) Heerlijk voor ze !
Ik ben er denk ik achter waar de bulten van zijn.. ik denk dat ze een allergische reactie van muggen heeft want ze zit er nu van top tot teen onder.. allemaal bulten :(:)
Haar buik lijkt wel bubbeltjes plastic :(
Ze heeft er verder geen last van en ik heb haar gisteren dan ook gewoon gereden.

Dus nu flink insprayen en een vliegendeken om.. mocht dit niet genoeg werken krijgt ze een eczeemdeken :\

Afbeelding


Leuke foto van splash!
Jammer dat het zo ging joyce..

Mandyy

Berichten: 30490
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 13:59

Wat is Eppleby?

Leuke foto's.
Hopelijk idd een reactie op de muggen.
Bult van Mac is helemaal gezakt en hangt nu tussen zn benen.

Heb net heerlijk zonder zadel op hem gestapt.
Genieten nu het nog kan!

Jace

Berichten: 160
Geregistreerd: 13-12-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:43

Appleby lijkt mij zo gaaf, dat wil ik echt ook een x doen.. ik hoop dat we foto’s mogen zien ! Heel veel plezier !

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 20:29

Nientsje schreef:
Stiekem is Feike een dressuurknollie <3
[ [url=m/9i2X22.jpg]Afbeelding[/url] ]

We moeten nog zoveel leren en verbeteren. Maar we gaan echt de goede kant op nu. We beginnen elkaar weer te begrijpen. En Feike wil steeds meer een steeds harder werken. Wat ben ik toch trots op hem :+:


Knappe Feike, jullie komen er wel.

Jace schreef:
[ [url=m/AxzbGw.png]Afbeelding[/url] ]

Dit is king.
Ik weet niet of ik hem al had voorgesteld in dit topic, ik lees mee en bewonder jullie mooie tinkers.. gisteren naar de plas geweest, zo soft als hij is, mijn mini van 80 cm is hem de baas, zo dapper is hij dat hij gewoon het water in gaat !
Trots op mijn softie !

[ [url=m/M0xTJq.png]Afbeelding[/url] ]


Wat een knapperd, lekker afkoelen

Kimley schreef:
De foto's van dit weekend staan in een eigen topic <3

[ITP] Doe eens gek, gooi je haar los! Bonte Mousey in the picture!


Super mooie foto's ze is echt mooi <3

Ellen1983 schreef:
Lekker gepoetst vandaag, en staart volledig uitgeborsteld, mijn knappe Henry <3 :

[ [url=m/pghLGN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZQqJHY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Om vervolgens te rollen (gelukkig is het droog) :

[ [url=m/LzuJwQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TTqHoc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooie dikke staart en altijd lekker rollen na het poetsen !


Kimley: Fijn dat de bult wat wegtrekt

dianalamboo: Ik ga niet naar Appleby

Marieke: Fijn dat je nu een passend zadel hebt :)
Nu lekker rijden!

Hier de paarden ook lekker op het land, misschien ook haar gedrag?

@ Kimley
Hopelijk werkt het,

@ Mandy, inderdaad nog lekker genieten!

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:19

ik ben weer aanwezig :D nachtdiensten achte de rug en nog een hele drukke week.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 12:27

Welkom terug :D.

Vanavond weer zelfde rondje, ben aan de ene kant bang dat ze het weer doet, ook geen idee wat ik eraan moet doen als ze het gaat doen.

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:01

Dit klinkt heel stom, maar zorgen dat jij geen spanning meer hebt.
Denk dat het bij haar dan ook een stuk minder is, maar vraag me niet hoe je die spanning dan kwijt raakt hoor O:)

Hier vanmorgen alweer fijn gereden, we ontspannen steeds meer samen (oftewel ik).
Afbeelding

Daarna de konten weer op het land gezet.
Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:06

Ja iedereen zegt loslaten, zelf ontspannen. Maar is makkelijker gezegd dan gedaan. Als ik bang ben de controle te verliezen als ze iets harder gaat.

Lekker ga zo de fjord van mijn moeder even rijden. Fijn dat jij de ontspanning vind. Lekker op het land.

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 13:47

Ik snap je helemaal hoor, ik ben ook altijd erg snel bang om de controle te verliezen en moet ook veel meer leren om los te laten.
Echt een lastig probleem.

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:00

lekker op het land mira staat ook lekker buiten

Ben blij dat ik vandaag niet heb gereden mw heeft de dubbele salto's flikflaks en handstanden weer geoefend. ze ging helemaal los.

Morgen gaat me verzorster weer lekker rijden ik kan nog niet echt veel met me rug stappen ging van de week gelukkig goed dus even rustig opbouwen maar

ja het is soms heel lastig om die spanning los te laten ik herken het.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-18 15:30

Ik heb het ook alleen met Betsy dat vind ik zo raar. Net op mijn moeders fjord gereden even oud als Betsy. En waar ik bijna nooit op rijd.

Daar ga ik gewoon zonder zadel door de bak, met totaal geen spanning/angst. Terwijl ze echt de hele tijd het bit aan het vastpakken is.

Gelukkig bokt ze nooit, nouja dat was gisteren wel, ze sprong zeg maar uit de berm.

Nu staat ze ook als een mak lammetje naast mij <3 ik wou dat ze konden praten, gewoon vertellen wat haar dwarszit met rijden.

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 15:32

Gebruiken jullie ook vliegendekens? Zo ja welke?

Hier vandaag de paarden allemaal maar weer een vliegendeken om gedaan. De vliegen zijn alweer behoorlijk vervelend.
Eef voor het eerst een vliegendeken om, ze vond het allemaal een beetje spannend.
Er was ook wat onrust in de groep toen ik ze weer buiten had gezet, maar ze weten allemaal hun plek weer ;)

Vind deze alleen niet echt lekker zitten, ze trekken wat naar achter.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:15

Ik gebruik in de zomer alleen een uitrijvliegendeken als het dazen zijn. Voor Betsy heeft er dan meer last van dan mijn fjorden. Ik heb dan een zebradeken.

Met Betsy en mij gaat het weer veel slechter. Wou zaterdag dus hetzelfde rondje doen als donderdag wat dus compleet mis ging
Citaat:
Maar goed. Woensdag met de les en dinsdag een stap ritje ging het zo goed weer. Gisteren met mijn moeder buiten gereden. Ze begon gespannen, daarna ontspannen en kon ik lekker ontspannen een drafje doen, mijn moeder bleef achter mij. We moesten langs het water en er kwam een boot aan, dus even stappen. Daarna dacht ik gaan we naar huis, maar mijn moeder wou een groter rondje. Dus weer spanning. Zelfs zo erg dat als ik even stil was en begon te praten ze schrok. En daarna kwam ze met 4 benen tegelijk de lucht in. Ik was totaal niet bang ervoor, vorige keer wel. Daarna weer langs de weg en telkens als ik de berm in ging steeds eruit springen. Later echt mij lanceren. Daarna bleef ze gespannen.


Zaterdag halverwege weer terug gegaan, ze bleef gespannen (hartslag van 130 in stap) dribbelen. Dat ik het niet vertrouwde. We gingen terug, wel met een andere weg, en ben afgestapt (hartslag van 100 ongeveer.) Na een tijdje er weer op en goed inademen door mijn neus en uit door de mond (hartslag naar benenden tussen de 84 en de 110. Toen gingen we een bosje in, de terug weg naar stal. Daar begon zij weer te spannen en te dribbelen, paar heupels omhoog. Dus weer hartslag naar de 130 en steigeren, ben er meteen afgesprongen en haar flink op der donder gegeven, waardoor ze weer omhoog kwam. Toen heeft mijn moeder der overgenomen aan de hand en hartslag ging naar normale waarde voor stap. We waren op stal en ik wou nog even in de bak rijden, hartslag voor ik opgestapt was rond de 60. Toen ik ging stappen hup naar de 130. Mijn moeder er maar even op, ze vond het best spannend, Betsy is heel anders dan haar fjorden, maar hartslag 110.

Als ik nu aan rijden met Betsy denk, en dat word voorlopig in de bak, denk ik alleen maar dat ze straks ook gaat steigeren in de bak. Ik heb geen idee waarom ze zo doet -O-
En waarom ik zoveel spanning op haar heb, terwijl ik zaterdagmiddag op de fjord van mijn moeder zonder zadel door de bak ben gegaan( zelfde leeftijd als Betsy)

Sorry voor deze post, maar moest het ergens kwijt.
Kwam ook 2 liedjes tegen wat precies bij ons past
Namelijk lights and shadows van Ogne
Vooral dit stukje
And not give up but walk that road
That everybody goes
Through lights and shadows


En Only teardrops van Emmelie de forest
How many times can we win and lose?
How many times can we break the rules between us?
Only teardrops
How many times do we have to fight?
How many times till we get it right between us?
Only teardrops



Afbeelding

Afbeelding

Vriendin heeft aangeboden ook eens op Betsy naar buiten te gaan, kijken wat ze bij haar doet

paddraigh
Berichten: 3696
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:37

JoycexEnya schreef:
Ik gebruik in de zomer alleen een uitrijvliegendeken als het dazen zijn. Voor Betsy heeft er dan meer last van dan mijn fjorden. Ik heb dan een zebradeken.

Met Betsy en mij gaat het weer veel slechter. Wou zaterdag dus hetzelfde rondje doen als donderdag wat dus compleet mis ging
Citaat:
Maar goed. Woensdag met de les en dinsdag een stap ritje ging het zo goed weer. Gisteren met mijn moeder buiten gereden. Ze begon gespannen, daarna ontspannen en kon ik lekker ontspannen een drafje doen, mijn moeder bleef achter mij. We moesten langs het water en er kwam een boot aan, dus even stappen. Daarna dacht ik gaan we naar huis, maar mijn moeder wou een groter rondje. Dus weer spanning. Zelfs zo erg dat als ik even stil was en begon te praten ze schrok. En daarna kwam ze met 4 benen tegelijk de lucht in. Ik was totaal niet bang ervoor, vorige keer wel. Daarna weer langs de weg en telkens als ik de berm in ging steeds eruit springen. Later echt mij lanceren. Daarna bleef ze gespannen.


Zaterdag halverwege weer terug gegaan, ze bleef gespannen (hartslag van 130 in stap) dribbelen. Dat ik het niet vertrouwde. We gingen terug, wel met een andere weg, en ben afgestapt (hartslag van 100 ongeveer.) Na een tijdje er weer op en goed inademen door mijn neus en uit door de mond (hartslag naar benenden tussen de 84 en de 110. Toen gingen we een bosje in, de terug weg naar stal. Daar begon zij weer te spannen en te dribbelen, paar heupels omhoog. Dus weer hartslag naar de 130 en steigeren, ben er meteen afgesprongen en haar flink op der donder gegeven, waardoor ze weer omhoog kwam. Toen heeft mijn moeder der overgenomen aan de hand en hartslag ging naar normale waarde voor stap. We waren op stal en ik wou nog even in de bak rijden, hartslag voor ik opgestapt was rond de 60. Toen ik ging stappen hup naar de 130. Mijn moeder er maar even op, ze vond het best spannend, Betsy is heel anders dan haar fjorden, maar hartslag 110.

Als ik nu aan rijden met Betsy denk, en dat word voorlopig in de bak, denk ik alleen maar dat ze straks ook gaat steigeren in de bak. Ik heb geen idee waarom ze zo doet -O-
En waarom ik zoveel spanning op haar heb, terwijl ik zaterdagmiddag op de fjord van mijn moeder zonder zadel door de bak ben gegaan( zelfde leeftijd als Betsy)

Sorry voor deze post, maar moest het ergens kwijt.
Kwam ook 2 liedjes tegen wat precies bij ons past
Namelijk lights and shadows van Ogne
Vooral dit stukje
And not give up but walk that road
That everybody goes
Through lights and shadows


En Only teardrops van Emmelie de forest
How many times can we win and lose?
How many times can we break the rules between us?
Only teardrops
How many times do we have to fight?
How many times till we get it right between us?
Only teardrops



[ [url=m/rhgcCp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VKQO8V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vriendin heeft aangeboden ook eens op Betsy naar buiten te gaan, kijken wat ze bij haar doet


Al is ander zadel geprobeerd?
Vervelend zeg..

Zerena

Berichten: 3889
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:51

Ik ben bang dat het toch een wisselwerking is tussen jullie.
Denk dat het slim zou zijn om haar een tijdje door iemand anders te lasten rijden, zodat ze weer vertrouwen krijgt.
Maar ik kan me ook voorstellen dat dat niet 123 gaat lukken.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:54

Zadel is vorige maand nog nagekeken ;)
Kan bijvoorbeeld wel even kijken wat ze doet bij de cherokee. Heb wel sinds kort een ander bit. Had eerst een kneveltrens met een gewoon hoofdstel zonder sperriem, daarna overgegaan op een watertrens en nu rijd ik met een goudkleurige watertrens met bitringen en de rambo.

Kimley

Berichten: 9148
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:06

Mouse staat hier ook onder een vliegendeken met buikflap. Ook in de nacht. Ze zat van top tot teen onder de bulten.. grote dikke harde bulten :( en dat trekt nu langzaam weg. Rotbeesten |o

Zometeen les.. voor het eerst met nieuwe hoofdstel <3

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:21

Fijn dat de bulten weg trekken.

Veel plezier met je les :)

paddraigh
Berichten: 3696
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 13:40

Ah okay, ja kan maar zo dat ze daarop reageert. Paddy.loopt ook te ouwehoeren als ik met een ander bit rij, micklem werd ie helemaal boos van h a ha

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:50

Ik ga mee met Marieke denk ook echt een wisselwerking. Wel lastige situatie.

Succes met je les kim.

Ik heb van t weekend lekker concours gehad. Op de vrijdag springen rondje BB en daarna nog B. Gisteren mee gedaan met de dressuur en beloond met twee winstpunten en den 2e prijs! Nog 2 punten erbij en dan is hij alweer M1 startgerechtigd.

Springen:

Afbeelding

Dressuur:
Afbeelding

En niet te vergeten tweede prijs! :D
Afbeelding

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 15:52

Joyce, ik vind het zo knap van je dat jij de hartslag zo goed bij houd. Maar daar draait het niet om. Bedoel dit niet verkeerd hè. Maar je kan met nog zo’n lage hartslag op stappen, maar zo houden is een ander ding. Angst is nu eenmaal een dingetje wat niet snel over is.

Ik heb het al eens gevraagt, maar heb je haar rug, schoft en bekken na laten kijken? Ik snap dat het een wisselwerking tussen jullie is, dat is het zeker geworden, maar ik ben van het uitsluiten. En bij zo iets zou ik beginnen bij het na laten kijken van de rug en schoft. Misschien zit ze wel ergens vast en omdat jij gespannen zit versterk je dat nog eens. Mocht er bij de da of osteo iets uitkomen dan kan je vandaar verder. Dan heb je waarschijnlijk begrip voor haar reactie waardoor de angst ook minder word.

Het is maar een idee. Zo zou ik het aan gaan pakken.

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:36

joyce heb je ddn pb gestuurd ovee waar je woont.. misschien kan ik jullie helpen?

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 17:53

Jane afspraak gemaakt met een osteopaat.
Hartslag zegt mij genoeg hoor, als ik weer vergelijk met mijn fjord die ik endurance start, Merkte ik gisteren ook dat als we ingehaald werden en ze zich ging spannen die hartslag naar de 130 ging en als ze ontspannen de hartslag weer naar 110 ging.

Robbie heb pb terug gestuurd.

vidya

Berichten: 305
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 18:59

Ik zou de hele tijd in de stress schieten als ik de hartslag van m'n tink in de gaten zou houden, het is namelijk best wel een binnenvetter. Wel echt jammee dat t zo gaat met Betsy, klinkt inderdaad wel als een soort ongemak.